پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۴۱
۲۳
۰
نسخه چاپی

بازگشت همسر عطاءالله مهاجرانی به ایران در آستانه انتخابات

بازگشت همسر عطاءالله مهاجرانی به ایران در آستانه انتخابات
خانواده عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات بیش از دو دهه است که در لندن زندگی می کنند اما در روزهای اخیر خبر بازگشت همسر وی «خدیجه کدیور» به کشور خبرساز شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ انتشار خبر بازگشت  «جمیله کدیور» همسر عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات به کشور در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته است چرا که خانواده این چهره سرشناس بیش از دو دهه است که از کشور خارج شدند و در لندن زندگی می کنند.

بعد از انتشار گسترده این خبر در رسانه های داخلی و فضای مجازی، جمیله کدیور هم با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود در دماوند، حضورش در ایران را تایید کرد.

سید عطاالله مهاجرانی سیاستمدار و نویسنده ایرانی است. همسر وی جمیله کدیور نماینده مردم تهران در مجلس ششم بود. آنها صاحب چهار فرزند هستند. به تازگی یک فعال رسانه با انتشار عکسی از بازگشت جمیله کدیور به ایران خبر داد.

titrebartar.com

تقی دژاکام، فعال رسانه با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود از بازگشت جمیله کدیور به ایران خبر داد.

titrebartar.com

 

در ادامه متن پست اینستاگرامی دژاکام را می‌خوانید:

ملاقات در صحن آزادی

از سال ۶۴ در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با او هم‌کلاس بوده باشی، یک سال در تحریریه کیهان همکار باشی و بعد‌ها که به روزنامه اطلاعات رفته به مناسبت‌های مختلف کاری یا سیاسی همدیگر را دیده باشید. در سال ۷۹ در کنفرانس برلین که کنفرانس ضدانقلاب بوده شرکت کرده باشد، اما وقتی فیلم کامل کنفرانس را در سیمای جمهوری اسلامی تماشا می‌کنی، می‌بینی او تنها و تنها کسی است که در این کنفرانس، محکم و استوار از انقلاب اسلامی و امام خمینی دفاع کرده. همچنین اولین و گاهی دومین کسی است که بیشترین مصاحبه‌های اختصاصی را با رهبران مقاومت فلسطینی بخصوص شهید دکتر فتحی شقاقی و احمد جبرئیل گرفته است و شاید برای اولین بار آن‌ها را به مخاطبان ایرانی شناسانده باشد.
جمیله کدیور اصلاح‌طلب است، اما از آن‌دست اصلاح‌طلبانی که آرزو می‌کنی همه اصلاح‌طلبان مثل او به مبانی انقلاب و رهبری انقلاب هم معتقد و هم ملتزم باشند.
مسلم است که کسی، چون من با خانوم کدیور «اختلافات فراوان» در حوزه مسائل سیاسی داخلی داشته باشد، اما این باعث نمی‌شود که برای او به عنوان یک کنشگر سیاسی سالم و دلسوز احترام قائل نباشم.
بشدت آرزو می‌کنم که بزودی هم او و هم همسرش آقای دکتر عطاء الله مهاجرانی را در حالی در ایران ببینم که برای همیشه قصد ماندن در وطن را دارند. در حالی که خانوم کدیور مشکلات پیش‌آمده برای او در دانشگاه حل شده و می‌تواند باز هم برای دانشجویان ایرانی از رهبران فلسطینی بگوید، درس مقاومت بدهد و نشان بدهد که چرا «نه غزه، نه لبنان» شعار بد و غلطی است. دکتر مهاجرانی هم درس تاریخ و فرهنگ بدهد، پای درسش بحث بشود چند نفر با او مخالفت کنند، چند نفر موافقت و او با همان لبخند آرام همیشگی‌اش جواب آن‌ها را بدهد.
من هیچ اشکالی نمی‌بینم که حتی امثال مهاجرانی مسئولیت‌هایی در حوزه سیاست و فرهنگ کشور هم داشته باشند. نداریم کسی را که درست پشت‌بند فتوای تاریخی امام خمینی علیه سلمان رشدی، اولین و کاملترین کتاب را به زبان فارسی علیه آیات شیطانی نوشته باشد، و نداریم کسی را که ساکن لندن باشد، به بی‌بی‌سی دعوت شده باشد و در مصاحبه زنده بدون لکنت از سلامت مالی رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای سخن بگوید یا به آزادمنشی ایشان در حوزه مسائل فرهنگی و شخصیت‌های فرهنگی شهادت بدهد.
من هنوز هم پای برخی توییت‌های آقای مهاجرانی به او انتقاد می‌کنم، درست همان‌طور که ممکن است از توییت استاد عزیزم مهدی نصیری هم اشکال بگیرم یا علیه پست دوست عزیز و دیرینه‌ام آقای زائری مطلب بنویسم و آن را تخطئه هم بکنم. "

عطاءالله مهاجرانی کیست؟

عطاءالله مهاجرانی در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۳۳ و در اراک زاده شد. تحصیلات عالی خود را در رشتهٔ تاریخ در دانشگاه‌های اصفهان (کارشناسی) شیراز (کارشناسی ارشد) و تهران (دکتری) گرفت.

مهاجرانی در کارنامه کاری خود مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان، معاون رئیس جمهور، عضویت در هیئت امنای خبرگزاری ایرنا، معاونت فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات و ریاست مرکز گفتگوی تمدن‌ها را داشته است.

 وی در حوزه سیاسی ابتدا به تلویح و سپس به صراحت علیه ولایت فقیه موضع‌گیری کرد و در مقاطع مختلف ضد رهبر معظم انقلاب موضع گرفته است.

titrebartar.com

درباره جمیله کدیور

جمیله کدیور خواهر محسن کدیور و همسر سید عطاءالله مهاجرانی (وزیر فرهنگ در دولت خاتمی) است.

وی مشاور هشتمین رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران، سید محمد خاتمی، در امور رسانه و مطبوعات و عضو گروه مشورتی وی در سال 1376 است. کدیور هوادار و مشاور زنان مهدی کروبی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نیز بود.

titrebartar.com

افشاگری درباره همسر مهاجرانی

سایت ettelaat.net در رابطه با جمیله کدیور و سایت جرس اینگونه افشاگری می کند: "آخرین خبر از سانسورهای جرس را از نویسنده و روزنامه نویس پرکار و صاحب نام آقای هوشنگ اسدی شنیده ایم که در مطلبی تحت عنوان جرس از بهار می ترسد پرده از آن برداشته اند. اما، در این پرده برداری، من برای اولین بار دریافتم که سردبیر این نشریه خانم جمیله کدیور هستند و دلم به راستی سوخت؛ به خصوص که این خانم در جریان انتخابات اخیر و از سوی آقای کروبی به عنوان کاندیدای وزارت انتخاب شده بود و، طبق روال معمول ، در این هیئت قرار است که یکی از سخنگویان اپوزیسیون حکومت آزادی کسی باشند که سراسر دروغ و سانسور و تبعیض است. "

پس از شروع فتنه در سال 88 این جریان به دلیل آن‌که نیاز به پشتیبانی خبری و مظلوم‌نمایی و ایجاد جنگ روانی علیه نظام را به شدت مورد احتیاج می‌دید، با هدایت دستگاه‌های جاسوسی دشمن اقدام به راه‌اندازی قارچ‌گونه رسانه‌های خبری کردند. این رسانه‌ها که پس از راه‌اندازی به سرعت توسط شبکه عنکبوتی دشمن مورد پشتیبانی قرار می‌گرفت تا به سرعت جایگاه خود را در بین مخاطبان در فضای مجازی باز کند.

یکی از همین رسانه‌ها که به شکل و با هدف فوق‌الذکر راه‌اندازی شد جرس بود. این سایت در 29 تیر ماه 1388 مصادف با مبعث حضرت رسول اعظم(ص) رونمایی شد. این سایت چندی پس از تعطیلی وب سایت موج سبز آزادی که توسط فرزندان سایبری نظام جمهوری اسلامی هک شده بود، شروع به فعالیت کرد.

گردانندگان اصلی این سایت که هرکدام در یک کشور اروپایی و آمریکایی زندگی می‌کنند عبارتند از: محسن کدیور (از روحانی‌نماهای فراری از کشور و ساکن آمریکا و از مواجب بگیران سرویس جاسوسی آمریکا سیا و برادر زن اول مهاجرانی)، عطاالله مهاجرانی (وزیر ارشاد دولت خاتمی و فتنه‌گر فراری از کشور و ساکن لندن و از مواجب بگیران سرویس جاسوسی انگلیس ام.آی.6 و از تحلیلگران بنگاه خبر پراکنی شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی)، ابراهیم نبوی (طنز نویس روزنامه‌های زنجیره‌ای و فتنه‌گر فراری از کشور، تئوریسین درازگوش تراوا، ساکن بروکسل، وی مواجب بگیر سرویس جاسوسی هلند می‌باشد) و رجبعلی مزروعی (نماینده افراطی دوره ششم مجلس شورای اسلامی، ساکن بروکسل و از امضا کنندگان نامه جام‌ زهر به مقام معظم رهبری و از بازیگران فیلم موهن شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وی از مواجب بگیران سرویس جاسوسی انگلیس ام.آی.6 می‌باشد.)

حال با تمام آنچه از جمیله کدیور و سایت اپوزسیون جرس نوشتیم که کدیور به عنوان سردبیر در این سایت هرگونه که خواست به ارکان نظام جمهوری اسلامی توهین کرد از اعتمادیها می پرسیم دلیل علاقه ایشان به کدیور چیست و چگونه است که به یکباره تصمیم گرفته اند تمام داشته های اپوزسیون را در یک شماره امروز خود خرج گنند. آیا قرار است اعتمادیها که تا دیروز داشتند از این طرف دیوار می افتادند از آن طرف که عمیق تر است به انتهای دره جرسها و کدیورها سقوط کنند. چگونه است که امروز روزنامه اعتماد به یکباره به جبهه منحله مشارکت علاقمند می شود و با دوختن تصویری از مشارکتی ها و خاتمی و مطلبی از جمیله کدیور سعی دارند تا جو عمومی جامعه را ملتهب کرده و فضا را به روزهای 1378 و 1384 مهندسی کنند. دلیل این همه اشتباه عمدی یا غیر عمدی در یک شماره چیست.

مشاغل جمیله کدیور

  • عضو سرویس خارجی روزنامه کیهان
  • معاون سرویس خارجی روزنامه اطلاعات
  • عضو شورای سردبیری روزنامه اطلاعات بین‌ الملل
  • مشاور هشتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، سید محمد خاتمی، در امور رسانه و مطبوعات و عضو گروه مشورتی رئیس جمهور خاتمی – (۱۳۷۶)
  • عضو شورای شهر تهران (احراز رتبه سوم در بین ۴۸۰۰ داوطلب) – (۱۳۷۸)
  • نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی (احراز رتبه دوم) – (۱۳۷۹)
  • عضو هیئت علمی دانشگاه الزهراء – دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد – (۱۳۷۸)
  • مشاورعالی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران – (۱۳۸۳)
  • هوادار و مشاور زنان مهدی کروبی در انتخابات دهم ریاست جمهوری

آثار جمیله کدیور

  • رویارویی انقلاب اسلامی ایران و آمریکا – (انتشارات اطلاعات)
  • انتفاضه حماسه مقاومت فلسطین – (انتشارات اطلاعات)
  • مصر از زاویه‌ای دیگر – (انتشارات اطلاعات)
  • پشت پرده صلح – (انتشارات اطلاعات)
  • زن – (انتشارات اطلاعات)
  • تحول گفتمان سیاسی شیعه در ایران – (انتشارات طرح نو)
  • توهم توطئه – (انتشارات اطلاعات)
  • کمیسیون اصل نود (سه جلد) – (انتشارات امید ایرانیان)


+ 23
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری