پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۳۸
۱۰
۰
نسخه چاپی

ماجرای پناهندگی کاپیتان سابق تیم تکواندوی ایران

ماجرای پناهندگی کاپیتان سابق تیم تکواندوی ایران
فرزاد ذوالقدر کاپیتان سابق تیم ملی تکواندوی ایران با مهاجرت به جمع قهرمانان مهاجر ورزشی پیوست و قرار است با تیم ملی بلغارستان در رقابتهای انتخابی المپیک قاره اروپا شرکت کند.

به گزارش تیتربرتر؛ در ماه‌های اخیر موج عجیبی در کوچ کردن ستارگان ورزش ایران به کشورهای مختلف به وجود آمده‌است و پس از کیمیا علیزاده تنها دارنده مدال المپیک به هلند پناهنده شده بود؛ حالا فرزاد ذوالقدر هم تصمیم به ترک وطن گرفته است.

فرزاد ذوالقدر، ملی پوش سابق تکواندو ایران با حضور در بلغارستان و دریافت تابعیت این کشور برای بلغارها مبارزه خواهد کرد. 

فرزاد ذوالقدری قرار است در اولین گام ۲۹ بهمن ماه در تورنمنت جام ریاست فدراسیون جهانی در کشور سوئد برای بلغارستان مبارزه کند.

فرزاد پیش از این (۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) در وزن ۸۰- کیلوگرم در رقابتهای انتخابی تکواندو گرنداسلم در ووشی چین با نام کشور انگلستان حضور یافته بود.

ذوالقدری که در مسابقات جام‌جهانی 2015 در مکزیک مدال نقره و در مسابقات قهرمانی آسیا 2009 هم مدال برنز را از آن خود کرد، قرار است در تورنمنت‌هایی در اسلوونی، آلمان، بلغارستان و بلژیک به منظور بخشی از فرآیند آماده‌سازی خود جهت حضور در مسابقات انتخابی المپیک اروپا در ماه آوریل در میلان، شرکت کند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت داور بین المللی شطرنج ایران به دلیل کشف حجاب

وی کاپیتان قبلی تیم نوجوانان تکواندو ایران بود و در کارنامه خویش مدال برنز قهرمانی آسیا، نقره دانشجویان جهان و مدال نقره جام جهانی مکزیک در سال ۲۰۱۵ را دارد.

titrebartar.com

ماجرای پناهندگی کاپیتان سابق تیم تکواندو

 فرزاد ذوالقدری، کاپیتان سابق تیم تکواندوی نوجوانان ایران و نایب‌قهرمان مسابقات دانشجویان جهان که قصد دارد در مسابقات المپیک 2020 توکیو برای بلغارستان به روی شیاپ‌چانگ برود، می‌گوید این حرکت او ارتباطی به سیاست ندارد و تنها جهت بالا بردن شانس موفقیت خود دست به چنین کاری زده است.

این تکواندوکار 27 ساله پس از تمرین با تیم ملی تکواندو بلغارستان در شهر صوفیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویتز» گفت: ایران کشور من است و آن را دوست دارم، اما رقابت در ایران خیلی سخت است و من با حضور در بلغارستان شانس بهتری برای تحقق رویاهایم دارم. تکواندو ورزشی فوق‌العاده محبوب در ایران است و یک میلیون تکواندوکار در آنجا وجود دارند که همین کار را واقعاً دشوار می‌کند.

دلیل مهاجرت به بلغارستان

فرزاد ذوالقدری با اشاره به مهاجرت اخیر کیمیا علیزاده (او انگیزه‌اش را از این مهاجرت سیاسی جلوه داده بود) اظهار داشت: این انتخاب علیزاده بود. من نمی‌دانم که چرا او تصمیم به ترک ایران گرفت. علیزاده ورزشکار بسیار محبوبی در ایران بود و دولت ایران هم از او حمایت می‌کرد. مایلم بگویم که آمدن به بلغارستان ارتباطی به سیاست ندارد. من تنها یک ورزشکار هستم و به اینجا آمدم چون می‌خواهم موفق باشم. مایلم بگویم این مهمترین تصمیمی بود که تاکنون گرفته‌ام. من این تصمیم را به این خاطر گرفتم چون تکواندو زندگی من است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا بلغارستان را برای این کار انتخاب کرد، گفت: من به کشورهای زیادی در اروپا رفته‌ام، اما بلغارستان برایم ایده‌آل‌تر به نظر آمد.

واکنش فدراسیون تکواندو بلغارستان

اسلاوی بینف، رئیس فدراسیون تکواندو بلغارستان هم با اشاره به اینکه این فدراسیون برای در اختیار داشتن فرزاد ذوالقدری با فدراسیون تکواندوی ایران به توافق رسیده است، اظهار داشت: فرزاد به زودی تابعیت بلغارستان را خواهد گرفت، احتمالاً تا دو هفته دیگر این اتفاق خواهد افتاد و ما واقعاً امیدواریم که او سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کند.

وی گفت: من فکر می‌کنم ذوالقدری حتی می‌تواند برای بلغارستان مدال‌آوری کند. فرزاد تنها یک تکواندوکار سطح بالا نیست که تیم ما را قویتر می‌کند، بلکه انسانی فوق‌العاده و ورزشکار بسیار منضبطی است که باعث ارتقای سطح کیفی تمرینات ما هم می‌شود.

دلیل سکوت فدراسیون تکواندو ایران

با این حال موضوع ذوالقدر یک‌ تفاوت مهم با علیزاده دارد و آن هم حضور پدر او در تیم ملی تکواندو است و به همین دلیل فدراسیون هم واکنش خاصی به پناهنده شدن ذوالقدر نداشته است.

فرزاد ذوالقدر پسر حسن ذوالقدر سرمربی پیشین تیم ملی و رئیس قبلی سازمان تیم‌های ملی است، که خود سابقه حضور در ترکیب تیم ملی کشورمان را نیز دارد.



+ 10
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری