پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۳۱
۱۵
۰
نسخه چاپی

جزییاتی از آغاز تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از ۲۷ بهمن

جزییاتی از آغاز تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از ۲۷ بهمن
سازمان سنجش شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را در ۶ استان کشور اعلام کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه‌ای درباره مرحله تکمیل ظرفیت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آزمون سراسری سال 1398 را اعلام کرد.

بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان واجد شرایط علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 1398 می‌رساند براساس مصوبه جلسه بیستم شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 98/07/07 و بنا به درخواست وزارت آموزش و پرورش برای تامین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزشی خود، با توجه به عدم تکمیل ظرفیت در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان‌های ایلام، البرز، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خورستان، مقرر گردید تکمیل‌ ظرفیت در برخی کدرشته محل‌های مربوط به استان‌های مذکور برای تحصیل در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد.

لذا داوطلبان واجد شرایط در صورت داشتن نمره کل نهایی 6500 و بالاتر (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) براساس شرایط و ضوابط مندرج در صفحات 2 و 3 «بخش پیوست‌ها» دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1398 (مندرج در پایگاه اینترنتی این سازمان) و با رعایت نکات ذیل و جداول حاوی اطلاعات رشته محل‌ها (مندرج در ذیل این اطلاعیه) می‌توانند از تاریخ 98/11/27 لغایت 98/12/01 نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 20 کدرشته محل) در این مرحله از تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.

1-پذیرش دانشجو در این مرحله منحصراً برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و صرفاً براساس شرایط و ضوابط مندرج در صفحه 2و3 «بخش پیوست‌ها» دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1398 خواهد بود.

2-شیوه پذیرش و گزینش در مرحله تکمیل ظرفیت، همانند رشته‌های متمرکز با شرایط خاص در آزمون سراسری سال 1398 انجام خواهد شد.

3-پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری در هریک از کد رشته‌های تحصیلی دارای بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت وزارت آموزش و پرورش هستند مجاز ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی این مرحله از تکمیل ظرفیت نمی‌باشند.  

4-داوطلبانی که قبلاً دریکی از کد رشته محل‌های دانشگاه‌ فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند ولی به علت موارد (پزشکی، معدل و سن) واجد شرایط نبودند. مجاز به ثبت‌نام و شرکت در مرحله (تکمیل ظرفیت) نمی‌باشند. از این گروه از داوطلبان درشهریورماه سال جاری به علت نداشتن شرایط، مصاحبه اختصاصی بعمل نیامده است.  

5-داوطلبانیکه از آنان مصاحبه اختصاصی به عمل آمده و دلیل مردودی آنان، فقط نداشتن حد نصاب لازم در مصاحبه  اختصاصی بوده، مجاز به انتخاب رشته مجدد در این مرحله (تکمیل ظرفیت) خواهند بود.

6-از معرفی‌شدگانی مصاحبه اختصاصی به عمل خواهد آمد که دارای کلیه شرایط وضوابط اختصاصی رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش «بخش پیوست‌ها» دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1398 و اطلاعیه‌های اصلاحی بعدی مندرج در پایگاه اینترنتی این ‌سازمان‌ (کسب نمره علمی کل6500 و بالاتر در زیرگروه گروه آزمایشی مربوط برای مجاز شدن برای انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم)، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (76/07/01 به بعد) و ...) باشند. درغیر این صورت انجام مصاحبه اختصاصی، منتفی خواهد بود. بر این اساس داوطلبانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته نمایند از فرآیند مصاحبه  اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی، حذف خواهند شد.

تبصره: حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

7-دامنه پذیرش و محل خدمت در کلیه کدرشته محل‌های مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت منحصراً  براساس دامنه پذیرش و محل خدمت مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته شماره (2) و اصلاحیه‌های بعدی (مندرج در پایگاه اینترنتی این سازمان) خواهد بود.  

8-معرفی داوطلب به آموزش وپرورش و متعاقب آن موفقیت درمصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی، به منزله قبولی نهایی فرد تلقی نمی‌گردد. بلکه داوطلبان باید علاوه برآن، در گزینش نهائی که براساس ضوابط، توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد دارای نمره علمی نهایی در کد رشته محل مورد نظر نیز باشند.

9-تغییر رشته و گرایش، تغییر محل تحصیل، انتقال، جابه‌جایی و تغییر اولویت انتخابی در بدو ورود و در طول تحصیل تحت هر شرایط مجاز نمی‌باشد.

10-شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان نهایی این مرحله از تکمیل ظرفیت در اولین ترم ممکن (99/07/01) خواهد بود. لذا رعایت شرایط وضوابط مربوط به مقررات نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان ذکور، به عهده آنان خواهد بود.

11-درصورت قبولی نهایی داوطلبان در گزینش نهایی کدرشته محل‌های مربوط به این مرحله از تکمیل ظرفیت، قبولی قبلی آنان «لغو» و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد. بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت، انصراف از رشته قبولی جدید جهت تحصیل در رشته قبلی، امکان‌پذیر نخواهد بود. لذا پذیرفته‌شدگان لازم است برای تکمیل فرم انتخاب رشته و شرکت در مراحل گزینش رشته‌های تحصیلی این مرحله دقت کافی مبذول دارند، در غیر این صورت هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

12-چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص گردد که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت‌نام، تحصیل و یا استخدام آزمایشی و قطعی، قبولی وی لغو می‌گردد و حسب مورد، مکلف به پرداخت خسارت‌های ناشی از آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: همه آنچه درباره کنکور سراسری 99 باید بدانید

13- مسئولیت عدم رعایت ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری سال 1398 به عهده داوطلب بوده و هیچگونه حقی برای آن ایجاد نمی‌کند.

ضمناً داوطلبان گرامی می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org و یا با شماره‌ تلفن گویای: 42163 (کد 021) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری فرمایند.

لیست رشته‌ها را می‌توانید از این سایت مشاهده کنید.

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و رجایی

1. دارا بودن حداقل نمره علمی کل 6500 و بالاتر در زیرگروه مربوط جهت مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط .

2. داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه "متولدین اول مهر 77 به بعد".

3. داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم "معادل سه پایه اول، دوم و سوم".

4. بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوطه بر اساس ملاک‌های تعیین شده در دفترچه شماره "2" آزمون.

5. با توجه به قوانین و مقررات مصرح و آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری حداقل و حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهند داشت.

6. برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای انجام وظیفه معلمی.

7. موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی‌های صلاحیت‌های عمومی.

8. معرفی داوطلب از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش و پرورش جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی به منزله قبولی نهایی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی نمی‌شود چنانچه صلاحیت‌های عمومی و اقتصادی افراد معرفی شده مورد تایید آموزش و پرورش قرار گیرد سازمان سنجش با در نظر گرفتن اولویت‌های انتخابی داوطلب نسبت به گزینش علمی نهایی آنها بر اساس تراز نمرات علمی "کنکور" در زیر گروه مربوطه اقدام و اعلام نتیجه نهایی خواهد کرد.

9. مسئولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری سال 99 از سوی تمام داوطلبان متقاضی و همچنین مقررات نظام وظیفه عمومی داوطلبان مرد در مراحل مختلف آزمون به عهده داوطلبان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور بدانید

شرایط و ضوابط تکمیلی پذیرش دانشجو متعاقباً به اطلاع داوطلبان متقاضی رشته‌های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی خواهد رسید بنابراین ملاک عمل آخرین تغییراتی خواهد بود که به استناد مجوز صادره از سوی مراجع ذیصلاح در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دفترچه شماره 2 درج یا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ بدیهی است در صورت عدم صدور مجوز از سوی مراجع ذیربط موضوع بلااثر بوده و پذیرش دانشجو صورت نخواهد گرفت.



+ 15
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری