پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۰۷
۱۳
۲
نسخه چاپی

بهترین رژیم غذایی برای خوابیدن

بهترین رژیم غذایی برای خوابیدن
اگر شما از نخوابیدن رنج می برید و به دنبال راهکاری برای خواب راحت می گردید علاوه بر مشکلات روحی باید به فکر مشکلات جسمی نیز بود تیتربرتر به بهترین رژیم های برای خواب راحت شما پرداخته است با ما همراه باشید.

تیتربرتر؛ اگرچه به نظر می رسد افراد تنها با کمک یک روانشناس و انجام هیپنوتیزم قادر هستند سریع و به محض دراز کشیدن در رختخواب به خواب بروند اما تیتربرتر پیش از اینکه رژیم های غذایی مفید برای خوابیدن به شما آموزش دهد شما را به یک روش نظامی برای خوابیدن در چند ثانیه آشنا می سازد و ما به شما قول می دهیم با انجام تکنینک نظامی 10 ثانیه ای لحظه آخر که اثربخشی آن به اثبات رسیده می توانید به راحتی و با کمی تمرین این کار را انجام دهید:

چکار کنیم سریع بخوابیم؟

چکار کنیم سریع بخوابیم؟
چکار کنیم سریع بخوابیم؟

 

چشمان خود را ببندید، اجازه دهید چشم ها در کاسه چشم استراحت کرده و کل صورت را در حالت آرام و شل قرار دهید در حالی که نفس های آرام و عمیق می کشید.

بازو و کتف یکی از دست ها را شل کرده و در کنار بدن بیندازید، سپس این کار را برای سمت دیگر بدن نیز انجام دهید. افراد راست دست باید با دست راست و افراد چپ دست با دست چپ خود تمرین را شروع کنند.

در مرحله بعد قفسه سینه خود را شل و آرام کرده و نفس های عمیق بکشید و بعد از مدتی نگه داشتن نفس، بازدم را بیرون بدهید.

حالا ران، ساق پا و انگشتان یک طرف از بدن را شل و آرام کرده و سپس همان کار را با سمت دیگر انجام دهید. برای این مرحله نیز اگر راست دست هستید ابتدا با سمت راست و اگر چپ دست هستید ابتدا با سمت چپ بدن انجام دهید.

برای 10 ثانیه ذهن خود را از افکار مختلف پاک کنید و اگر موفق به این کار نمی شوید در ذهن به خود بگویید :”فکر نکن” و این کار را برای 10 ثانیه تکرار کنید.

این تمرین معمولا بیش از 120 ثانیه طول نمی کشد اما 10 ثانیه آخر لحظات کلیدی برای خوابیدن است.

بهترین رژیم های غذایی برای خوابیدن راحت

بهترین رژیم های غذایی برای خوابیدن راحت
بهترین رژیم های غذایی برای خوابیدن راحت

 

شاید شما هم شنیده باشید که قبل از خواب نباید نوشابه انرژی‌زا، غذاهایی چرب وشکلات خورد به این دلیل که خواب راحت را از ما می‌گیرند؛ اما اگر این نکات را رعایت کردیم اما باز هم خواب‌مان راحت و به موقع نبود چه؟ «ایرنا زندگی» برای شما دستور پخت چند غذای ساده را می‌هد که می‌توانید با خوردن آنها راحت به خواب روید و صبح با نشاط بیدار شوید و به کارهایتان برسید.

مطالب مرتبط:

کوکو تره

۱. ۲۵۰ گرم تره شسته و خرد شده

۲. ۲۵۰ گرم پیازچه شسته و خرد شده

۳. یک عدد تخم مرغ

۴. زردچوبه، فلفل و نمک به میزان دلخواه

۵. ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع

تره، پیازچه، تخم‌مرغ، زردچوبه، فلفل و نمک را با هم مخلوط کنید سپس روغن را در تابه را بریزید و بگذارید تا داغ شود. حالا مخلوط مواد را در تابه بریزید بعد از چند دقیقه که به صورت منسجم در آمد؛ تخم‌مرغ سفت سد و رنگ سبزیجات کمی تیره شد از پشت به رویش کنید. می‌توانید این کوکو را با نان، برنج یا بدون هیچ ی از ‌اینها بخورید.

خوراک لوبیا

۱. ۳۰۰ گرم لوبیا چیتی

۲. ۳۰۰ گرم قارچ

۳. ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

۴. نمک به میزان دلخواه

لولیا را شسته و در قابلمه‌ای بریزید که تا ۱۰ سانت روی آن آب بریزید. بگذارید تا ۲ ساعت بچوشد سپس چک کنید اگر پخته بود قارچ‌های خورد شده، دو قاشق رب‌ گوجه‌فرنگی و نمک را به آن بیفزایید. بگذارید ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد سپس غذا حاضر است.

کال جوش

۱. ۵۰۰ گرم کشک سابیده

۲. ۲ عدد پیاز بزرگ

۳. ۱۰۰ گرم گردو

۴. نعنا خشک، نمک، فلفل و زردچوبه به میزان دلخواه

ابتدا داخل ظرفی کوچک نعنا داغ درست کنید به این صورت که روغن را داغ کنید و نعنا خشک را داخل آن بریزید و سریع خاموش کنید زیرا نعنا سریع می سوزد، آن را کنار بگذارید و بعد پیاز را خلال خرد کنید و داخل روغن سرخ کنید زمانی که طلایی شد زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و سپس مغز گردوی خرد شده را اضافه کنید کمی تفت دهید. کشک ساییده را با مقداری نمک و آب مخلوط کنید و پیازها و نعنا داغ را هم اضافه کنید و دائم هم بزنید که کشک شما بریده بریده نشود. زمانی که جوشید دیگر لازم به هم زدن نیست و زیر آن را خاموش کنید.

شیر بادام

شیربادام موثر در خوابیدن
شیربادام موثر در خوابیدن

 

اگر علاقه‌ای به لبنیات حیوانی نداشته باشید، شیر مغزها بهترین انتخاب برای شماست. شیر بادام معروف‌ترین این شیرهاست که هرچند درست کردن آن کمی زمان‌بر است اما به مزه هیجان‌انگیزش می‌ارزد.

۱. یک فنجان یا حدود ۲۰۰ گرم مغز بادام را برای یک شب یا به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت در یک ظرف آب خیس کنید.

۲. پس از خیس خوردن، پوسته‌های قهوه‌ای رنگ روی مغز بادام‌ها را به راحتی جدا کنید.

۳. مغز بادام‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و ۴ فنجان آب به آن‌ها اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید، سپس ترکیب آب و مغز بادام‌ها را مخلوط کنید.

۴. با استفاده از یک پارچه تنظیف، مخلوط به دست آمده را صاف کنید و شیر را از مخلوط جدا کنید. خمیر بادام باقی مانده را در ظرفی بریزید تا خشک شود، سپس آن را آسیاب و از آن به‌عنوان آرد بادام استفاده کنید.

۵. اکنون شیر بادام شما آماده است. برای نگهداری آن، بهتر است از یک ظرف شیشه‌ای تمیز دردار استفاده کنید. شما می‌توانید شیر بادام خود را به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید.

۶. به‌خاطر داشته باشید که شیر مغزها از دو ترکیب جداگانه تهیه می‌شوند و ته‌نشین شدن موادشان کاملا طبیعی است. بنابراین بهتر است پیش از هر بار مصرف، ظرف اصلی آن‌ها را خوب تکان بدهید.

در پایان، پزشکان می‌گویند حالت خوابیدن ما می‌تواند مشکلات زیادی برای سلامت ما ایجاد کند. اما لازم نیست عادت‌های خود را تغییر دهید، بلکه کافی است آن‌ها را اصلاح کنید. 

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی



+ 13
مخالفم - 13
نظرات : 2
منتشر نشده : 0
 
de
+0
unlike
-0
جواد ۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۸:۳۷
پاسخ
comments من چهارساله خواب خوبی ندارم
 
 
us
+0
unlike
-0
لیلا ۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۴:۱۰
پاسخ
comments ممنون از شما عالی بود
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری