پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ۰۰:۱۶
۷
۰
نسخه چاپی
شانس ایران در المپیک 2020 :

نقد و بررسی گروه تیم ملی والیبال ایران در المپیک 2020

شانس ایران در المپیک 2020 :
بر اساس برنامه اعلام شده تنها چهار تیم برتر این دو گروه راهی دور بعدی خواهند شد، در مرحله بعدی نیز به صورت ضربدری باهم رقابت می کنند.

گروه تخصصی والیبال تحریریه تیتربرتر گزارش می دهد؛ برنامه مسابقات والیبال بازی‌های المپیک 2020 توکیو اعلام شد و ملی پوشان کشورمان در نخستین مسابقه خود به مصاف لهستان می‌روند.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک، سال آینده به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار می‌شود.
فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) زمان دیدارهای بازی‌های المپیک را اعلام کرد که ملی پوشان کشورمان به ترتیب به مصاف تیم‌های لهستان، ونزوئلا، کانادا، ایتالیا و ژاپن می‌روند.
گروه‌بندی مسابقات والیبال مردان بازی‌های المپیک به قرار زیر است:
گروه الف: ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا، ایران و ونزوئلا
گروه ب : برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس

برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بدین شرح است:
ایران – لهستان : ۴ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰
ایران – ونزوئلا : ۶ مرداد، ساعت ۴:۳۰
ایران – کانادا : ۸ مرداد، ساعت ۴:۳۰
ایران – ایتالیا : ۱۰ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰
ایران – ژاپن : ۱۲ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰

پس از پایان دور مقدماتی مسابقات والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو، از هر گروه چهار تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند. در مرحله یک چهارم نهایی، تیم‌های اول و چهارم هر گروه به صورت ضربدری به مصاف یکدیگر می‌روند و تیم‌های دوم و سوم هر گروه، بر اساس قرعه‌کشی به مصاف تیم‌های دوم و سوم گروه مقابل می‌روند. چهار تیم برنده مرحله یک چهارم نهایی، به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند.

مطالب مرتبط : از المپیک تا جنجال های مرد همیشگی والیبال

گروه مناسب تیم ملی والیبال در المپیک 2020 توکیو

تیم ملی والیبال ایران با کسب مقام نخست در رقابت های انتخابی والیبال المپیک 2020 توکیو در قاره آسیا موفق به کسب جواز حضور در المپیک شد. ایران در رقابت های انتخابی با تیم های قزاقستان، چین و چین تایپه همگروه بود که با پیروزی در هر سه دیدار و با واگذار نکردن حتی یک ست به نیمه نهایی رسید، در مرحله نیمه نهایی مقابل کره جنوبی قرار گرفت و در یک دیدار سخت و نفس گیر با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید. تیم ملی کشورمان در دیدار نهایی به مصاف چین رفت با پیروزی مقتدرانه و سه بر صفر جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کرد. گروه بندی مسابقات والیبال المپیک نیز دیروز اعلام شد و تیم کشورمان در گروه اول این مسابقات قرار گرفت،

تیم ملی والیبال مردان ایران

تیم ملی والیبال مردان ایران تیم بین‌المللی والیبال مردان است که به نمایندگی از ایران به میدان می‌رود و زیر نظر فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. تیم ملی ایران در حال حاضر برترین تیم آسیا و یکی از قدرت‌های برتر جهانی به شمار می‌رود. سرمربی تیم ملی ایران در حال حاضر ایگور کولاکوویچ است. تیم ملی ایران از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ موفق به کسب سه عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا، دو طلای بازی‌های آسیایی، یک مقام چهارمی لیگ جهانی و یک مقام ششمی در قهرمانی جهان شده‌است. تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۶ در مسابقات انتخابی المپیک توانست بعد از ۵۲ سال به عنوان تیم دوم به المپیک ۲۰۱۶ ریو صعود کند.ایران در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار در یک رقابت بین‌المللی، در سطح بزرگسالان جهان موفق به کسب مقام سومی و مدال برنز در جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ شد.رقیب اصلی ایران در اسیا ژاپن است.

حواشی

در ژوئیه ۲۰۱۹ در شیکاگو و پس از ورود تیم ایران برای حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها، اعضای تیم ملی توسط پلیس اف بی آی به دلیل احتمال حمله تروریستی مورد بازجویی قرار گرفت. این کار به تروریستی خواندن سپاه و ایرانیان توسط دولت دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده بی ربط نبود. در این بازجویی ماموران چمدان و موبایل ورزشکاران و کادر فنی را تفتیش کردند.

ورزشگاه

تیم ملی ایران اکثر بازی‌های خانگی خود را در سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌کند. این سالن ورزشی همزمان با بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران گشایش یافته‌است. در کنار این سالن، از سالن فدراسیون والیبال آزادی تهران نیز گاهی استفاده می‌شود. از دیگر سالن‌هایی که تیم ملی ایران تاکنون در آن‌ها از رقبا میزبانی کرده می‌توان سالن رضازاده اردبیل و سالن غدیر ارومیه را نام برد. ورزشگاه دیگری که ممکن است در آینده پذیرای تیم ملی باشد، ورزشگاه کاله آمل با گنجایش ۱۰٬۰۰۰ نفر خواهد بود که در نزدیکی شهرستان آمل در دست احداث است.



+ 7
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری