پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۱۰
۱۸
۰
نسخه چاپی
جزییات بازگشت تتلو به ایران

دستگیری امیر تتلو توسط پلیس اینترپل

جزییات بازگشت تتلو به ایران
امیر تتلو ز خوانندگان زیرزمینی به دلیل اهانت به ساحت حضرت فاطمه (س) در یکی از کنسرت‌های خارج از ایران به درخواست پلیس اینترپل ایران در ترکیه بازداشت شد.

به گزارش تیتربرتر؛ امیرحسین مقصودلو  معروف به «تتلو» و «امیر تتلو» در صفحه شخصی اینستاگرام خود در یک استوری اعلام کرد که هنگام سفر از ترکیه به مقصد لندن از سوی پلیس این کشور بازداشت شده است. 

اوی مدعی شده است که  پلیس ترکیه به او اعلام کرده که به خواست دولت ایران او را دستگیر کرده است!

همچنین سایت پلیس به نقل از سردار احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی از بازداشت امیرحسین مقصودلو «تتلو» به درخواست پلیس ایران در ترکیه خبر داد.

وی افزود: به درخواست مرجع قضائی به دلیل ترغیب شهروندان خصوصاً جوانان به استفاده از مواد مخدر به ویژه روانگردان ها و نیز اشاعه فساد، پلیس بین الملل ناجا برای تبعه ایرانی "امیرحسین مقصودلو" (تتلو) از طریق سازمان اینترپل اعلان قرمز صادر کرد که در نتیجه آن، فرد یاد شده توسط پلیس ترکیه بازداشت شده است.

به گفته سردار نوریان «تتلو» در حال حاضر در بازداشت است و بعد از طی مراحل اداری انتقال وی به ایران، وی تحویل پلیس اینترپل ایران می‌شود.

نگاهی به بازداشت های تتلو

امیر تتلو در ۱۲ آذر ۱۳۹۲ توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران بازداشت شد که پس از مدتی در ۱۴ آذر ۱۳۹۲ آزاد شد.

امیر تتلو در ۲ شهریور ۱۳۹۵ دوباره بازداشت شد. در چند روز قبل از آن وی به دادسرا احضار شده بود. وی پس از ۶۲ روز به قید وثیقه آزاد شد.در ۱۵ آبان ۱۳۹۵، دادستان تهران اعلام کرد یکی از خوانندگان زیرزمینی به اتهام «تشویق جوانان به فساد و فحشا» به تحمل ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده ولی به دلیل رضایت یکی از شاکیان نصف مجازات او بخشیده شده است. رسانه‌ها این خواننده را امیر تتلو عنوان کردند. معاون هنری وزیر ارشاد اعلام کرد محکومیت امیر تتلو به خاطر فعالیت هنریش نبوده است. 

امیرتتلو در بهار ۱۳۹۶ اعلام کرد از آنجا که اطلاعات سیاسی ندارد، یکی از دوستان وی که در «اطلاعات سپاه» کار می‌کند و اطلاعات سیاسی خوبی دارد، مطالب سیاسی را برای او «فوروارد» می‌کند و او هم آن را به کانال تلگرام خود ارسال می‌کند.

وی در انتخابات سال ۹۶ ابتدا از محمد باقر قالیباف و پس از انصراف او به نفع سید ابراهیم رییسی، در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ از رئیسی حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: خواننده لس آنجلسی در کافه دستگیر شد

همچنین او در پیامی از حسن روحانی خواست از رقابت با رییسی خودداری و کناره‌گیری کند. تتلو سپس با رئیسی دیدار کرد و پس از بالا گرفتن موج انتقادات و مقایسه‌هایی که با شجریان (هنرمند منتسب به طیف روبرو) صورت می‌گرفت، در پستی در اینستاگرام خود گفت ربنای محمدرضا شجریان تکراری است که منت آن را بر سر مردم گذاشته و او نیز می‌تواند ربنا بخواند. او به تازگی با عکسی در پیج اینستاگرامش گفته می‌خواهد به نفت طلاییه برود.

امیر تتلو در ۲۶ اسفند ۹۶ با انتشار پستی در اینستاگرام از دنیای موسیقی ایران به طور موقت خداحافظی کرد.

titrebartar.com

 

معرفی تتلو

امیر تتلو متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ در تهران با اصالتی آذری متولد شد. تتلو در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار نمود و در سال ۲۰۱۲ میلادی، امیر تتلو نخستین آلبومش را با نام «زیر همکف» منتشر کرد.

امیر تتلو درباره ی علت انتخاب این لقب می گوید یک اسم ساختگی است معنی خاصی ندارد و قصد او انتخاب لقب خاصی که تنها مختص وی باشد بوده است.

به گفته خودش: رفیق باز، لج باز، یه دنده ، مهربون ، احساساتی ،بد دهن، غیرتی، غُد و در مسائل مالی‌ بی‌خیال است.

آغاز خوانندگی به سبک رپ

امیر تتلو موسیقی را با سبک رپ آغاز کرده است. تتلو در سال 1382 آغاز به کار کرد و در سال 2012 میلادی، امیر تتلو نخستین آلبوم خود را با نام «زیر همکف» منتشر کرد.

امیر تتلو در سال 1383 با حسین تهی گروه TNT را تشکیل دادند و بعد از چند کار مشترک از هم جدا شدند و به صورت مستقل فعالیت کردند. 
او همچنین آلبوم تتلیتی را در سال ۲۰۱۳ میلادی ارائه کرد که حاوی ۱۵ ترانه بود. 

حواشب فوتبالی تتلو

تتلو ترانه منم یکی از اون یازده تام را در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل خواند. این آهنگ تمی غمگین دارد و در آن از زمین خاکی، بدبختی و توپ پلاستیکی یاد شده است.

امیر تتلو اعلام کرد که پس از آهنگ «مردمان بی عشق» از موسیقی خداحافظی می‌کند و می‌خواهد فوتبالیست شود. امیر تتلو در روز ۲۲ مهرماه ۱۳۹۳ به طور سرزده به تمرین تیم پرسپولیس وارد شد و اعلام کرد می‌خواهد جای علی کریمی را در این تیم بگیرد. طبق نوشته‌های مطبوعات در روزهای بعد اعلام شد امیر تتلو در همان روز توسط حمید درخشان سرمربی وقت پرسپولیس از تمرین این تیم اخراج شده است.



+ 18
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری