پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۵۰
۱۱
۱
نسخه چاپی

ترانه علیدوستی باز هم وارد حاشیه شد

ترانه علیدوستی باز هم وارد حاشیه شد
ترانه علیدوستی یکی از بی حاشیه‌ترین بازیگران زن سینمای ایران است اما با وجودی که زندگی خصوصی‌ وی کمتر در دست رسانه ها و فضای مجازی افتاده است اما امروز گرفتار حاشیه شد.

به گزارش تیتربرتر؛ ترانه علیدوستی بازیگری را از ۱۷‌سالگی و با بازی در «من ترانه ۱۵ سال دارم» آغاز کرد. یک آغاز قدرتمند که به‌خاطر آن توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فجر شود.

ترانه علیدوستی با بازی در سریال بخش خانگی «شهرزاد» به شهرت رسید. او با فیلم فروشنده اصغر فرهادی در جشنواره کن حاضر شد، اما نتوانست جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خودش کند.

این بازیگر پرستاره در زمینه فعالیت های بشردوستانه فعالیت دارد و یکی از طرفداران حقوق زنان است. او در سال‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال داشته و عمده پست‌ها و توییت‌هایش هم در حوزه‌های زنان، مسائل اجتماعی و سیاسی بوده است. 

دلیل حاشیه ساز شدن ترانه علیدوستی

ظهر امروز «فارس» مدعی شد که ترانه علیدوستی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون به دادسرای رسانه احضار و با قرار کفالت آزاد شده است. به گفته این خبرگزاری پرونده این بازیگر مشهور در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شده است.

بعد از انتشار این خبر، سردبیر خبرگزاری میزان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: حضور ‎ترانه علیدوستی در مرجع قضایی ارتباطی به موضوعات اخیر ندارد؛ مربوط به پرونده‌ای است که سال ۹۶ با شکایت پلیس از علیدوستی به جریان افتاد. مرجع قضایی هم در پی حل و فصل این پرونده قدیمی است.

titrebartar.com

 

اتهام ترانه علیدوستی

 ترانه علیدوستی بازیگر سینما به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

titrebartar.com

درباره ترانه علیدوستی بیشتر بدانید

ترانه علیدوستی سال 1362 در تهران متولد شد. اولین حضور ترانه علیدوستی در سینما سال 80 و با بازی در فیلم سینمایی " من ترانه 15 سال دارم " بود. دارای مدرک بازیگری دیپلم عکاسی، دوره بازیگری را در کلاسهای آزاد بازیگری زیر نظر حسین محجوب، امین تارخ، آتیلا پسیانی و مهدی فتحی گذرانده است.

پدر ترانه علیدوستی، حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال ایران است. برادرش در چهارشنبه‌سوری سال ۱۳۸۳ فوت کرد. این اتفاق دقیقاً در همان روزهایی اتفاق افتاد که علیدوستی مشغول بازی در فیلم چهارشنبه سوری بود، فیلمی که در آن با درخشش در نقشی متفاوت توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانا تثبیت کند. مادر ترانه علیدوستی سنگ تراش و مجسمه ساز است.

ترانه علیدوستی در کودکی به بازیگری علاقه نداشت. اما به سینما رفتن علاقه مند بود و فیلم زیاد می دید. ترانه علیدوستی در دوران کودکی هم بازیگر خاصی علاقه نداشت اما بعدها به بازی پرویز پرستویی، عزت الله انتظامی و آتیلا پسیانی علاقه مند شد.

بازیگران مورد علاقه وی

ترانه علیدوستی در حال حاضر از بازیگران هم نسل خود بازی باران کوثری و گلشیفته فراهانی را خیلی دوست دارد. پدر ترانه علیدوستی به سینما خیلی علاقه مند است و خیلی فیلم میبیند. یکی از فیلمهایی که ترانه دیده و به خوبی یادش مانده، فیلم " سینما پارادیزو " است.

پدر ترانه علیدوستی آرشیو تاریخ سینما را دارد. مخصوصا فیلمهای " برگمان، فلینی و کیشلوفسکی " . اولین حضور ترانه علیدوستی در سینما سال 80 و با بازی در فیلم سینمایی " من ترانه 15 سال دارم " بود. حبیب رضایی برای انتخاب این نقش از بیش از 600 نفر تست گرفت و از بین همه آنها، ترانه پذیرفته شد. به خاطر بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. وقتی پدرش فیلم " من ترانه 15 سال دارم " را دید، گریه کرد.

ترانه علیدوستی با آنکه موقع بازی در فیلم من ترانه 15 سال دارم، نه ازدواج کرده بوده و نه مادر شده بوده، آن قدر نقش خود را خوب ایفا کرد که همه تحسینش کردند.

ترانه علیدوستی  در کنار بازیگری دوست دارد فیلمنامه نویسی را هم تجربه کند. به بازی کنار " رابرت دنیرو " علاقه مند است. در اوقات فراغت، گه گاهی نقاشی می کند. اما مطالعه را هیچ گاه از یاد نمی برد و کتابخانه خوبی دارد.

سبک نقاشی ترانه علیدوستی سیاه قلم است که آن را به صورت تجربی فرا گرفته است. به آرام حرکت کردن و درست گام برداشتن اعتقاد دارد.

ترانه علیدوستی دختر مسئولیت پذیری است. دوستان معدودی دارد. معمولا وقتی اتفاق خیلی بزرگ و خوشحال کننده ای برایش اتفاق می افتد نمی تواند به سرعت واکنش نشان دهد. قبل از اینکه بازیگر شود فکر می کرد خواننده اپرا شود. دو سال هم در هنرستان موسیقی درس خواند و با پگاه آهنگرانی همکلاس بود. کلارینت، ساز تخصصی اش بود و به عنوان ساز دوم پیانو می زد. در دوران مدرسه بچه درس خوان و زرنگی بود . همیشه به دنبال پویا نمایی و تحرک است.

بیشتر بخوانید: ماجرای اهانت به باران کوثری و مادرش در تلویزیون

ترانه علیدوستی در تمام فیلمهایی که بازی کرده به نوعی از سن حقیقی خود جلوتر بوده است. ترانه علیدوستی در فیلم های کنعان و شهر زیبا حضوری درخشان داشته است. لذتی که از بازی اش می برد را دوست دارد. احساساتی است و ترجیح می دهد کاری را که انجام میدهد با احساساتش در ارتباط باشد. یکی از دلمشغولی هایش داستان نویسی است و چند تا از قصه هایش در نشریات چاپ شده است. بسیار اهل ریسک کردن است.

ترانه در تئاتر

ترانه علیدوستی در فضای تئاتر هم فعالیت می کند. کلا بازیگر گزیده کاری است و فیلمنامه برایش از اهمیت زیادی برخوردار است. در خانه عادت دارد مدام تلویزیون را روشن نگاه دارد. معتقد است تطح برنامه های تلوزیون خیلی پائین است. معصومیت خاصی در چهره اش موج می زند. حرفش را در نهایت ادب و احترام بازگو می کند. می گوید: سعی می کنم فروتنی بی جا نکنم تا خدای نکرده به ورطه ریاکاری نیفتیم. 



+ 11
مخالفم - 13
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
محمد ۹۸/۱۱/۰۳ - ۱۲:۰۱
پاسخ
comments شهرزاد قصه گو جذاب
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری