پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۱۶
۱۱
۰
نسخه چاپی

ماجرای مرگ زن مشکوک به کرونا در تهران

ماجرای مرگ زن مشکوک به کرونا در تهران
روزنامه ایران مدعی شد یک زن تهرانی مشکوک به کرونا ویروس جان خود را از دست داده است.

به گزارش تیتربرتر؛ روزنامه ایران نوشت: همزمان با مرگ زنی میانسال در یکی از بیمارستان‌های پایتخت که مشکوک به بیماری کرونا بود، تحقیقات در این باره آغاز شد.

ساعت ۱۱:۳۰ دوشنبه ۲۱ بهمن، مسئولان یکی از بیمارستان‌های پایتخت در تماس با ۱۱۰ از مرگ مشکوک زنی ۶۳ ساله خبر دادند. با اعلام این خبر تحقیقات از سوی مأموران کلانتری ۱۸۱ وردآورد آغاز شد. بر اساس بررسی‌های اولیه و طبق اظهارات کادر درمانی این بیمارستان احتمال می‌رود که این زن مبتلا به بیماری کرونا بوده و بر اثر همین بیماری جان باخته است. بدین ترتیب با انتقال جسد وی به پزشکی قانونی تحقیقات با دستور بازپرس آغاز شد.‌

بیشتربخوانید: مشاهده فرد مشکوک به ویروس کرونا در اصفهان    

آخرین خبر وزارت بهداشت درباره ورود ویروس کرونا به ایران

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: تاکنون هیچ مورد اثبات شده‌ای از ویروس کرونای جدید در کشور نداشته‌ایم و اگر این وضعیت تا دو هفته دیگر تداوم یابد فاز اول کرونا را بدون ابتلا مدیریت کرده‌ایم.

وی درباره موارد مشکوک به ویروس کرونا گفت: همه موارد مشکوک به کرونا به بیمارستان ارجاع شده اند. نمونه های مکرری آزمایش شده اند و در 36 مرز کشور دستگاه تب سنج حرارتی مسقر شده، تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری نداشته ایم.

وزیر بهداشت ایران درباره اتباع این کشور که از چین بازگشته اند نیز توضیح داد: دانشجویان بازگشته از چین نیز سالم هستند و حتی زباله های مربوط به این افراد هم از هواپیما و هم در محل استقرار در قرنطینه با خودروی مخصوص حمل و به روش علمی معدوم شده است. نماینده سازمان ملل متحد نیز از محل قرنطینه بازدید کرد.

گفتنی است علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از نتیجه تست کرونای دانشجویان ایرانی بازگشته از چین خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در بین دانشجویان برگشته از ووهان چین شناسایی نشد.

 

پس از بررسی ها مرگ زن مشکوک به کرونا در تهران تکذیب شد

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در پی شایعه خبر مرگ یک زن به دلیل کرونا گفت: خبر مرگ یک زن میانسال در بیمارستان پایتخت در اثر ویروس کرونا درست نیست، زیرا هیچ علائمی از ویروس کرونا در کشور دیده نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کیانوش جهانپور افزود: تمام افرادی که از کشور چین به ایران آمده اند هم در سلامت کامل به سر می برند. به قاطعیت می توان گفت تاکنون ویروس کرونا در ایران وارد نشده است.

 ویروس کرونا

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای ویروس کرونا تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت کرده و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.



+ 11
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری