پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۴۳
۱۱
۰
نسخه چاپی
همه چیز درباره انتخابات فدراسیون فوتبال

حواشی انتخابات فدراسیون فوتبال ایران

همه چیز درباره انتخابات فدراسیون فوتبال
مجمع فدراسیون فوتبال در انتخابات ۲۵ اسفندماه ۹۸ برای انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه به نامزدها رأی خواهند داد .

به گزارش تیتربرتر؛ انتخابات فدراسیون فوتبال وارد مرحله جدیدی شده است. انتخاباتی که قرار است 25 اسفندماه 98 برگزار شود تا جانشین مهدی تاج مشخص شود و در این رقابت سرنوشت چهار ساله فوتبال با انتخاب رئیس و هیئت رئیسه‌اش تعیین خواهد شد.

انتخاباتی که نامزدهای ریاست از 75 عضو مجمع (یا اکثریت حاضر در مجمع) باید دو سوم آرا را کسب کنند تا جانشین مهدی تاج شوند.

مدعیان ریاست فدراسیون فوتبال

مهلت ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال روز  یکشنبه 20 بهمن به پایان رسید و 9 نفر برای رسیدن به ریاست این فدراسیون با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

حبیب کاشانی، محمدحسین قریب، مهدی محمدنبی، حیدر بهاروند، هدایت ممبینی، رضا جلالی، محمدرضا کلایی، عباس صوفی و امیرمسعود هراتیان نفراتی هستند که برای ریاست فدراسیون اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌اند.

طبق قانون این افراد باید اسامی پیشنهادی نایب رئیس اول، دوم و سوم را هم هنگام ثبت‌نام اعلام کنند که این کار نیز صورت گرفت.

با این حال رقابت 9 نفره برای ریاست فدراسیون رسماً آغاز شده و باید دید چند نفر از اعضای ثبت نامی می‌توانند وارد عرصه رقابتی شوند. چراکه نحوه احراز صلاحیت به مسائل مختلفی بستگی دارد که یکی از این موارد موضوع بازنشستگی است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شرایط را برای این دسته سخت کرده است.

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، آنهایی که برای پست ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام می‌کنند، باید 10 امضا به نشانه تأیید از اعضای مجمع داشته باشند و در کنار فرم ثبت نام، تحویل دهند. همچنین باید اسامی نواب رئیس پیشنهادی (نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم و نایب رئیس سوم یا بانوان) نیز هنگام ثبت نام اعلام شود. از همین‌رو آنهایی که برای پست ریاست ثبت نام کردند، همزمان نام سه نفر دیگر را برای شرکت در انتخابات ثبت می‌کنند.

نامزدهای ریاست فدراسیون و اسامی نواب روسای پیشنهادی

اسامی آنهایی که برای پست ریاست ثبت نام کرده‌اند، به شرح زیر است:

1-حبیب کاشانی
نواب رئیس پیشنهادی: محمود اسلامیان، حیدر بهاروند و عبدالحسینی

2-محمدحسین قریب
نواب رئیس پیشنهادی: منصور قنبرزاده، حیدر بهاروند و میترا نوری

3-رضا جلالی
نواب رئیس پیشنهادی: حمیدرضا مهرعلی، علی خطیر و شهره موسوی

4-مهدی محمدنبی
نواب رئیس پیشنهادی: محمود اسلامیان، حیدر بهاروند و پریا شهریاری

5-محمدرضا کلایی
نواب رئیس پیشنهادی: حمیدرضا مهرعلی، حیدر بهاروند و پریا شهریاری

6-هدایت ممبینی
نواب رئیس پیشنهادی: منصور قنبرزاده، حیدر بهاروند و فاطمه علیپور

7-حیدر بهاروند
نواب رئیس پیشنهادی: محمود اسلامیان، منصور قنبرزاده و پریا شهریاری

8-عباس صوفی
نواب رئیس پیشنهادی: جواد ششگلانی، حیدر بهاروند و پریا شهریاری

9-امیرمسعود هراتیان
نواب رئیس پیشنهادی: محمود اسلامیان، حیدر بهاروند و فاطمه علیپور

اسامی نامزدهای ثبت نامی و مدارک آنها توسط کمیته‌ای مرکب از دبیرکل، مسئول امور حقوقی فدراسیون و یک کارشناس به انتخاب هیئت رئیسه فدراسیون در 5 روز کاری بررسی خواهد شد و به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شود. پس از پاسخ نهادهای نظارتی و احراز صلاحیت نامزدها، در دستور جلسه مجمع که به اعضا ارسال خواهد شد، نام نامزدهای ریاست، نواب رئیس پیشنهادی و نامزدهای پست هیئت رئیسه اعلام خواهد شد.

دلیل برگزاری انتخابات زودهنگام فدراسیون فوتبال

این دوره از انتخابات فدراسیون فوتبال یکی از پیچیده‌ترین انتخابات‌های فدراسیون فوتبال است چرا که استعفای یک باره رئیس فدراسیون معادلات را تغییر داد.

مهدی تاج که خودش را آماده دومین حضور در فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس می‌کرد، 8 دی‌ماه 98 استعفا کرد. مهدی تاج 18 اردیبهشت‌ماه 95 با آرای مجمع رئیس فدراسیون فوتبال شد و طبق قانون باید 18 اردیبهشت‌ماه 99 انتخابات جدید برگزار می‌شد، اما استعفای ناگهانی او، سرپرستی حیدر بهاروند و خواست وزارت ورزش و جوانان انتخابات را به 25 اسفندماه 98 موکول کرد تا حدود دو ماه زودتر از موعد مقرر تکلیف رئیس جدید مشخص شود.

بیشتر بخوانید: مسئولین فدراسیون فوتبال بخوانند

مهدی تاج یکی از بازنشستگان فدراسیون فوتبال بود که برای ماندن در پست ریاست، به دنبال مجوز رفت و توانست به فعالیت خود ادامه دهد.

روزهای ناخوش فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال در شرایطی دوره چهارساله خود را پشت سر می‌گذارد که شاید بدترین روزها را سپری می‌کند. از انواع ناکامی برای تیم‌های ملی تا کسری بودجه، از دست دادن منابع مالی مختلف در بازاریابی، ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی و فسخ قرارداد مارک ویلموتس که نهایت بازهم با انتخاب یک مربی کرواتی خاتمه یافت، نتایج تیم ملی در انتخابی جام جهانی و... که هرکدام به نوعی روزگار فوتبال ایران را به سمت سیاهی برده است.

فوتبال ایران نیاز به خون تازه‌ای دارد تا بلکه با مدیریتی صحیح بتواند حداقل به روزهای عادی خود برگردد و سپس برای آینده بهتر تلاش کند. شاید در این مقطع حساس و فرصتی که تا انتخابات باقی مانده، بتوان به نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور امیدوار بود تا مانع حضور دوباره بازنشسته‌ها در فوتبال شوند که حاصل عملکرد آنها خود گواهی می‌دهد حضورشان نه تنها سودی نداشته بلکه روزگار فوتبال ایران را سیاه‌تر کرده است.



+ 11
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری