پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۳۹
۱۶
۰
نسخه چاپی

راز توییت های فارسی ترامپ کشف شد!

راز توییت های فارسی ترامپ کشف شد!
برخی منابع می‌گویند توییت‌های فارسی و مربوط به ایران ترامپ و پومپئو را فاطمه حقیقت‌جو، نمایندهٔ دوره ششم مجلس می‌نویسد تا با ذائقه ایرانی سازگار باشد.

به گزارش تیتربرتر، به نقل از خبر24، برخی اخبار حاکیست توییت های فارسی و مربوط به ایران ترامپ و پومپئو را فاطمه حقیقت‌جو، نمایندهٔ دوره ششم مجلس و عضو شورای مرکزی حزب مشارکت مینویسد تا با ذائقه ایرانی هماهنگ باشد. یک فعال توییتری مدعی شد حقیقت‌جو برای این کار ۵۰۰ هزار دلار دریافت کرده است.

فاطمه حقیقت جو کیست؟

فاطمه حقیقت جو کیست؟
فاطمه حقیقت جو کیست؟

 

 در میان همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در دوره های مختلف موفق به کسب رأی و ورود به مجلس شده اند، هستند کسانی که اکنون در کشورهایی مثل آمریکا زندگی می کنند و از هیچ اقدامی علیه منافع ملی ایران دریغ نمی کنند؛ افرادی مثل فاطمه حقیقت جو که گفته می شود توئیت های فارسی کاخ سفید به قلم او تهیه می شود.

فاطمه حقیقت‌جو متولد ‎۸ دی ۱۳۴۷ در جنوب تهران و فعال سیاسی و نماینده اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی است. او عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و اولین رئیس شاخه جوانان این حزب اصلاح طلب بود که در دوره ششم نماینده مردم تهران شد ولی در حال حاضر در آمریکا به سر می برد.

حقیقت جو دارای دکترای مشاوره، پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌های تهران و مراکز آموزش عالی فرهنگیان، نایب رئیس انجمن مشاوره ایران، ۱۰ سال سابقه در پست‌های امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران و دو دوره عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) بوده‌است.

حقیقت جو که در سال ۲۰۰۶–۲۰۰۵ محقق مدعو «مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه‌ام آی تی» بود و پس از آن پژوهشگر «مرکز زنان در سیاست و سیاستگذاری دانشگاه هاروارد» است، گفته می شود توئیت‌های فارسی کاخ سفید را تهیه و با همکاری تیمش منتشر می کند.

بیشتربخوانید: ماجرای بیانیه جواد رضویان چه بود

او اولین نماینده مجلس ششم بود که در جریان تحصن و استعفای جمعی از نمایندگان مجلس ششم در اعتراض به مواردی ازجمله ردصلاحیت‌های گسترده به‌وسیله شورای نگهبان در انتخابات مجلس هفتم (اسفند ۸۲)، استعفایش توسط اعضای این مجلس در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۸۲ پذیرفته شد. نماینده تهران در دفاع از استعفای خود گفت: چون دیگر امکان تداوم عمل به قسم نمایندگی برای اینجانب وجود ندارد حضور در خانه ملت دیگر برایم افتخاری محسوب نمی‌شود لذا با استعفا اعتراض خود را نسبت به روند ناصواب نهاد‌های انتصابی و روند برگزاری انتخابات اسفند ۸۲ اعلام می‌دارم.

ماجرای کشف حجاب حقیقت جو

ماجرای کشف حجاب حقیقت جو
ماجرای کشف حجاب حقیقت جو

 

پیش تر حقیقت جو در یادداشتی تلگرامی به همراه عکسی که موهای خود را پوشش نداده، با بیان این نظر که «حق انتخاب پوشش حق مسلم زنان است»، برخورد با «زنان ناباور به پوشش اسلامی» را محکوم به شکست خوانده و نوشته است: «نافرمانی مدنی و مسالمت آمیز زنان علیه حجاب اجباری بیش از پیش ضرورت تجدید نظر در قانون مجازات پوشش اجباری را نشان می‌دهد».

وی افزوده است: «من، فاطمه حقیقت جو، اعلام می‌کنم در حمایت از حق انتخاب زنان و در محکومیت هر گونه [محدودیت] علیه زنانی که مخالف حجاب اجباری هستند که با نا فرمانی مدنی و تحمل هزینه‌های سنگین در صدد رساندن صدای خود به مردم و مسوولان کشور هستند، روسری از سر خود بر می‌دارم. من مسلمانم و از سال ۱۳۸۴ که به آمریکا مهاجرت کرده‌ام به انتخاب شخصی خودم با روسری در محل کارم، میهمانی‌ها و گردهمایی‌ها حاضر شده‌ام، اما همواره مخالف اجبار حجاب می‌باشم».

حقیقت جو با اشاره به نگاه‌های متفاوتی که به حجاب در اسلام وجود دارد اشاره کرده و نوشته است که گویی برخی «موظفند به زور زنان را به بهشت هدایت نمایند».

وی ابراز عقیده کرده است: «بعضی حجاب را مساوی عفاف تلقی می‌کنند و بی حجابی را بی عفتی می‌دانند. در حالیکه حفظ عفاف لزوما مستلزم رعایت حجاب شرعی نیست. یک زن می‌تواند محجبه اما غیر عفیف باشد و یک زن بی حجاب اما با عفت باشد. همچنین عفاف مختص زنان نیست. تمامی اعضای یک جامعه‌ی سالم زن و مرد باید دارای عفاف باشند».

بیشتربخوانید: آخرین وضعیت استیضاح ترامپ

این نماینده‌ی مجلس ششم مجلس شورای اسلامی، با بیان این نظر که «حجاب در ایران بشدت سیاسی و  جامعه را بیش از پیش دو قطبی نموده است»، ضمن انتقاد به اجبار در حجاب، به دوره‌ی رضا شاه در کشف حجاب اجباری اشاره کرد و در نقد آن نوشت: «از یکسو کسانی با حکم حکومتی، چماق، تحقیر و توهین حجاب از سر زنان برکشیدند. بعد از گذشت ۸ دهه، عده ای هنوز به حکم حکومتی رضا شاه افتخار می‌کنند و حجاب را سمبل عقب افتادگی، و نه سنت تلقی می‌کنند و گرچه دم از آزادی و دموکراسی می‌زنند، تحمل حق انتخاب یک زن محجبه را ندارند و برخورد تحقیر آمیز و توهین آمیز با زنان محجبه می‌کنند».

عضو فراکسیون اصلاح طلبان مجلس ششم، همچنین نوشته است: «من از زمانی که نماینده مجلس بودم گرچه باورمند به حجاب بودم، از حق زنان برای انتخاب پوشش دفاع نمودم و در مصاحبه‌های مکرر بر این حق تاکید کردم. الان نیز به عنوان یک زن ایرانی مسلمان و مومن از حق انتخاب پوشش زنان دفاع می‌کنم».

حقیقت جو در بخشی دیگر از این یادداشت نوشت: «از خواهران و برادران نماینده مجلس درخواست می‌کنم که شجاعت و تدبیر نشان داده و در پاسخ به تقاضاهای قشر وسیعی از جامعه، قانون مجازات اسلامی در خصوص بی حجابی را اصلاح نمایند».

خانم حقیقت جو که مقیم آمریکاست، تابستان سال گفته بود که پس از سیزده سال زندگی مشترک طلاق گرفته «و الان بدون اینکه رسماً با کسی ازدواج کرده باشم با یک آقایی دارم زندگی می‌کنم و بیشتر در واقع می‌خواهم ببینم که ما به درد هم می‌خوریم یا نمی‌خوریم»

گفتنی است، حقیقت‌جو در سال ۱۳۸۰ در دادگاهی به ریاست سعید مرتضوی به ۲۰ ماه زندان محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر به ریاست احمد زرگر به ۱۷ ماه کاهش یافت.

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 16
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری