پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۳۸
۸
۰
نسخه چاپی

لوکا؛ خودرویی برقی ساخته شده از زباله

لوکا؛ خودرویی برقی ساخته شده از زباله
محققان هلندی موفق شدند خودروی برقی اسپرت «لوکا» را بازیابی زباله های استخراج شده از اقیانوس ها برای حفاظت از محیط زیست بسازند.

به گزارش تیرتبرتر، هر چند وقت یکبار یک خودروی جدید توسط شرکت های خودروسازی رونمایی می‌شود که نگاه همه را متوجه خود می‌کند و باعث تعجب همگان می‌شود. اخیرا یک خودروی جدید، به نام لوکا (Luka) به بازار خودروهای برقی دنیا معرفی شده است. 

از آنجایی که عمده‌ترین مشکل طبیعت با زباله‌های تولیدی انسان، زباله‌های پلاستیکی است که قرن‌ها بدون تجزیه در طبیعت باقی می‌مانند. به همین منظور و در راستای ترویج جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی از سطح کره زمین، محققان دانشگاه ایدهوون خبر از تولید خودرویی با مواد پلاستیکی بازیافتی دادند!

محققانی در دانشگاه فناوری آیندهوون طراحی و ساخت خودروی برقی اسپرت و کوچکی با نام «لوکا» را آغاز کردند که مهمترین ویژگی این خودرو این است که با استفاده از  مواد بازیافتی زباله ها و کامپوزیت های زیستی ساخته می شود.

این محققان برای حفاظت از محیط زیست، خودروی سبزی را تولید می کنند که علاوه بر بهینه سازی سوخت، زمینه بازیافت پلاستیک های دورریز جمع آوری شده از اقیانوس ها را فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید: نسل جدید ب.ام.و سری 1 رونمایی شد

بخش عمده این زباله‌ها از اقیانوس‌ها استخراج شده‌اند و بعد از بازیابی در تولید خودروی لوکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. انتظار می‌رود در سال‌های آینده اقداماتی از این دست باز هم افزایش یابد تا از باله‌های پلاستیکی رها شده در طبیعت استفاده‌های بهتری به عمل آید.

تمرکز این گروه از محققان ارائه یک طرح اولیه با قابلیت حفظ محیط زیست و بازیافت است. ایده اصلی در ساخت این خودرو نیز استفاده حداکثری از مواد دور ریز  در ساخت طرح اولیه لوکا است. 

مشخصات خودرو لوکا

قرار است از دو موتور و ۶ باتری در این خودرو استفاده شود. باتری ها ماژولی هستند بنابراین می توان  در صورت پیشرفت فناوری ها، آنها را تعویض کرد.

اسی خودرو با استفاده از مواد ترکیبی و پلی اتین ترفتالات(PET) اصلاح شده میان دو لایه از کتان ساخته می شود. بدنه این خودرو  با استفاده از ماده جدیدی ساخته می شود. در حقیقت ماده مورد نیاز ساخت بدنه از ترکیب زباله های خانگی با پلی پروپیلن بازیافت شده(PP) تولید می شود. همچنین در خودرو از آلومینیوم بازیافتی برای تولید قاب فضایی جلو و پشت خودرو استفاده می شود.

امکانات جانبی خودرو

داخل خودرو نیز صندلی مخصوص نصب می شود و از آنجا که نصب نمایشگر داخل خودرو نیز هدر دادن منابع به حساب می آید، می توان از طریق موبایل اطلاعات خودرو و همچنین سیستم های سرگرمی را فعال کرد. البته یک نمایشگر بالاسری برای کمک به مسیریابی در خودرو نصب می شود.

خودروی یادشده دارای دو موتور با توان ۱۵ کیلوواتی در مجموع و شش باتری است. این خودرو دو نفر گنجایش دارد و دارای سیستم ناوبری هوشمند و امکانات چندرسانه‌ای نیز هس

 پیش بینی می شود این خودرو در ماه ژوئن تکمیل شود.



+ 8
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری