پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۱۸
۸
۰
نسخه چاپی
برنامه های توریستی فرانسه:

صنعت گردشگری در فرانسه

برنامه های توریستی فرانسه:
الان فرانسه خیلی تلاش می کند که روستاهای گردشگری را راه بیندازد. چون شهر قابلیت بیشتری ندارد. حتی خود فرانسوی ها به روستا گردی و بوم گردی علاقه مند شده اند.

حوزه گردشگری پایگاه خبری تیتربرتر؛ با وجود بازدید بیش از 89 میلیون گردشگر از کشور فرانسه در سال 2018 ، مجلس شورای ملی فرانسه اظهار داشت که این کشور برای همه خارجی هایی که از آن بازدید می کنند “تمام فرصتهای مصرف” را ارائه نمی دهد. در نتیجه ، درآمد گردشگری می تواند بیشتر باشد.

برنامه های توریستی دولت فرانسه

 این آمار برای کسانی که نگران تأثیر جنبش “جلیقه زرد” یا حمله هوایی و ریلی بر گردشگری هستند ، مثبت است. براساس گزارش اطلاعاتی شورای ملی ، در سال 2018 ، فرانسه از 89.4 میلیون بازدید کننده خارجی استقبال کرده است. با وجوداینکه رکورد ثبت شده (3٪ افزایش نسبت به سال قبل) همچنان فرانسه را به مقصد جهانگردی برتر جهان تبدیل کرده است ، اما در این گزارش آمده است که درآمد گردشگری این کشور “ناامیدکننده” و “بسیار پایین تر از پتانسیل آنها” است. به عبارت دیگر ، فرانسه می تواند بهتر عمل کند. در حالی که “میل به کشف فرانسه عمیقاً در ذهن توریست ها ریشه دارد” .

این گزارش همچنین فرانسه را دعوت می کند تا از رشد جریان های گردشگری بهره ببرد.

فرانسه در حالی که از نظر تعداد بازدید کنندگان در صدر فهرست جهانگردی قرار دارد ، پیش از اسپانیا (82.8 میلیون گردشگر) و ایالات متحده (80.1 میلیون نفر) ،اما از نظر درآمدهای حاصل از فعالیت گردشگری ، فرانسه در رده سوم قرار دارد. با 55 میلیارد یورو ، عقب تر از اسپانیا (60 میلیارد) است اما بسیار عقب تر از ایالات متحده که 180 میلیارد دلار درآمد آن (161 میلیارد یورو)می باشد، قرار گرفته است . دلیل این امر این است که هر بازدید کننده به طور متوسط ​​620 یورو در سفر به فرانسه هزینه می کند ، مبلغ نسبتاً پایداری از سال 2013 اما کمتر از دو کشور رقیب.
صنعت گردشگری فرانسه :

یکی از نقاط ضعف فرانسه توانایی ضعیف آن برای “حفظ مسافران خود” با اقامت 6 تا 7 روز در سال 2018 است که مانند سال 2017 می باشد.

این گزارش برای بهبود درآمدهای گردشگری خود ، نهادهای فعال در صنعت گردشگری را تشویق می کند تا به عنوان مثال با ایجاد “مناطق جدید بین المللی توریستی” در جهت توسعه بهتر قلمرو خود تلاش کند. این گزارش همچنین این صنعت را ترغیب به توسعه شبکه حمل و نقل خود و بهبود خدمات به سرزمین خود با توسعه فرودگاه های منطقه ای می کند.

اگرچه این گزارش “نتایج خوب” فرانسه را تأیید می کند ، اما تقاضای خود را با این واقعیت توجیه می کند که گردشگری یک “بخش استراتژیک اقتصاد” فرانسه است. در واقع ، این بخش تامین کننده 7.2٪ از تولید ناخالص داخلی ، 2 میلیون شغل و 313000 شرکت(عمدتاً VSE و SME) می باشد.

مطالب مرتبط : تصاویر عاشقانه از دیوار عشق پاریس

قلب تپنده گردشگری فرانسه

آرزوی هر گردشگری است که عروس اروپا یعنی پاریس را ببیند. پاریس شهر هنر، نور، معماری و مد است. شهری زیبا و البته گران فرانسه. مدت هاست فرانسه در رده نخست بهترین مقصدهای مسافرتی جهان قرار گرفته است. این کشور قدیمی در اروپا از جاذبه های طبیعی و تاریخی و حتی مصنوعی بی شماری برخوردار است که هر ساله گردشگران بسیاری برای تماشای آن ها به فرانسه سفر می کنند. اما یکی از مهم ترین شهرهایی که در تاریخ اجتماعی، سیاسی و به ویژه ادبی فرانسه نقش مهمی ایفا می کند پاریس است که شاید نخستین هدف گردشگرانی است که وارد این کشور می شوند.

برج ایفل پاریس

برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریسبرج ایفل که در عصر حاضر به عنوان سنبل فرانسه محسوب می گردد توریستی ترین بنای جهان و یکی از منحصر به فرد ترین آن هاست. ساخت این برج در سال 1887 آغاز و در 31 مارس 1889 به بهره برداری رسید. در ابتدا برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه احداث گردید، اما پس از ساخت، برج ایفل رضایت عمومی را جلب نکرد و حدود 300 نفر که در میان آن ها می توان به امیل زولا، شارل گارنیه و الکساندر دوما نویسنده بزرگ فرانسوی اشاره کرد به ساخت چنین بنایی در شهر شدیدا واکنش نشان دادند.

تا سال 1889 میلادی از ستون یادبود واشنگتن به عنوان بلدترین سازه جهان یاد می گردید، ولی پس از تکمیل برج ایفل، این برج این عنوان را از آن خود کرد. در سال 2006 نزدیک به 7/6 میلیون نفر از برج ایفل بازدید نمودند. با توجه به اینکه از زمان شروع به کار برج ایفل تاکنون بیش از 200 میلیون نفر از این سازه زیبا بازدید نموده اند می توان این برج را گردشگری ترین بنای جهان نامید.

بیش از 300 پروژکتور و 20 هزار نور نقطه ای در شب وظیفه نورپردازی این برج زیبا را دارند. نور برج ایفل در شب از فاصله 80 کیلومتری قابل رویت است. نام این برج برگرفته از نام مهندس سازنده آن گوستاوو ایفل بوده می باشد.

خیابان شانزلیزه پاریس

خیابان شانزلیزه با دیدنی های بسیار، کافه های بسیار معروف و مغازه های لوکس یکی از زیباترین خیابان های جهان است. معنای نام آن دشت الیزه است و کاخ الیزه نیز در مجاورت این خیابان واقع شده است. در اساطیر یونان از الیزه به معنای خجسته یاد می شود. مردمان فرانسه شانزلیزه را زیباترین خیابان جهان می دانند.

بلوار شانزلیزه به طول 1910 متر در منطقه 8 شهر پاریس و در شمال غربی آن واقع است. شانزلیزه در حد فاصل میدان کنکورد و میدان شارل دوگل قرار گرفته است. این خیابان بخشی از تاریخ و نوستالژی پاریس به شمار می آید. این خیابان تا سال 1616 میلادی دشتی بود که در آن بازارهایی قرار داشته است. ماری مدیچی ملکه آن روزگار تصیم به گسترش محور باغ های تویلری از طریق خیابانی درخت کاری شده گرفت.

شانزلیزه از سمت غرب به میدان شارل دوگل و بنای تاریخی آن منتهی می شود. این بنا به پاس جنگجویانی احداث گردیده که در ادوار تاریخ و به خصوص در دوران فرمانروایی ناپلئون جان خود را در راه سربلندی فرانسه اهدا نموده اند. در دیوارهای داخلی و بر بلندای این طاق نصرت اسامی فرماندهان فرانسوی در این جنگ ها به چشم می خورد. در زیر طاق نصرت آرامگاه یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول قرار دارد.



+ 8
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری