پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۷:۵۸
۱۳
۰
نسخه چاپی
سیگنال مثبت برای بازارهای جهانی؛

پیش بینی قیمت طلا برای دو ماه آینده

سیگنال مثبت برای بازارهای جهانی؛
یک تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی می کند که قیمت جهانی هر اونس طلا در ۳ ماه نخست ۲۰۲۰ میلادی به مرز ۱۷۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش تیتربرتر، رئیس و موسس شرکت Big Picture Trading تاکید کرد: با افت شاخص سهام آمریکا ، قیمت هر اونس طلا تا پایان سه ماه نخست امسال به بیش از 1700 دلار خواهد رسید.

ادامه روند صعودی قیمت طلا

بر اساس این گزارش وی افزود: احساس می کنم روند صعودی قیمت طلا تا زمانی که قیمت بالاتر از سطح حمایتی 1500 دلاری تثبیت شده باشد، ادامه خواهد یافت. اگر این روند ادامه داشته باشد، قیمت طلا تا دو ماه آینده بالاتر از 1700 دلار خواهد بود.

ورود نقدینگی بالا به بازار طلا

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: به نظر من شاخص اس اند پی 500 آمریکا طی سه ماه جاری با افت 200 تا 300 واحدی روبرو خواهد شد. نقدینگی خوبی وارد بازار طلا شده و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. عامل مهمی که می تواند کاتالیزور جهش قیمت طلا باشد، افت شاخص سهام آمریکا خواهد بود.

بیشتربخوانید: صعود چشمگیر قیمت جهانی نفت

وی گفت: اصلاح بازار سهام آمریکا نیازی به کاتالیزور ندارد و عامل مهم اصلاح بازار می تواند ذخیره کردن سود از سوی سرمایه گذارانی باشد که مدت زمان زیادی است در بازار سهام سود کرده اند.

این تحلیلگر برجسته همچنین معتقد است که اقتصاد آمریکا حداقل تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر با رکود روبرو نخواهد شد.

وقفه ای موقتی در افزایش قیمت طلا و نقره

روند صعودی قیمت ها در بازار طلا و نقره در وقفه ای کوتاه به سر می برد تا ضمن پر نمودن جداول، قیمت کنونی خود را تثبیت نماید. البته شرایط به زودی تغییر خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول به صورت غیر رسمی اعلام نمود که میزان رشد اقتصاد جهانی در سال 2020 برابر با 3.3 درصد و در سال 2021 برابر با 3.4 درصد می باشد. این ارقام با میزان رشد 2.9 درصدی در سال 2019 مقایسه می شوند.

بی تفاوتی بازارها به استیضاح ترامپ

ری دالیو، مدیر سرمایه شرکت بردیجواتر اعلام نمود که طلا بایستی بخشی از سرمایه یک سرمایه گذار باشد و دلیل آن را وضعیت نامطمئن موجود در بازار دانست.

شاخص انتظارات اقتصادی شرکت آلمانی ZEW در ماه دسامبر سال جاری برابر با 26.7 بود در حالی که در ماه دسامبر 2019 برابر با 10.7 بوده است. این امر نشانه عملکرد خوب و فراتر از انتظارت می باشد. این بهترین شاخص طی چهار سال و نیم گذشته است.

بازارها همچنان توجه خاصی به استیضاح ترامپ نشان نداده اند. این هفته سنای آمریکا نحوه رسیدگی به پرونده را بررسی می نماید و دادرسی اصلی از هفته بعد آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: سکه از مرز 5 میلیون گریخت

پیش بینی افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت

در میان تحلیل های تکنیکال، روند رو به رشد طلا در کوتاه مدت نسبت به دیگر پیش بینی ها برتری خواهد داشت و در نمودارهای روزانه، قیمت آن به سرعت در حال بالا رفتن است. هدف بعدی روند افزایشی قیمت طلا، رد کردن سطح مقاومت 1.571.70 دلار است و در کوتاه مدت، هدف روند رو به کاهش قیمت طلا، رسیدن به مرز 1.525.00 دلار می باشد. اولین مقاومت در راستای بیشینه قیمت در بازه 1.568.80-1.575.00 دلار مشاهده می شود و کمینه قیمت نیز در بازه 1.550.00-1.541.00 دلار خواهد بود. امتیاز بازار ویکوف: 6.5 است.

شتاب روند صعودی قیمت نقره

در میان تحلیل های تکنیکال، روند رو به رشد نقره در کوتاه مدت نسبت به دیگر پیش بینی ها برتری خواهد داشت و در نمودارهای روزانه قیمت آن به سرعت در حال بالا رفتن است. هدف بعدی روند افزایشی قیمت نقره، پشت سر گذاشتن سطح مقاومت 18.895 دلار در هر انس می باشد و هدف روند رو به کاهش قیمت آن، رسیدن به مرز 17.00 دلار می باشد. اولین مقاومت در راستای بیشینه قیمت در بازه 18.185-18.25 دلار مشاهده می شود و کمینه قیمت نیز در بازه 17.905-17.69 دلار خواهد بود. امتیاز بازار ویکوف: 6.0 است.



+ 13
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری