پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸ ۱۷:۴۴
۸
۰
نسخه چاپی
پیشروی بورس در واپسین روزهای دی ماه

بازار داغ بورس در زمستان

پیشروی بورس در واپسین روزهای دی ماه
این روزها بورس در اوج فله خوشبختی دارد پرچم خود را به اهتزار در می آورد و بازار سرمایه شرکت ها مدیون بورس می باشند.

به گزارش خبرنگار تیتربرتر؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران این هفته به رکوردشکنی و افزایش جهشی ادامه داد و امروز با رشد ۳۵۳۲ واحدی در پایان معاملات به ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحد رسید.

آمار معاملات بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز ۲۵ دی ماه با افزایش مواجه بودند. به طوریکه ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم در نمادهای عادی بورس و فرابورس در مجموع به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته با رشد ۵ درصدی مواجه بود. ارزش معاملات کل نیز پنج هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان به ثبت رسید. لازم به ذکر است خالص خرید سهام توسط اشخاص حقیقی نیز در مجموع به ۵۱۸ میلیارد تومان رسید.

افزایش شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۵۳۲ واحد رشد معادل ۰.۸۹ درصد به ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۹۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۹ درصد به ۱۰۶ هزار و ۸۷۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۴۲۷ واحد رشد معادل ۱.۱۸ درصد به ۱۲۲ هزار و ۱۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۹۵۲ واحد افزایش، معادل ۱.۱۸ درصد به ۸۱ هزار و ۴۶۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۶۴۲ واحد کاهش، معادل ۱.۲۲ درصد به ۴۶۹ هزار و ۹۹۷ واحد، شاخص بازار اول با ۲۵۱۳ واحد افزایش معادل ۰.۸۸ درصد به ۲۸۶ هزار ۹۷۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۴۲۶ واحد رشد معادل ۰.۹۱ درصد، به ۸۲۷ هزار و ۳۷۷ واحد رسید.

 نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگر امروز ۵ نماد «اخابر با ۴۱۹ واحد، وبملت با ۳۹۳ واحد، فملی با ۳۵۷ واحد، نوری با ۱۷۲ واحد و خودرو با ۱۶۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

رشد شاخص صنایع

این گزارش می‌افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با ۴۳۳۰ واحد صعود معادل ۴.۳۶ درصد به ۱۰۳ هزار و ۷۰۲ واحد، سایر معادن با ۳۳۷۹ واحد افزایش معادل ۳.۶۰ درصد به ۹۷ هزار ۲۱۵ واحد، خودرو ۲۰۴۵ واحد رشد معادل ۳.۵۸ درصد به ۵۹ هزا رو ۲۳۹ واحد، اداره بازارهای مالی ۱۰ واحد افزایش معادل ۳.۱۵ درصد به ۳۵۱ واحد، بانک‌ها با ۴۹ واحد رشد، معادل ۲.۸۰ درصد به یک هزار و ۸۰۳ واحد، منسوجات با ۱۳۵ واحد افزایش معادل ۲.۷۳ درصد به ۵ هزار و ۱۱۱ واحد، مالی با ۱۱۱۳۷ واحد رشد معادل ۲.۴۷ درصد به ۴۶۱ هزار و ۲۰۰ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت‌ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «فنورد، شکربن، فنورد، غگل، وبهمن، اخابر و تکشا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سهگمت، غسالم، سهرمز، کترام، فپنتا، بکاب و کهمدا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۵۷۵ هزار نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۲۶۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

چه صنعتی در بورس پیشرو می‌شود؟

یک تحلیلگر بورس گفت: در حال حاضر تعداد زیادی سهامدران تازه‌وارد در بازار وجود دارند که فراز و فرودهای بازار را ندیده‌اند و در شرایط اینچنینی هیجان‌زده واکنش نشان می‌دهند و امکان دارد به خود زیان‌های بسیاری برسانند.

سهام چه شرکت‌هایی امروز بیشترین رشد را داشت؟

سهامداران شرکت‌های صنایع ریخته‌‌گری ایران، کربن ایران و نورد و قطعات فولادی گلوکزارن امروز در بورس و معامله‌گران شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان و کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد 3532واحدی به کار خود پایان داد و تعداد 6میلیارد و 262میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 3478میلیارد تومان در 575هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های صنایع ریخته‌‌گری ایران، کربن ایران و نورد و قطعات فولادی گلوکزارن امروز بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار و در مقابل سهامداران شرکت‌ سیمان هگمتان، سالمین و سیمان هرمزگان نیز بیشترین کاهش را در سبد سهام خود داشتند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 1887میلیون ورقه به‌ارزش 1444میلیارد تومان در 301هزار نوبت، آیفکس 16واحد رشد کرد و در ارتفاع 5110واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس بیشترین رشد را داشتند و انواع اوراق تسهیلات مسکن به همراه شرکت‌های تولید برق ماهتاب کهنوج، پتروشیمی مارون و شیر پگاه آذربایجان شرقی بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری