پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ ۰۰:۳۴
۱۹
۰
نسخه چاپی
حواشی تازه از سلبریتی ها

فیلم لو رفته رقص طناز طباطبایی

حواشی تازه از سلبریتی ها
این روزها بیشتر مردم درگیر اخبار سلبریتی ها می باشند به خصوص حواشی زندگی خصوصی و هنری آنها...

تیتربرتر؛ طناز سینمای ایران همیشه پر از حواشی بسیار بوده است البته شغل هنرمند محبوب این حواشی را می طلبد.در اول این متن با بیوگرافی خانم طناز طباطبایی آشنا می شوید و سپس فیلم جنجالی طناز طباطبایی!

طناز طباطبایی کیست

طناز طباطبایی (۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲ تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.

طناز طباطبایی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. او از سال ۱۳۷۹ وارد عرصه بازیگری شد و در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا فیلم توانست دوره بازیگری را بگذراند. پس از یک ماه برای بازی در مجموعهٔ جوانی انتخاب شد. اما اولین فیلم سینمایی او دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی بود که در فیلم به اسم خودش اولین حضورش را در فیلم‌های سینمایی رقم زد. به جز بازیگری در عرصه‌های دیگر از جمله موسیقی و نقاشی هم فعالیت داشته‌است.

وی با بازی در مجموعه تلویزیونی میوه ممنوعه که جز نقش‌های اصلی سریال بود مطرح شد و توانایی‌هایش را نشان داد. در سال ۱۳۸۸ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم صداها از آن خود کرد. در فیلم مرهم به بهترین نحو توانایی‌های خودش را نشان داد. در سال ۱۳۸۹ در فیلم گزارش یک جشن به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بازی کرد که این فیلم توقیف شده‌است. او در سال ۱۳۹۶ برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن منتقدان سینمای ایران برای بازی در فیلم ویلایی‌ها شد.

طناز طباطبایی از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضاء طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد.

بازیگر پر استعداد سینمای ایران

طناز طباطبایی از جمله بازیگران بااستعداد ایرانی است که در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده است.

از همان اولین نقش‌آفرینی‌های جدی‌اش مانند بازی در فیلم «صداها» می‌شد حدس زد که روزی نقش‌هایی مهم بازی خواهد کرد. طناز طباطبایی در 20 اردیبهشت 1362 در تهران متولد شد، در ادامه به مناسبت تولد 36 سالگی‌اش، پنج تا از بهترین بازی‌های او را مرور کرده‌ایم.

-هیس!دخترها فریاد نمی زنند

کارگردان:  پوران درخشنده

نقش:  شیرین

«هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» را می‌توان مهم‌ترین نقش‌آفرینی طناز طباطبایی دانست. فیلمی که بسیار دیده شد و مورد پسند عموم تماشاگران قرار گرفت. احتمالا تا سال‌های آینده مخاطب عام او را با نقشش در «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»‌ به خاطر می‌آورد.

در اینجا او نقش دختری را بازی می‌کند که در شب عروسی خود، متوجه سورفتار سرایدار با یک دختربچه می‌شود و با توجه به خاطرات تلخی که در گذشته خود داشته است، به دفاع از دخترک برمی‌آید و در این مسیر مرتکب جنایت می‌شود. در نیمه دوم فیلم، داستان به تلاش او و وکیلش برای اثبات بی‌گناهی می‌گذرد و با یک فیلم نسبتا دادگاهی سروکار داریم. بازی طناز طباطبایی در این نقش سنگین و تقلیل‌گرایانه است.

نقشی که به‌راحتی پتانسیل این را داشت تا سوپر لوس و اغراق‌آمیز به تصویر کشیده شود، با اجرای طباطبایی به‌اندازه و متعادل از کار درآمده. به‌شکلی که هم می‌تواند احساسات تماشاگر را برانگیخته کند و از سوی دیگر با احساسات‌گرایی بیش از اندازه توجه او را از اصل مطلب پرت نمی‌کند تا در نهایت فقط یک حس ترحم برایش باقی بماند.

-خشم و هیاهو

کارگردان : هومن سیدی

نقش : حنا

به شکلی غیرمستقیم، طباطبایی در «خشم و هیاهو» نقش شهلا، قاتل معروف را بازی می‌کند. زنی که با محمدخانی بازیکن فوتبال، داستان‌های پیچیده‌ای داشت و در نهایت به جرم اینکه همسر او را در تخت‌خواب به قتل رسانده، در دادگاه حاضر می‌شود. داستان «خشم و هیاهو» هم دقیقا همین است. با این اختلاف که ستاره فوتبال، به یک خواننده پاپ بدل شده است و اسم کاراکترها تغییر کرده.

طباطبایی همان شهلاست و حتی چادرش هم در دادگاه تعمدا شبیه به چادر قاتل در جهان واقعی است. نکته اجرای طباطبایی در این فیلم اینست که در بخش اول، او یک دختر شر و شور و پر انرژی می‌نماید و البته عاشق پیشه و در بخش دوم یک فریب‌خورده‌ای ایست که دارد همه زندگیش را می‌بازد و کلید ماجرا باز هم در توازنی است که بازیگر توانسته میان این دو سویه شخصیتی برقرار کند.

-آرایش غلیظ

کارگردان:  حمید نعمت الله

نقش : لادن

همانقدر که خود «آرایش غلیظ» دیریاب است، نقش طناز طباطبایی هم هرچند ساده‌انگارانه به‌نظر می‌رسد اما پرداخت بسیار ویژه‌ای دارد و به عبارتی در کنار لیلا حاتمی «رگ خواب» می‌تواند از مهم‌ترین زنان جهان آثار فیلمساز هم باشد. دختری که در خنگی متاثر از شخصیت زن «بی‌پولی» است اما انگار به‌روز شده و تکامل یافته. یک دختر ساده‌دل و کمی خنگ که بازیچه دست مردی شیاد می‌شود تا مرد نقشه‌های سیاهش را با استفاده از او ثمر ببخشد، بدون اینکه خود دختر باخبر باشد.

طباطبایی «آرایش غلیظ» نمونه سرسبد دخترانی است که برای ادامه زندگی خود به مردی نیاز دارند تا عواطف و زندگیشان را با او سهیم شوند و بعد از فشار عاطفی طلاق، به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا پشتیبانی برای خود بیابند. اما تاثیر مستقیم این شخصیت در داستان و نتیجه نهایی به مراتب بیشتر از هر زن دیگری در کارنامه نعمت‌الله است.

کودکی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر می باشد. او در کلاسهای آزاد بازیگری شرکت کرده بود که هنوز یک ماه از کلاسهایش نگذشته بود برای بازی در جوانی انتخاب شد و اولین بازی خود را در سال 80 انجام داد.




+ 19
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری