پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴
۹
۴
نسخه چاپی
نسل معلمان در حال سوختن:

حال و روز معلمان خوش نیست!

نسل معلمان در حال سوختن:
معلمانی که عمدتاً در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی و مشکلات معیشتی اعتراض می کردند و ضمن طرح برخی دغدغه‌های صنفی آموزشی، انتظار دارند مقام‌های مسئول از جمله وزیر آموزش و پرورش ضمن شنیدن صدای آن‌ها نسبت به حل مشکلاتشان اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیتربرتر؛ آن چه که اکنون تحت عنوان « شیوه ی نامه اجرای طرح رتبه بندی معلمان » در آموزش و پرورش انجام می شود با آن چه که کارشناسان و صاحب نظران بر روی آن کار علمی و کارشناسی انجام داده بودند تفاوت های ماهوی و حتی شکلی فراوانی دارد .

مطالب مرتبط : طرح رتبه بندی شامل کدام معلمان می‌شود؟

معلمان محروم ترین قشر هستند

برقراری عدل و عدالت در جامعه یک تکلیف و وظیفه الهی است و اساس قوام و استمرار حکومت ها در رعایت عدالت توسط حاکمان آنها می باشد.امام علی (ع)

با سلام واحترام

ما معلمان قراردادی آموزش و پرورش نمی دانیم دیگر باید برای چه کسی بنویسیم که به داد ما برسند؟

برای ریاست محترم جمهوری؟ هیات دولت؟ نمایندگان محترم مجلس؟ وزیر محترم آموزش وپرورش؟ سازمان امور اداری واستخدامی؟ جناب آقای نوبخت؟مدیران کل؟ نمی دانیم....

اما می نویسیم برای سایت وزین صدای معلم تا ضمن پیگیری  وبررسی دقیق، در آرشیو سایت برای همیشه بماند بلکه یکی از این عزیزان صدای ما را بشنود.به امید آن روز .

چگونه و با چه زبانی بگوییم که سال هاست هم ردیف و هم دوش نیروهای رسمی در پست های گوناگون با اکثریت معلم کلاس درس مشغول به خدمت هستیم ، اما دیگر تبعیض وبی عدالتی مسئولین ، شور ،انگیزه ، نشاط و رمقی برایمان باقی نگذارده است.

آن روز که وزیر وقت آقای بطحایی وسایر وزیران قبل از آن وعده دادند که 12 هزار نیروی قراردادی در آموزش وپرورش وجود دارند و چندین مرتبه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکاتباتی درمورد تبدیل وضعیت این نیروها داشته اند. خیلی امیدوار شدیم. اما آن مکاتبات چه شد؟ شما را به پروردگار سوگند می دهیم مکاتبات در اتاق و دفتر کدامیک از شما عزیزان هست؟

ما را از ناامیدی و استرس واضطراب نجات دهید.

آن روز که آقای نوبخت در سازمان برنامه وبودجه در رسانه ملی گفت که چطور می شود یک نیروی قراردادی و یک نیروی رسمی یا پیمانی هر دو در یک شرایط کار می کنند اما حقوق قراردادی با آن یکی نیروی رسمی خیلی فاصله دارد ومی خواهیم عدالت پرداخت را بین کارکنان ایجاد کنیم و فرمود در این باره اطلاع رسانی کنید و به بخش پیام های مردم و مخاطبان خود اطمینان دهید حتما می خواهیم این کارها را به درستی انجام دهیم تا باعث افزایش انگیزه کاری و بهره وری شود. باز خیلی خوشحال و امیدوار شدیم . اما از این هم خبری نشد که نشد. تبعیض در میزان دریافتی با نیروهای رسمی و پیمانی را چگونه توجیه می نمایید؟آقای نوبخت ما همچنان منتظریم وچشم انتظار.

مطالب مرتبط : زمان اعمال رتبه بندی در حقوق معلمان اعلام شد+جزییات

انتقاد یک معلم از " حذف رتبه و تعجیل " در اجرای شیوه نامه رتبه بندی معلمان

راهنمایی های لازم در خصوص شکایت از آموزش و پرورش به خاطر حذف رتبه و تعجیل

1-رتبه بندی معلمان در هیئت وزیران در مورخه هفدهم آذرماه سال جاری به تصویب رسید (118501/ت55724ه) و اگر چه در ماده 9 آن گفته شده این مصوبه از اول مهر سال جاری لازم الاجراست اما باید توجه کرد که قانون تصویب شده نمی تواند قوانینی را که قبل ازآن اجرا شده حذف کند و به اصطلاح قانون عطف به ما سبق نمی شود ( البته اگر بتوان نام قانون را بر روی آن گذاشت) ؛ بنابراین احکام حقوقی معلمانی که تا هفدهم آذرماه صادر شده قانونی است و قابلیت ابطال ندارد.

2- این مصوبه هیچ اشاره ای به رتبه های اخذ شده بعد از مهر و قبل از مصوبه ندارد بنابراین استناد وزارت آموزش و پرورش در این خصوص مبنایی ندارد .
بر فرض محال اگر این مصوبه اشکالی نداشته باشد و قرار باشد رتبه حرفه ای معلمانی که طبق شیوه قبلی بعد ازاول مهر رتبه جدید گرفته اند حذف شود این حذف شامل کل مبلغ ناشی از آن نیست به عبارت دیگرفقط قسمتی از این مبلغ مربوط به رتبه بندی حرفه ای معلمان است ( که در رتبه بندی قبلی از 15 تا 50 درصد حق شغل به حکم اضافه می شد ) و باقی آن مربوط به جدول حق شغل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری است که برای همه کارمندان اعم از فرهنگیان ( اداری و آموزشی ) اجرا می شود (رتبه بندی عمومی) و ارتباطی به رتبه بندی حرفه ای معلمان ندارد بنابراین حذف کل مبلغ رتبه بندی سابق فاقد وجاهت قانونی است .

3- باید امسال برای تمام فرهنگیانی که امسال ابلاغ مناطق محروم را گرفته اند تعجیل در نظر گرفته شود چون اغلب این عزیزان به خاطر بهره مند شدن از تعجیل (مطابق با شیوه نامه رتبه بندی سابق، مناطق محروم را انتخاب کرده اند .

4- با توجه به اینکه در جزء 2 بند الف ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه آمده دولت باید لایحه رتبه بندی را به مجلس تقدیم کند حال آنکه دولت بدون انجام این کار آن را با عجله اجرا نموده است بنابراین عملکرد دولت و به تبع آن، وزارت آموزش و پرورش در این خصوص کاملا غیر قانونی است .



+ 9
مخالفم - 9
نظرات : 4
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
حق التدریس شرکتی ۸۸ ۹۸/۱۱/۱۸ - ۰۱:۳۰
پاسخ
comments به امید استخدام معلمان حق‌التدریسی شرکتی تا اینکه امید به زندگی داشته باشند و این امید را به کودکان این مرز و بوم انتقال دهند
آخه بعد ده سال درس دادن کجا برن دنبال کار بگردند
از شورای نگهبان استدعا داریم که با طرح استفساریه استخدام معلمان حق‌التدریسی شرکتی حمایت کنند
 
 
ro
+0
unlike
-0
حق التدریس شرکتی ۸۸ ۹۸/۱۱/۱۸ - ۰۱:۲۶
پاسخ
comments با سلام خدمت دوستان عزیز
یک معلم حق التدریس شرکتی هستم از سال 1388تابه حال دارم درس میدم با یک سوم حقوق معلم رسمی بدون هیچ مزایایی
دولت به معلمین شرکتی و حق التدریس با چشم برده نگاه می‌کنه واین یک نمونه برده داری نوین در حکومت اسلامی باب شده و بعد از ده سال معلم بودن سر کلاس ها اکنون که مجلس طرح استخدام معلمان حق‌التدریسی و شرکتی را به انجام رسانده است تازه معاونت وزارت آموزش و پرورش این طرح را مردود اعلام کرده که با سند تحول همخوانی ندارد و نباید اجازه داد که این معلمان استخدام شوند و نامه نگاری کرده با شورای نگهبان که طرح را مردود اعلام کند
از عدالت حکومت اسلامی بدور است که معلمان حق‌التدریسی شرکتی را به کار گیرند ولی یک سوم حقوق بدهند
اگه با این حقوق کم کار کنیم برده های خوبی هستیم ولی اگر استخداممان کنند با طرح سند تحول همخوانی نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟
از شورای نگهبان استدعا داریم که با طرح استفساریه استخدام معلمان حق‌التدریسی شرکتی موافقت کنند
 
 
ir
+0
unlike
-0
سید حسن میردامادی ۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۳:۰۸
پاسخ
comments با سلام خواهشمند است این موضوع رو مطرح و انتشار و پیگیری کنید، آقا ما بازنشستگان فرهنگی برای برای نجات از مشکلات زندگی و سختی معیشت و نیاز ناچار به حضور درمدرسه و گرفتن حق التدریس هستیم ولی متاسفانه تا حالا حدود۸ ماه از حقوق ما پرداخت نشده و طلبکار هستیم و گوش شنوائی از سوی مسئولان آموزش و پرورش وجود ندارد لذا عاجزانه درخواست می کنیم شما رسانه محترم صدا ما باشید بلکه در این ایام پایانی سال آلام این قشر مضاعف نشود و مسئولین را هشداری باشد با تشکر
 
 
ir
+0
unlike
-0
م ۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۱:۴۹
پاسخ
comments وضعیت عدم پرداخت ده ماهه حق التدریس شاغلین را هم به این مشکلات اضافه کنید که معلوم نیست سرکلاس به امید اینکه کی وچه زمانی حق الزحمه انها پرداخت شود تدریس میکنند
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری