پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷
۹
۰
نسخه چاپی

نگاهی به جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار

نگاهی به جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار
نرخ بیکاری در کشورهای عضو OECD، رکورد جدید بدهی خانوارها در آمریکا، برآورد اولیه نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو و مازاد تراز تجاری اتحادیه اروپا در ماه دسامبر جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش تیتربرتر؛ در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

8 میلیارد دلار

رویترز: سازمان مردم‌نهاد صلح سبز (Greenpeace) در گزارشی اعلام کرد که آلودگی هوای ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی در جهان روزانه 8 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی هزینه تحمیل می‌کند.

2.6 میلیارد دلار

رویترز: شرکت گوگل پس از جلب موافقت نهادهای نظارتی انگلیس، خرید شرکت انگلیسی لوکر دیتا ساینس –که در زمینه کلان‌داده‌ها فعالیت می‌کند- را نهایی کرده است.

48.4 سال

صندوق بین‌المللی پول: ژاپن با میانگین سنی 48.4 سال، پیرترین کشور جهان محسوب می‌شود و با تداوم روند کنونی، نیمی از جمعیت این کشور در افق 2060 را سالمندان تشکیل خواهند داد.

1 میلیارد دلار

فوربس: شرکت هواپیمایی «دلتا ایرلاینز» قصد دارد طی دهه جاری میلادی دست‌کم یک میلیارد دلار برای تبدیل شدن به یک شرکت «کربن خنثی» سرمایه‌گذاری کند.

53 میلیارد دلار

فوربس: در سال 2019 سرمایه‌گذاران در اقصی نقاط جهان بیش از 53 میلیارد دلار در استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری‌های مالی (فین‌تک) سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

22 درصد

بلومبرگ: انجمن خودروهای سواری چین اعلام کرد که فروش خودرو در این کشور طی ماه ژانویه (11 دی تا 11 بهمن) در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 22 درصد کاهش یافته است.

از 10 به 15 درصد

بلومبرگ: نماینده تجاری دولت آمریکا اعلام کرد که این کشور از تاریخ 18 مارس (28 اسفند) تعرفه واردات هواپیما از اتحادیه اروپا را از 10 درصد فعلی به 15 درصد افزایش خواهد داد.

107 میلیارد دلار

بلومبرگ: وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد این کشور در سال گذشته میلادی 107 میلیارد دلار کالا به چین صادر کرده است که این رقم در مقایسه با سال 2018 حدود 11 درصد کاهش نشان می‌دهد.

8.1 درصد

فایننشال‌تایمز: نرخ بیکاری در فرانسه طی سه‌ماهه پایانی سال 2019 با 0.4 واحد درصد کاهش نسبت به دوره سه‌ماهه قبلی به 8.1 درصد رسید. کاهش نرخ بیکاری در فرانسه می‌تواند از شدت فشارها بر دولت امانوئل ماکرون بکاهد.

6000 شغل و 450 شعبه

فایننشال‌تایمز: بانک ایتالیایی یونی‌کردیت قصد دارد ظرف سه سال آینده به‌منظور کاهش هزینه‌های خود، 6000 شغل را حذف و 450 شعبه را تعطیل کند.

3.4 میلیارد فرانک

سی‌ان‌بی‌سی: شرکت خدمات مالی و بانکداری «کردیت سوئیس» اعلام کرد سود خالص این شرکت در سال 2019 با افزایش چشمگیر 69 درصدی نسبت به سال 2018 به 3.4 میلیارد فرانک سوئیس (معادل 3.48 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

34 میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی: شرکت زیراکس پیشنهاد خود برای خرید شرکت اچ‌پی را به 34 میلیارد دلار افزایش داده است.

14 تریلیون دلار

سی‌ان‌ان: فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که بدهی خانوارهای آمریکایی برای اولین بار در تاریخ این کشور از مرز 14 تریلیون دلار عبور کرده است.

5.5 میلیارد دلار

اندیشکده رَند: نااطمینانی‌های موجود درباره روابط تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت می‌تواند به کاهش 5.5 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی انگلیس منجر شود.

0.9 درصد

یورو استات: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه‌ماهه چهارم سال 2019 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 0.9 درصد افزایش یافته است.

23.4 میلیارد یورو

یورو استات: مازاد تراز تجاری اتحادیه اروپا در بخش کالا و خدمات طی ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی) مجموعاً 23.4 میلیارد یورو بوده است.

4.1 درصد

یورو استات: شاخص تولید صنعتی منطقه یورو در ماه دسامبر 2019 نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن 4.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.

5.1 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): متوسط نرخ بیکاری در کشورهای عضو OECD طی ماه دسامبر 5.1 درصد بوده است.



+ 9
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری