پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۵۷
۲۲
۹
نسخه چاپی

ماجرای توهین به باران کوثری و مادرش در تلویزیون

ماجرای توهین به باران کوثری و مادرش در تلویزیون
رخشان بنی‌اعتماد از کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون است که دخترش باران کوثری نیز در حرفه بازیگری خوش درخشیده است اما اخیرا شاهد سخنان توهین آمیز به این خانواده از طرف یکی زا برنامه های تلویزیون بودیم.

به گزارش تیتربرتر، پس از اعلام نتیجه بررسی علت سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، رخشان بنی اعتماد با انتشار پستی در اینستاگرام خود به مردم فراخوان داد تا در اعتراض به ماجرای تلخ هواپیمای اوکراینی و جان باختن تعدادی از هموطنانمان به نشانه اعتراض در میدان آزادی تجمع کنند.

اما پس از مدتی بنی اعتماد این فراخوان را لغو نمود و چنین نوشت. "مردم داغدار ایران. دعوت هنرمندان به عزاداری برای جگرگوشه‌هامان که قرار بود فردا، یکشنبه ۲۲ دی‌ماه در میادین آزادی شهر‌های ایران برگزار شود؛ با هشدار جدی نهاد‌های امنیتی مواجه شد. برای پیش‌گیری از هر بهانه‌جویی و برای حفظ امنیت و جان مردم داغدار، دعوت اینجانب لغوشده اعلام می‌گردد".

در این راستا خبر بازداشت موقت رخشان بنی اعتماد نیز منتشر شد.

ماجرای توهین به رخشان بنی اعتماد و دخترش

ماجرای توهین به رخشان بنی اعتماد و دخترش در تلویزیون
ماجرای توهین به رخشان بنی اعتماد و دخترش در تلویزیون

برنامه جهان آرا از شبکه افق پخش می‌شود و در برنامه اخیر محمد صادق کوشکی فعال فرهنگی اصولگرا اظهارات عجیبی درباره رخشان بنی اعتماد و خانواده‌اش مطرح کرد.

محمد صادق کوشکی در برنامه جهان آرا شبکه افق با اشاره به فراخوان رخشان بنی اعتماد برای تجمع گفت: «۵۰ نیروی سپاه در مرز‌های شرق کشور هدف ترور قرار گرفته اند، خانمی که فراخوان می‌دهی، اگر آن بچه‌های سپاه در مرز نبودند، دست امثال عبدالمالک ریگی به تو و دخترت می‌رسید. شاید هم خوشش می‌آمد شاید دوست داشتی ....»

این اظهارات این فعال فرهنگی نسبت به کارگردان زن سینمای ایران و دخترش با واکنش تند جامعه هنرمندان همراه بود و در این راستا بیانیه های تندی صادر شد.

واکنش به سخنان توهین آمیز کوشکی درباره رخشان بنی‌اعتماد

سخنان توهین آمیز محمدصادق کوشکی در برنامه جهان آرا شبکه افق درباره رخشان بنی اعتماد، با واکنش تند انجمن مستندسازان روبه رو شد.

اعتراض خانه سینما به صدا و سیما

خانه سینما به درخواست روسای صنوف و جمع کثیری از اعضای خود، طی این بیانیه اعتراض خود را به صدا و سیما اعلام کرد و  از سینماگران تقاضا کرد تا در برنامه های صدا و سیما شرکت نکنند.

متن بیانیه شرح زیر است:

سال‌هاست رسانه‌ انحصاری ملی که مدعی ارتقای فرهنگ و هنر و دانش اجتماعی و حقوق شهروندی است نه تنها از انجام تکالیف ملی و اصلی‌اش جا مانده، بلکه هرازچندگاهی با خروج خود از مرزهای اخلاق و انسانیت -به بهانه دفاع از ارزش ها- را در شبکه‌های متعددش به رخ می کشد و در مسیر این ماموریت، چه چهره‌هایی شاخص تر از هنرمندان جامعه برای آنکه هدف تخریب قرار گیرند؟

اهانت اخیر و بی‌شرمانه صدا و سیما به بانویی محترم از جمع کارگردانان سینمای ملی ایران و فرزند هنرمندش، پیش و بیش از آنکه خدشه‌ای به ساحت اعتبار و ارزش این سرمایه فاخر فرهنگی و هنری کشور وارد کند، برای ما سینماگران و همه کسانی که سینمای اجتماعی او را در تمام این سال‌ها دنبال کرده‌اند، گواه گویایی است بر تداوم عامدانه روند ایجاد تفرقه و تخریب توسط سازمان مذکور.

خانه سینما به درخواست روسای صنوف و جمع کثیری از اعضای خود، طی این بیانیه ضمن اعلام وظیفه اخلاقی،فرهنگی، حرفه‌ای و صنفی خود در حراست از  حیثیت کلیه اعضا-به ویژه یکی از فاخرترین چهره‌های فیلمسازش- و ضمن اظهار تأسف برای مدیریت سازمانی که ظاهراً بر محتوای تولیدات رسانه‌اش هیچ نظارت هوشمندانه‌ای ندارد، به نمایندگی از جامعه اصناف سینمایی کشور به مردم ایران اعلام می‌کند که همسو با مطالبات مدنی و حق‌جویانه آنها، چشم بر روی اینگونه توهین‌ها و عملکردهای رسانه ملی نخواهد بست.

همچنین به همه همکاران سینمایی خود پیشنهاد می‌دهد که با خودداری از حضور در برنامه‌های به اصطلاح سینمایی و تحلیلی این رسانه، همدل و همراه، در این اعتراض حرفه ای مشارکت کنند تا این رسانه گمان نبرد که به اتکای قدرت و بودجه وافرش می‌تواند هر تهمت و توهینی را نثار سینمای ایران و چهره‌های فرهنگی این سرزمین کند.

بیانیه انجمن مستندسازان

در بیانیه انجمن مستندسازان سینمای ایران در اعتراض به توهین محمد صادق کوشکی به رخشان بنی اعتماد آمده است:

جناب آقای علی عسگری
رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

اگر برنامه‌های تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنید حتما از توهین آشکار و بی‌شرمانه به شان یک بانوی ایرانی و خانواده‌ی ایشان و تهدید علنی جمع بزرگی از مردم، در یکی از برنامه‌های زنده‌ی شبکه‌ی افق توسط محمدصادق کوشکی، مهمان برنامه مطلع هستید.

بخش‌هایی از این برنامه در ساعات گذشته دست به دست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و عرق شرم بر پیشانی مردم سیاهپوش کشور می‌نشاند. آیا نمی‌شود پایان و نهایتی برای این بی‌احترامی‌ها به شان و حقوق مردم در صدا و سیما متصور بود؟ بانو رخشان بنی‌اعتماد از مفاخر فرهنگ و هنر این سرزمین و از پیشکسوتان به نام انجمن مستندسازان سینمای ایران است.

ما هر چند به رویه‌ی جاری و ساری در برنامه‌سازی‌های جانب‌دارانه در شبکه‌ی مذکور عادت کرده و به آن وقعی نمی‌نهیم، اما این اهانت آشکار به شان یکی از اعضای خود را برنمی‌تابیم و درخواست برخورد جدی با متخلفین و عذرخواهی رسمی جنابعالی از جامعه‌ی هنری و مردم ایران را داریم.

بیانیه کانون کارگردانان

کانون کارگردانان نیز در اعتراض به توهین محمد صادق کوشکی به رخشان بنی اعتماد نوشت: «کانون کارگردانان سینمای ایران هتک حرمت بزرگان و سرمایه های سینمای ایران سرکار خانم رخشان بنی اعتماد و جناب آقای مسعود کیمیایی را شدیدا محکوم می کند و در برابر تخریب، سینماگران سکوت نخواهد کرد.

کانون کارگردان سینمای ایران با احترام به تمامی برنامه سازان سیما، رسما از تمامی کارگردانان سینما درخواست می کند تا عذرخواهی رسمی سازمان صداوسیما در هیچ برنامه تلویزیونی به عنوان میهمان و کارشناس شرکت نکنند.»

ادبیات چاله میدانی

در همین حال ناصر فکوهی استاد دانشگاه تهران نیز در واکنش به سخنان توهین آمیز محمد صادق کوشکی خطاب به رخشان بنی اعتماد نوشت: اظهار نظری که خطاب به خانم رخشان بنی‌اعتماد بانوی محترم و فیلمساز ایرانی بیان شده است و در آن گفته شده است: «... خانمی که فراخوان می‌دهی، اگر آن بچه‌های سپاه در مرز نبودند، دست امثال عبدالمالک ریگی به تو و دخترت می‌رسید. شاید هم خوشش می‌آمد شاید دوست داشتی ...». اگر چنین اظهار نظری را حتی فردی عامی و از اقشاری که قربانی جامعه شده و درون لومپنیسم و اوباشی‌گری هم سقوط کرده‌اند در «چاله میدان» سابق، ایراد می‌کرد، باعث تاسف بود؛ و وقتی خوانندگان، سوابق گوینده و جایی که اظهار نظر انجام شده را بررسی می‌کنند، به حال خود و مملکت تاسف می‌خورند.

بیشتر بخوانید:

چگونه می‌توان پذیرفت که تریبون‌های رسمی کشور در اختیار چنین افرادی قرار بگیرد که این اظهارات سخیف را درباره زنان و دختران این کشور بیان کنند. آیا این‌ها دفاع از ارزش است یا توهین و زیر پا گذاشتن هر چیزی که ما در تاریخ چند هزار ساله خودمان به عنوان شرف و ارزش و احترام و ادب و اخلاق اسلامی و ایرانی و سنتی داشته‌ایم؟ نیاز به نظر یک کارشناس فرهنگی نیست از هر یک از روستائیان یا افراد ساده و کوچه و خیابان که می‌خواهید بپرسید که دراین باره چه می‌گویند؟ از این رو هر چند خانم بنی اعتماد با سابقه درخشان خود نیاز به دفاع ندارد، باید پشتیبانی کامل خود و تاسف عمیق خویش را از ضرباتی که به این ترتیب به ارزش‌های انقلاب و اسلام و فرهنگ ایرانی و بشری وارد می‌شود، اظهار کنم. این سخن‌ها را نباید به حساب ارزش‌های جامعه ما گذاشت بلکه باید آن‌ها را بدترین ضربات برای تخریب اخلاق و شرف در این کشور دانست.

نگاهی زندگی خصوصی و هنری رخشان بنی‌اعتماد

نگاهی زندگی خصوصی و هنری رخشان بنی‌اعتماد
نگاهی زندگی خصوصی و هنری رخشان بنی‌اعتماد

رخشان بنی‌اعتماد در سال ۱۳۳۳ در تهران زاده شد. او در رشته کارگردانی سینما در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران (دانشکده سینما و تئاتر) تحصیل کرد. وی از سال ۱۳۵۲ با سمت منشی‌صحنه در تلویزیون مشغول به کار شد و تا سال ۱۳۵۹ چند فیلم مستند کوتاه را کارگردانی کرد.

رخشان بنی اعتماد فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۰ به عنوان منشی‌صحنه فیلم «آفتاب نشین‌ها» و فیلم «گل‌های داوودی» آغاز کرد.

با کارگردانی فیلم »خارج از محدوده» در سال ۱۳۶۶ کارگردانی فیلم‌های بلند را آغاز کرد. سپس فیلم‌نامه «زرد قناری» را نوشت و کارگردانی آن را نیز خود انجام داد. با نوشتن فیلم‌نامه فیلم «نرگس» و کارگردانی آن با همکاری فریدون جیرانی، در سال ۱۳۷۰ به عنوان بهترین کارگردان در دهمین جشنواره فیلم فجر برگزیده شد.

پس از آن، فیلم‌های «روسری آبی»، «بانوی اردیبهشت»، «نرگس»، «زیر پوست شهر» و «خون بازی» برای وی افتخارات و جایزه‌های بیشتری به ارمغان آورد.

رخشان بنی اعتماد با جهانگیر کوثری (مدیر تولید و مفسر ورزش) ازدواج کرده است و دخترشان، باران کوثری بازیگر است.

در ادامه ویدیوی سخنان توهین آمیز محمدصادق کوشکی در برنامه جهان آرا شبکه افق درباره رخشان بنی اعتماد را خواهید دید.




+ 22
مخالفم - 19
نظرات : 9
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
باران کوثری Fan ۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۵:۲۰
پاسخ
comments از بهمن ۹۹ تا همیشه طرفدار باران خانم هستم و آثارش رو هم دوست دارم اما توقع نداشتم توهین کنه/2
 
 
+0
unlike
-0
ضحی ۰۰/۰۲/۰۲ - ۰۶:۱۵
پاسخ
comments افسوس که درجامعه زندگی میکنم که یک آدم مثلا کارشناس به راحتی به کارگردان باسابقه ای که برای همان کشور آثار باارزشی تولید کرده ، توهین میکنه وازش قدردانی هم میشه/1
 
 
+0
unlike
-0
ضحی ۰۰/۰۲/۰۲ - ۰۶:۰۹
پاسخ
comments گرچه اظهارنظرکوشکی درموردخدمات سپاه احتمالا دروغ و بدون سنده ، ولی اگر راست هم بود حق نداشت به بانو بنی اعتماد توهین کنند ،
افسوس که بسیاری ازجوانان پیرو امثال کوشکی ها با داشتن سطح پائینی درتفکر و اظهارنظر بی خردانه هستند/1
 
 
ro
+0
unlike
-0
شیما خواهر اسما ۹۹/۰۷/۱۱ - ۲۰:۴۹
پاسخ
comments حرف حق کوشکی سنگینه واسه فردی مثل رخشان بنی اعتماد واون چیزی که پس انداخته و نمی‌دونم اسمش رو جی بگم البته و امثال خودتون .رخشان بنی اعتماد اونی که زاییدی کاملا بوضوح نشون داده ارزش حرف نداره.همونی که واسه روحانی رفته بود ورزشگاه آزادی تبلیغات میکرد الان حرفی داره واسه گفتن
 
 
ro
+0
unlike
-0
شیما ۹۹/۰۷/۱۱ - ۲۰:۳۵
پاسخ
comments درود بر کوشکی
 
 
ir
+0
unlike
-0
M.Hossein.malekian ۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۱:۰۱
پاسخ
comments البت بعضی ازین سلبریتی ها ادبیات چاله میدونی هم براشون زیادیه.راست گفته اون بنده خدا بدشون نمیاد دست داعش بیفتن .
 
 
se
+0
unlike
-0
حيدر ۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۰:۴۷
پاسخ
comments خیلی از مثلا هنرمندهای در این اتفاق واکنشی نشان ندادن و داشتن طبق معمول و در حالت نرمال مثل همیشه عکس های بزک کرده خودشان را در ایسناگرام برای گرفتن لاک شر میکردن از مردم میخوام این خودشیفتگان را انفلو کنن تا جایگاه خودشون رو درک کنن
 
 
se
+0
unlike
-0
حيدر ۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۰:۴۱
پاسخ
comments دو روز بعد از این اظهار نظر چاله میدانی برای تقدیر از این به اصطلاح استاد دانشگاه قدر دامی شد و برای سخنرانی در شهرستان اندیمشک دعوت به عمل امد تا از این بیانات چاله میدانی فیض برده شود
 
 
ro
+0
unlike
-0
محمد ۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۱:۲۰
پاسخ
comments واقعا ادبیات چاله میدانی بکار برده... با ناموس خودش هم اینگونه نگاهی دارد؟
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری