پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲
۱۰
۰
نسخه چاپی

جزییاتی از نحوه رزرو اینترنتی و تعرفه اسکان نوروزی فرهنگیان

جزییاتی از نحوه رزرو اینترنتی و تعرفه اسکان نوروزی فرهنگیان
یکی خدمات ویژه وزارت آموزش و پرورش به فرهنگیان؛ اسکان موقت در تعطیلات نوروزی است که در این راستا زمینه رزرو اینترنتی و پذیرش حضوری را برای خانواده های فرهنگیان فراهم می کند.

به گزارش تیتربرتر؛ طبق رسم همه ساله وزارت آموزش و پرورش برنامه ویژه ای در تعطیلات تابستان و ایام نوروز دارد و در این راستا خانه های معلم و تعدادی از مدارس با کیفیت و دارای تجهیزات را برای برای اسکان موقت فرهنگیان فراهم می کند تا این قشر فرهنگی همراه خانواده خود در استان های مقصد سفر و گردشگری خود شرایط اقامت آسانی را تجربه کنند.

بهره مندی از ظرفیت اسکان موقت فرهنگیان به دو شیوه انجام می پذیرد رزرو اینترنتی قبل از آغاز تعطیلات و پذیرش حضوری در ایام تعطیلات. در این راستا سایت http://eskan.medu.ir/ برای رزرو اینترنتی فرهنگیان پیش بینی شده است.

جزییاتی از طرح اسکان نوروزی فرهنگیان

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع شیوه‌نامه و دستورالعمل طرح اسکان نوروزی فرهنگیان با شعار کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان را به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتربخوانید: بهترین اقامتگاه های گردشگری برای نوروز 99

بر اساس این شیوه‌نامه، ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها باید علاوه بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود با تشکیل جلسات و کارگروه‌های تخصصی اسکان در سطح استان و نواحی برای برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هماهنگی، کنترل و نظارت اقدام کنند.

از جمله اقدامات ذکر شده در این شیوه‌نامه بدین شرح است:

رعایت اصول ایمنی و بهداشتی مدارس طرح اسکان، توجه به بهسازی و زیباسازی پایگاه‌های پذیرش، اطلاع‌رسانی لازم با نصب بنرهای اسکان در ورودی شهرها و محل‌های مناسب با رویکرد هدایت مسافرین.

برپایی نمایشگاه‌های بومی و سنتی در جوار پایگاه‌های اسکان به جهت آشنایی بافرهنگ و سنن محلی، معرفی جاذبه‌های توریستی وگردشگری استان مربوطه، تهیه و تحویل فرم نظرسنجی از مهمانان نوروزی در حین پذیرش در پایگاه‌ها و مدارس اسکان،استفاده از سیستم نوبت‌دهی در پایگاه‌ها به‌منظور ایجاد زمینه فرصت عادلانه برای میهمانان فرهنگی و نصب دستگاه‌های کارت‌خوان در تمام پایگاه‌ها با رویکرد شفاف‌سازی امور مالی و واریز درآمدها به‌حساب اختصاصی دولت، پرداخت حق‌الزحمه عوامل اجرایی برابر شیوه‌نامه اسکان همانند سال گذشته.

اعلام زمان رزرو اینترنتی اسکان فرهنگیان

آماده سازی سایت اسکان به منظور رزرو در بازه زمانی9 اسفند لغایت 23 اسفند 98 انجام می‌شود و زمان لغو و رزرو اینترنتی تا 48 ساعت قبل از تاریخ رزرو و اسکان میسر است.

درآمدهای حاصل با رعایت قوانین  و مقررات مربوط تابع مفاد توافقنامه مبادله با سازمان برنامه و بودجه استان است، لذا ارقام و نسبت‌های اعلام شده در شیوه‌نامه ابلاغی جنبه پیشنهادی دارد.

بیشتربخوانید: بهترین هتل های ایران برای نوروز 99

همچنین مدارس گروه «ویژه» به مدارسی گفته می‌شود که دارای اتاق‌های مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش است. (حمام و آشپزخانه مشترک)‌ «مراکز پردیس دانشگاه فرهنگیان،‌ اردوگاه‌ها و مدارس».

نعرفه اسکان نوروزی فرهنگیان

تعرفه اسکان طبق جدول ذیل است؛ البته تعرفه اسکان اردوهای راهیان نور، کارکنان دولت (لشگری و کشوری و مشاغل آزاد) نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش می‌یابد.

شایان‌ذکر است در این دستورالعمل تعرفه اسکان طبق جدول زیر آمده است:

تعرفه مازاد بر ۵ نفر در هر کلاس به ازای هر نفر (بالای ۷ سال)

 

لازم به ذکر است؛ طبق آخرین آمار ارائه شده توسط مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، آمار اسکان موقت فرهنگیان در نوروز ۹۸ تا پایان دهم فروردین ؛سه میلیون و ۳۷۵ هزار و ۹۹۸ نفر در قالب ۹۳۷ هزار و ۷۷۷ خانوار از خدمات اسکان نوروزی استفاده کرده‌اند.

همچنین بیشترین پذیرش در ۱۵ استان کشور به ترتیب عبارت از اصفهان، فارس، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان، یزد، بوشهر، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران، قم، سیستان و بلوچستان، سمنان و خراسان جنوبی بوده است.



+ 10
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری