پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸ ۲۰:۱۲
۱۰
۰
نسخه چاپی

اعتبارات دولتی مدارس صرف مدارس سمپاد و نمونه نشود

یک کارشناس حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه استعدادسنجی و بودجه دو مقوله در رابطه با مدارس دولتی هستند.

تیتربرتر؛ یک کارشناس حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه استعدادسنجی و بودجه دو مقوله در رابطه با مدارس دولتی هستند گفت: گاهی بخش عمده‌ای از اعتبارات صرف مدارس سمپاد و نمونه می شود و به مدارس دولتی اعتبارات و بودجه کمتری داده می شود و دانش آموزان در شهرها و روستاها نمی توانند از امکانات استفاده کنند که این موضوع نیاز به بازنگری دارد.

 

مدرسه-دانش آموز-معلم-کلاس درس

 

 

به گزارش تیتربرتر، آرش حدادی با اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های تنوع مدارس در ایران اظهار کرد: در ایران حدود ۲۰ نوع مدرسه داریم. مدارس متنوع در کشور با هدف امکانات بهتر برای دانش‌آموزان ایجاد شدند اما با توجه به عدم تقسیم‌بندی درست عدالت آموزشی و سرانه دانش آموزان در مدارس دولتی، رویکرد به این سمت رفته است که مدارس خاص شامل غیردولتی‌ها، سپماد و نمونه، معمولا بهره برداری بهتری از خدمات مختلف از جمله خدمات دولتی می‌کنند.

وی افزود: استعدادسنجی و بودجه دو مقوله در رابطه با مدارس دولتی هستند. قطعا یک دانش‌آموز نخبه و بزرگسال را نمی‌توان کنار یک دانش‌آموز معمولی رشد داد، زیرا دانش آموز نخبه نیاز دارد در موارد بیشتری آموزش ببیند و زمان بیشتری برای او صرف شود.

این مشاور مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی با اشاره به مصوبه چندی پیش مجلس برای کاهش تنوع مدارس عنوان کرد: مخالفت‌های زیادی با این مدارس صورت گرفت و بسیاری از کارشناسان اعلام کردند امکان حذف مدارس سمپاد وجود ندارد، زیرا این‌ مدارس دارای دانش آموزان نخبه‌ای هستند که هر ساله در آسیا و جهان رتبه‌های خوبی برای کشور کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: البته گاهی بخش عمده‌ای از اعتبارات صرف مدارس سمپاد و نمونه می‌شود و به مدارس دولتی اعتبارات و بودجه کمتری داده می‌شود و دانش‌آموزان در شهرها و روستاها نمی‌توانند از امکانات استفاده کنند که این موضوع نیاز به بازنگری دارد.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش با اشاره به روش تست‌زنی برای جذب دانش آموزان در مدارس سمپاد و نمونه دولتی، عنوان کرد: اصل این موضوع غلط است و باید روش جذب بر اساس مهارت و توانایی باشد اما حقیقت آن است که برای نظام آموزش و پرورش در ایران این طور هدف گذاری شده که البته همه بر غلط بودن آن اذعان دارند.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد گفت: ورود دانش آموزان به جامعه از طریق کنکور انجام می‌شود و بنابراین هدف گذاری مدارس نیز کسب موفقیت در کنکور و انجام روش‌های مناسب تست زنی است. این مسئله سبب می‌شود هدف مدارس ورود به اجتماع نباشد در حالی که دانش آموزان را باید برای زندگی اجتماعی آماده کرد.

 

 



+ 10
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری