پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۲۶
۲۱
۰
نسخه چاپی
عوارض انجام پروتز لب

همه آنچه درباره پروتز لب باید بدانید

عوارض انجام پروتز لب
امروزه انجام عمل های زیبای برای ایجاد تغییر در چهره ظاهری طرفداران بسیاری دارد که البته این اقدام در بین سلبریتی ها بیشتر شایع است اما قبل از انجام باید اطلاعاتی درباره این جراحی ها کسب کرد.

تیتربرتر؛ حجیم کردن و یا بزرگ‌ کردن لب یک عمل زیبایی است که هدف آن افزایش اندازه لب‌های فرد است که بیشتر در بین زنان سلبریتی مرسوم است. بزرگ‌ کردن لب‌ها به دو روش انجام می‌شود: ایمپلنت (پروتز) لب یا تزریق فیلر لب (ژل لب). هر دو روش توسط جراح پلاستیک انجام می‌شوند. بزرگ‌کردن لب یک عمل سرپایی است که معمولا طی یکی دو ساعت یا کمتر انجام می‌شود.

پروتز لب چیست؟

پروتز لب چیست؟
پروتز لب چیست؟

استفاده از ایمپلنت‌ لب یکی از باداوم‌ترین و در عین حال تهاجمی‌ترین روش بزرگ‌کردن لب بوده که در طی آن یک ماده بیولوژیک یا سنتزی در داخل برش‌های کوچک ایجاد شده در یک یا هر دو لب قرار داده می‌شود. پروتزها بر اساس نیاز و سلیقه افراد در اندازه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند.

یکی از رایج‌ترین مواد بیولوژیک که در پروتزهای لب مورد استفاده قرار می‌گیرند یک صفحه کلاژنی یا چربی تهیه شده از قسمت‌های دیگر بدن فرد (معمولا شکم و ران‌ها) است. از بافت فلپ داخل دهان نیز می‌توان به عنوان پروتز استفاده کرد. هر چند تا حد امکان جراحان پلاستیک از استفاده از این ماده برای پروتز لب خودداری می‌کنند چرا که در مقایسه با سایر روش‌ها، یک روش بسیار تهاجمی است.

از مواد سنتزی نیز می‌توان به عنوان ایمپلنت لب استفاده کرد. هر چند استفاده از این پروتزها خطر واکنش آلرژیک را افزایش می‌دهد. پیش از اقدام، در مورد مواد مورد استفاده در پروتز لب (خطرات احتمالی و عوارض جانبی) تحقیق کنید و درباره گزینه‌های موجود با جراح پلاستیک خود صحبت کنید.

مراحل کار نسبتا ساده است و حدود یک ساعت طول می‌کشد.

مطالب مرتبط:

مراحل جاسازی پروتز در لب

مراحل جاسازی پروتز در لب
مراحل جاسازی پروتز در لب

در روند آماده‌سازی برای جراحی، پزشک ممکن است از ترکیبی از بیحس‌کننده موضعی و آرام‌بخش برای راحتی هر چه بیشتر فرد استفاده کند. پزشک برش‌های کوچکی را در گوشه‌های دهان ایجاد می‌کند.

به منظور ایجاد فضای بیشتر برای پروتز، پزشک یک تونل باریک در لب ایجاد می‌کند. سپس پزشک با دقت ایمپلنت را از تونل عبور داده، طول آن را با برش دادن تنظیم می‌کند و محل برش‌ها را می‌بندد.

میزان دوام پروتز لب

میزان دوام پروتز لب
میزان دوام پروتز لب

دوام پروتزهای لب به ماده مورد استفاده در ایمپلنت و واکنش بدن به آن بستگی دارد. به دلیل گستره وسیع مواد مورد استفاده و تفاوت در واکنش افراد به پروتز لب، پاسخ قطعی به این سوال دشوار است. با توجه به اینکه ایمپلنت‌ لب یک راه‌حل دائمی برای بزرگ‌کردن لب‌ها معرفی شده، چنانچه فرد واکنش منفی به پروتز نشان ندهد می‌توان انتظار داشت چندسال دوام داشته باشد.

با این حال ماندگاری پروتز لب به مواد مورد استفاده و سن بیمار بستگی دارد. به‌طور میانگین بیشتر مردم هر ۴ یا ۶ ماه نیاز به تزریق مجدد دارند تا سایز مورد نظر را حفظ کنند.

پیامدهای منفی پروتز لب

پیامدهای منفی پروتز لب
پیامدهای منفی پروتز لب

هر چند بعید به نظر می‌رسد کلاژن و چربی باعث ایجاد واکنش‌های منفی در بدن فرد شوند ولی در برخی موارد ممکن است این مواد جذب بدن شوند که نتیجه آن بازگشت تدریجی لب‌ها به اندازه اولیه است. اگر افزایش وزن پیدا کنید سلول‌های چربی ایمپلنت‌شده در لب نیز ممکن است افزایش پیدا کنند.

استفاده از پروتزهای سنتزی مانند آنهایی که از سیلیکون ساخته شده‌اند نیز خطراتی به دنبال دارد. عفونت و حرکت فیلر (ژل لب) ممکن است حتی پس از گذشت سال‌ها از عمل بزرگ‌کردن لب، باعث بروز واکنش‌های بدشکل‌کننده لب شود. پروتزهای سنتزی ممکن است سخت شوند.

خطر دیگر استفاده از پروتزها، آسیب به اعصاب یا از دست دادن حس در لب است. خونریزی و ایجاد اسکار نیز ممکن است اتفاق بیافتد. ایمپلنت‌های سالینی ممکن است با گذشت زمان تخلیه شوند.

برخی جراحان استفاده از مواد سنتزی را توصیه نمی‌کنند و از این مواد در عمل پروتز لب استفاده نمی‌کنند.

هزینه پروتز لب چقدر است؟

پروتز لب بالایی هزینه کمتری از پروتز لب پایینی یا هر دو لب دارد. هزینه پروتز لب برای بزرگ‌کردن آن بستگی به محل زندگی فرد و همچنین اعتبار و تجربه جراح پلاستیکی که قرار است عمل را انجام دهد بستگی دارد.

مراقبت های بعد از عمل پروتز لب

هنگام پروتز لب، شما با کم­ترین مقدار خونریزی و درد روبرو هستید. پس از جراحی، به خصوص اگر به اطراف لب فشار وارد شود درد خواهید داشت یا ممکن است برای چند روز احساس بی­حسی در لبهایتان داشته باشید. همچنین اطراف دهان ورم می­ کند و باید انتظار داشته باشید لب­ های شما پس از عمل خیلی بزرگ باشند.

در طی این مدت ممکن است خوردن و آشامیدن برای شما سخت باشد و حتی نحوه لبخند و صحبت کردن شما دچار تغییراتی شود، مخصوصا زمانی که در مرحله بهبود هستید و احساس می ­کنید که ایمپلنت لب­ها سخت و ثابت هستند. مدتی طول می­کشد تا به این مسئله عادت کنید.

حدود یک هفته طول می کشد تا ورم ها بهبود یابند و به مدت حدودا 3 هفته به فشار حساس خواهد بود. گاهی در این عمل جراحی، کبودی هایی ایجاد می­ شود که ممکن است پزشک دارویی برای کاهش کبودی­ها تجویز کند.

پس از عمل، زخم های کوچکی در نقطه ای که ایمپلنت وارد شده و در انتهای ایمپلنت در لب پروتز شده قابل مشاهده هستند. این زخم­ها به مرور زمان کمتر قابل مشاهده شده و با آرایش استتار می ­شوند.

حجیم کردن لب عوارض جانبی و ریسک زیادی ندارد اما باید به آن­ها توجه کرد. ممکن است دچار عفونت شوید و نیاز باشد که ایمپلنت را خارج سازید که البته روش چندان ساده ای نیست. یا این که ممکن است ایمپلنت جابجا شود یا زخم اطراف ایمپلنت پیشرفت کند. اگر این اتفاقات بیافتد لب پروتز شده، تغییر شکل داده یا بافت در ناحیه لب بسیار سفت می ­شود.

آنچه دیگران می خوانند:

'گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 21
مخالفم - 17
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری