پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱
۱۴
۰
نسخه چاپی
در روزهای پایانی عمر مجلس دهم رخ داد

ماجرای استعفای یک نماینده در پایان عمر مجلس

در روزهای پایانی عمر مجلس دهم رخ داد
در حالی مجلس دهم روزهای پایانی عمر خود را پشت سر می گذارد؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی است از نمایندگی مجلس استعفا داد.

به گزارش تیتربرتر؛ تنها 26 به پایان عمر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و کاندیداهای مجلس فعلی در حالی که خود را برای انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند ماه آماده می کنند؛ امروز یکی از نمایندگان مجلس از کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه خود استعفا داد.

در این راستا  داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی است از نمایندگی مجلس استعفا داد.

براساس این گزارش؛ خبرگزاری‌ها از اعلام وصول تقاضای استعفای داریوش اسماعیلی نماینده سروستان به‌ هیات رئییسه مجلس خبر داده‌اند.

امیرحسین قاضی زاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه نامه استعفای داریوش اسماعیلی از نمایندگی مجلس را قرائت کرده است.

بیشتر بخوانید: ردصلاحیت یک امام‌جمعه به دلیل عدم التزام به اسلام!

بررسی این استعفا هفته جاری در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

دلیل استعفای نماینده مردم سروستان

در بخشی از نامه استعفای این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمده است:

به استحضار می رساند وزیر صنعت، معدن و تجارت از حدود 4 ماه قبل از اینجانب جهت تصدی مسئولیت معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت متبوع دعوت به عمل آورده است.

پس طبق نامه قرائت شده این نماینده توضیح داده وزیر صنعت، معدن و تجارت از حدود چهار ماه قبل، از او برای تصدی مسئولیت معاونت امور معادن، صنایع و معدنی این وزارت خانه درخواست کرده است. که براساس آن امروز استعفایش را به مجلس اعلام کرد.

اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی برای انتخابات یازدهم مجلس نیز ثبت نام نکرده است تا مسئولیت معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت را برعهده بگیرد.

داریوش اسماعیلی کیست

titrebartar.com

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، سروستان، کوار در ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، و استاد زمین‌شناسی دانشگاه تهران است. اسماعیلی در سال ۱۳۴۵در روستای سجل‌آباد شهرستان خرامه متولد شد.

اسماعیلی در انتخابات سال ۱۳۹۰ به عنوان نمایندهٔ مردم خرامه، سروستان و کوار به مجلس راه یافت. وی برای بار دوم در انتخابات هفتم اسفند ۹۴ به مجلس راه یافت.

سوابق علمی و دانشگاهی

داریوش اسماعیلی عضو هیأت علمی دانشکده علوم دانشگاه تهران و استاد تمام این دانشگاه است. او دارای دکترای زمین شناسی با گرایش معدن است.

اسماعیلی تا کنون  استاد راهنمای ۱۰ دانشجوی دکتری (فارغ التحصیل) و بیش از ۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد (فارغ التحصیل) بوده و بیش از ۱۰۰ مقاله تخصصی در مجلات علمی معتبر بین‌المللی (ISI) و علمی پژوهشی داخلی دارد.

سوابق اجرایی

از جمله سوابق اجرایی اسماعیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) نماینده دور نهم و دهم مجلس شورای اسلامی
۲) رئیس دبیرخانه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن و صنایع معدنی از دی ماه ۹۶ تا کنون
۳) رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی
۴) نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
۵) ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی معادن در دور نهم
۶) رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی در دور دهم
۷) مشاور رئیس و مدیرکل خوابگاه‌های دانشگاه تهران (کوی دانشگاه)
۸) قائم مقام معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران
۹) مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران

مسافرکشی که به درجه علمی پروفسوری رسید

titrebartar.com

 

صحبت های دکتر اسماعیلی در مورد زندگی شخصی اش، خواندنی تر است؛ 5 بار حضور در جبهه، کسب درجه علمی پروفسوری در 9 سال، ماجرای ازدواج، مسافرکشی در تهران، خانواده دکتر اسماعیلی و رمز موفقیت در زندگی بخش های جالب این گزارش است.

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در گفتگو با پارسه به معرفی خود پرداخت و گفت: من در سال 1345 در روستای سجل آباد شهرستان خرامه متولد شدم، دوران ابتدایی و راهنمایی را در زادگاه خود و دوره دبیرستان را در شهر خرامه گذراندم.

وی افزود: در سال 63 در رشته دبیری زمین شناسی دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی) پذیرفته شدم، در سال 68 در مقطع کارشناسی ارشد زمین شناسی در دانشگاه تهران پذیرفته شدم، در سال 69 به عنوان کارشناس آموزشی به استخدام دانشگاه تهران درآمدم و پس از اخذ فوق لیسانس به عنوان مربی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران شدم.

پس از اخذ مدرک دکترا در سال 1380 از دانشگاه تربیت مدرس، فعالیتهای پژوهشی اسماعیلی به سرعت گسترش یافت و وضعیت هیأت علمی او از «مربی» به «استادیاری» ارتقاء یافت، وی در این باره گفت: 9 سال بعد به مرتبه استادی رسیدم که این کمترین مدتی است که یک استاد میتواند به بالاترین مرتبه علمی ارتقاء یابد.

این نماینده مجلس به سابقه حضور در خود در جبهه های حق علیه باطل اشاره کرد و بیان داشت: از افتخارات زندگی من داشتن 18 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه است، من از سن 16 سالگی که کلاس دوم دبیرستان بودم تا زمان دیپلم دو بار به جبهه اعزام شدم و 3 بار نیز در زمان دانشجویی حضور یافتم.

وی در تشریح ماجرای ازدواج خود گفت: در زمان دانشجویی با خانمی که اصالتاً اهل آذربایجان غربی بود و در همان دانشگاه، تحصیل می کرد آشنا شدم و ازدواج کردم، همسرم بعداً به عنوان دبیر، مشغول به کار گردید و دو سال پیش با 24 سال سابقه خدمت، از بازنشستگی پیش از موعود استفاده نموده و خود را بازنشست کرد.

اسماعیلی ادامه داد: فرزند اولم دختر است که دانشجوی سال ششم دندانپزشکی دانشگاه تهران می باشد و با خواهرزاده ام ازدواج کرده و صاحب یک دختر است، فرزند دومم پسر است که در سال اول رشته تغذیه مشغول تحصیل می باشد.

وی با بیان این نکته که من از یک خانواده ضعیف روستایی بودم و برای درس و دانشگاه هیچ پشتوانه مالی نداشتم به بیان علت موفقیت خود در زندگی پرداخت و بیان داشت: سر جمع، دعای خیر و رضایت قلبی پدر و مادر و آوردن نان حلال توسط پدرم بر سر سفره محقرانه منزل علت آن بود، به جرأت میتوانم بگویم که پدرم در بدترین شرایط مالی و بی پول ترین وضعیت زندگی هرگز ذره ای نان مشکوک به سفره خانه ما نیاورد و خطایی نکرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: من در تمام مدت 4 سال دبیرستان در تمام روزهای پنجشنبه و جمعه و سه ماه تعطیلی تابستان به عنوان کارگر ساختمانی مشغول کارگری بودم و جالب اینکه در زمانی که دیپلم گرفتم یک نیمچه استادکار بنایی هم شده بودم!!

اسماعیلی گفت: در زمان دانشجویی همین طور؛ یعنی در کنار تحصیل به کار دانشجویی میپرداختم و حتی در زمان فوق لیسانس و دکترا با یک پیکان در تهران مسافرکشی میکردم و به این صورت زندگیم را اداره میکردم، با این همه، در زیر سایه نان حلال و دعای خیر پدر و مادر، عواملی مثل پشتکار، برنامه ریزی، تلاش و فعالیت، بزرگترین رموز موفقیت در زندگی من هستند.

وی در پایان اذعان داشت: در خصوص برنامه ریزی به دلیل داشتن یک دوست خوب تصمیم گرفتم دکترا بگیرم، برای اینکه بتوانم به این مرتبه از علم برسم و استاد دانشگاه شوم، یک استراتژی و چشم انداز چندین ساله را برای خود تعریف کردم و هر قدمی که برمیداشتم میگفتم این کدام خشت این بنایی است که میخواهم به آن برسم؟ لذا با برنامه و پشتکار این مسیر را طی نمودم که الحمدالله موفقیتهای خوبی هم حاصل شد.



+ 14
مخالفم - 19
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری