پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۲۸
۱۱
۱
نسخه چاپی

رنجش خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی از اظهارات شهاب حسینی

رنجش خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی از اظهارات شهاب حسینی
صحبت های تند و آتشین شهاب حسینی در حواشی جشنواره فیلم فجر علاوه بر اینکه خاطر سینماگران را مکدر کرد باعث ناراحتی و واکنش خانواده قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نیز شد.

به گزارش تیتربرتر؛ پس از انتشار خبر سقوط و انفجار هواپیمای اوکراینی توسط پدافند سپاه پاسداران و سه روز پنهانکاری درباره واقعیت ماجرا موجی در میان هنرمندان به راه افتاد که در اقدامی اعتراضی در جشنواره فجر شرکت نمی‌کنند و سخن از تحریم به میان آوردند. این موج با پیامی از سوی مسعود کیمیایی کارگردان مشهور سینما آغاز شد و به دیگر عرصه از تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی و هم رسید.

با وجود اینکه تحریم جشنواره فجر خیلی موفق از کار در نیامد، اما تعدادی از هنرمندان سرشناس از جمله فاطمه معتمدآرا، پیمان معادی، ترانه علیدوستی و ... تصمیم گرفتند در جشنواره حضور نیابند.

در این بین عده‌ای نیز منتقد این تصمیم بودند. شهاب حسینی و نوید محمدزاده با این تصمیم مخالفت کردند.

اما اوج کار در نشست خبری فیلم "شین" به تهیه کنندگی شهاب حسینی بود. جایی که حسینی به شدت از تحریم جشنواره انتقاد و با لحن تندی به مسعود کیمیایی حمله کرد.

حسینی در این نشست با اشاره به ماجرای سقوط هواپیما افزود: «اگر ۱۷۶ عزیز را در یک اتفاق یا سانحه یا تصادف یا یا هر چیز دیگری که نمی‌دانم اسمش چیست، از دست داده‌ایم، راه‌حلش این است که سر حمله را به طرف یک‌سری نخبه دیگر بگذاریم؟ من بیش از ۲۰ سال است که در این مملکت کار می‌کنم و به احترام مردم و مخاطبان با همه همکارانم سرشاخ شده‌ام که هر مزخرفی را نسازند، آن وقت عده‌ای رفته‌اند یک چیز‌هایی را از سال‌ها پیش از مصاحبه‌ای پیدا کردند که‌ای کاش همه آن را می‌گذاشتند، چون مرام و خط فکری من در تمام سال‌ها مشخص بوده و حالا اگر شرایط به‌گونه‌ای شده که در مملکتی که دم از آزادی بیان می‌زنیم، نمی‌شود حرف زد، مشکل من نیست.»

اما این بخش از صحبت های «شهاب حسینی»؛ در نشست خبری فیلم سینمایی «شین» که مربوط به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بود باعث رنجش خانواده قربانیان شده است.

وی گفته است: «خسارت را با خسارت سنگین‌تری جبران نمی‌کنند، آیا این راه حل است که سر حمله‌هایمان را به سمت نخبگان دیگر ببریم و پرواز امید و آرزوهای آن‌ها را ساقط کنیم؟»

واکنش همسر یکی از قربانیان هواپیمای اوکراینی

حامد اسماعیلیون، نویسنده ایرانی ساکن کانادا که همسرش و دخترش در حادثه سقوط پرواز ۷۳۷ اوکراینی جان باختند از اظهارات اخیر شهاب حسینی در نشست خبری فیلم «شین» انتقاد کرد.

نانَت را در خونِ ما نزن رفیق!

حامد اسماعیلیون، نویسنده ایرانی که همسرش و دخترش در حادثه سقوط پرواز ۷۳۷ اوکراینی جان باختند از اظهارات اخیر شهاب حسینی در نشست خبری فیلم «شین» انتقاد کرد.

اسماعیلیون در فیس بوک خود نوشت: «شهاب حسینی! لازم است تذکر بدهم که بهتر است بعد از راه رفتن بر فرش قرمز و لذت بردن از اکران فیلمت در جشن‌واره اسمی از آن ۱۷۶ بی‌پناهِ بی‌گناه نبری. من نماینده‌ی همه نیستم ولی دست‌کم دوست ندارم اسم دو عزیز من در میانِ آدم‌هایی باشد که تو غصه‌شان را می‌خوری. نانَت را در خونِ ما نزن رفیق! ما خودمان راه سوگواری را بلدیم.»

واکنش همسر یکی از قربانیان هواپیمای اوکراینی
واکنش همسر یکی از قربانیان هواپیمای اوکراینی

پیش از این نیز منیژه حکمت؛ تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران از اظهارات اخیر شهاب حسینی علیه تحریم‌کنندگان جشنواره فیلم فجر از جمله مسعود کیمیایی انتقاد کرد و به صراحت گفت که "هنوز ادب نیاموختی"!

 بیوگرافی شهاب حسینی

 بیوگرافی شهاب حسینی
بیوگرافی شهاب حسینی

سید شهاب حسینی متولد ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران است. او هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون، مجری، کارگردان و گوینده ایرانی است.

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود.

وی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد.همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

حسینی به همراه چندی از دوستانش و همچنین برادرش سید مهدی حسینی، گروه موسیقی هفت را تاسیس کردند. تا کنون چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده است که شهاب حسینی در آلبوم یک و دو به دکلمه پرداخته و درآلبوم سه و چهار خوانندگی کرده است.

سیدشهاب الدین حسینی وقتی که 22 سال داشت با پریچهر 15 ساله زندگی مشترکش را با تمام کم و کاستی هایش شروع کرد و تا امروز باوجود همه سختی ها و فراز و نشیب ها در تمام مدت در کنار هم بوده اند.

شهاب حسینی و پریچهر حسینی صاحب 2 پسر به نام های «محمد امین» و «امیر علی» هستند.

پسر اول او محمد امین است که در روز تولد شهاب حسینی یعنی 14 بهمن در 1382 متولد شد. محمد امین عاشق «بت من» و «اسپایدر من» است. محمد امین قشنگ ترین هدیه خدا به من و زندگی ام بوده است.

امیر علی حسینی، پسر دوم شهاب حسینی که 20 مرداد دو ساله شده است.

شهاب حسینی و همسرش یک کافه در لواسان دارند. مدیریت این کافه به عهده پریچهر حسینی همسر شهاب حسینی است. کافه هنر طراحی و دکوراسیون داخلی جالبی دارد. نه می توانید بگویید شبیه خانه است نه می توانید صرفا به شکل یک کافه به آن نگاه کنید زیرا آمیزه ای از هر دوی این هاست! کافه از بیرون به شکل یک کلبه کوچک جنگلی است البته اگر با کمی دقت به اطرافش نگاه کنید متوجه قسمت دیگری در خارج کلبه می شوید که از چند صندلی و 2 آکواریوم بزرگ که ماهی های بسیار زیبایی هم دارند، درست شده که فضایی ساده اما دوست داشتنی را شکل داده است و بیشتر شبیه لوکیشن یک فیلم به نظر می رسد.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند:



+ 11
مخالفم - 11
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
de
+0
unlike
-0
ثنا ۹۹/۰۲/۲۰ - ۲۰:۵۰
پاسخ
comments دمت گرم شهاب
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری