پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷
۷
۰
نسخه چاپی
معرفی برندهای جایگزین ال جی و سامسونگ

زوایای پنهان جمع آوری برندهای کره‌ای از بازار لوازم‌ خانگی ایران

معرفی برندهای جایگزین ال جی و سامسونگ
تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران بازار لوازم خانگی را نیز دچار چالش کرده است به طوری که حضور برندهایی مانند ال جی و سامسونگ نیز رفته رفته کمرنگ خواهد شد.

به گزارش تیتربرتر؛ چند روزی است که خبری در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده مبنی بر اینکه تولیدات 2 شرکت بزرگ لوازم خانگی کره‌ای در ایران به صفر رسیده و این 2 شرکت بزرگ، با ایران قطع همکاری کرده‌اند.

به دنبال قطع همکاری شرکت‌های ال جی و سامسونگ کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی در ماه‌های گذشته متاثر از تحریم‌های آمریکایی، آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست و مشتریان و خانواده‌ها می‌توانند محصولات جایگزین سام و جی‌پلاس را استفاده کنند.

تابلوهای غول های لوازم خانگی به دستور چه کسی جمع آوری شد؟

«سیدمرتضی میری» رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران به ایرنا گفت: پایین کشیده شدن تابلوهای سامسونگ و ال جی، پیشنهاد این اتحادیه بود که در پی حرکت ناجوانمردانه کره‌ای‌ها و تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به شرکت‌های ایرانی اتفاق افتاد.

وی یادآورشد: اکنون شرکت سام در حال تولید آخرین تلویزیون‌ها با استفاده از پنل‌های باقی‌مانده سامسونگ و عرضه آنها به بازار است و به زودی تلویزیون‌های جدید این شرکت راهی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها خواهد شد.

میری ادامه‌داد:‌ یک سالی از قطع همکاری شرکت ایرانی همکار با ال‌جی کره می‌گذرد و محصولات تولیدی آن به جی‌پلاس تغییر نام یافته است، این شرکت نیز از حدود هشت ماه قبل نسبت به نصب تابلوهای جدید و جایگزینی آن با تابلوهای ال‌جی اقدام کرده بود.

titrebartar.com

تکذیب قطع همکاری ال‌جی و سامسونگ با ایران 

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی، اخبار منتشره درباره قطع همکاری ۲ برند بزرگ «ال‌جی» و «سامسونگ» با ایران را تکذیب کرد.

حسین تنهایی، رئیس اتاق مشترک ایران و کره در واکنش به انتشار خبری مبنی بر صفر شدن تولید سامسونگ و ال‌جی در ایران و قطع همکاری 2 برند معروف سامسونگ و ال‌جی با ایران با تکذیب این خبر به تسنیم گفت: چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد و قطع شدن همکاری این شرکت‌ها با ایران به هیچ وجه درست نیست.

بیشتر بخوانید: ورود روزانه بیش از هزار ماشین لوازم خانگی قاچاق به کشور

همچنین  انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران نیز به این موضوع واکنش نشان داد و ضمن رد خبر منتشرشده، آن را ناشی از سودجویی سوءاستفاده‌کنندگان برشمرد و تاکید کرد: همکاری با برندهای یاد شده همچنان ادامه دارد و بیان چنین مطالبی در شرایط ملتهب فعلی، جز وارد کردن شوک به بازار نمی‌تواند نتیجه دیگری داشته باشد.

در عین حال برخی از فعالان صنعت لوازم خانگی در واکنش به چنین خبری می‌گویند: «سامسونگ و ال‌جی» طی سالیان اخیر دانش و تکنولوژی زیادی به کشور وارد کردند و سرمایه‌گذاری زیادی هم از طرف ایرانی و هم طرف کره‌ای برای ساخت محصولاتشان در داخل کشور صورت گرفته است، از این رو، احتمال خروج آنها از بازاری که برایشان سود آور است، نزدیک به صفر است. زیرا حجم سرمایه‌گذاری به حدی است که تولیدات این دو برند می‌تواند کل منطقه را پوشش دهد.

حتی مقرر شده بر اساس سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، ایران در سال ۹۸ از طرف سامسونگ هاب منطقه شود. با توجه به اینکه در منطقه سامسونگ و ال‌جی کارخانه‌ای ندارند و تنها در کشور مصر تولید تلویزیون دارند، به امید در اختیار گرفتن بازار منطقه به ایران آمدند و خیلی بعید به نظر می‌رسد این موقعیت را به سادگی از دست بدهند.

واکنش شرکت سامسونگ

در همین رابطه، روابط عمومی سامسونگ در ایران هم درباره احتمال خروج این برند کره‌ای از ایران اعلام کرد: «سامسونگ همواره ارزش زیادی برای خانواده هواداران و کاربران خود در ایران قائل بوده و با جدیدترین نوآوری‌ها، فناوری‌ها و محصولات خود، حضور قدرتمندی در این کشور داشته است. با وجود تمام تحولات خارجی و جغرافیایی -سیاسی، این مساله تغییری نکرده است. ما همواره متعهدیم تا تمام تلاش خود را برای امکان ادامه دسترسی مردم ایران به محصولات نوآورانه‌‬‌مان فراهم کنیم»

titrebartar.com

واکنش شرکت ال‌جی

پیش از این شرکت ال‌جی در مصاحبه خود با زومیت اعلام کرده بود که این شرکت از تحریم‌های امریکا معافیت گرفته و به فعالیت‌های خود در ایران ادامه خواهد داد. اگرچه احتمالا تبلیغات ال‌جی دیگر مانند گذشته نخواهد بود، فعالیت‌های آن بدون مشکل ادامه پیدا خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد مشکلاتی از قبیل واردات و تأمین ارز شرکت به‌زودی برطرف شده و فروش محصولات بالارده و متوسط این شرکت در ایران ادامه خواهد داشت.

رشد تولید لوازم خانگی

 بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد ۳.۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه این آمارها، در این مدت ۴۸۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که رشد ۲۴.۲ درصدی در مقایسه با ۹ ماهه پارسال داشته است.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۶۳۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲.۷ درصدی نشان می دهد.

علاوه براین تولید انواع تلویزیون در این مدت با افت ۸.۸ درصدی همراه شد و به ۵۱۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید.



+ 7
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری