پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۴۹
۷
۰
نسخه چاپی

آخرین اخبار انتخابات مجلس دو روز قبل از رای‌گیری

آخرین اخبار انتخابات مجلس دو روز قبل از رای‌گیری
آخرین اخبار و اظهار نظرها در رابطه با انتخابات را می توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش تیتربرتر؛ ستاد انتخاباتی نامزدها باید پنجشنبه و جمعه بطور کامل تعطیل باشند

شکرالله حسن‌بیگی در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان تهران با مسئولان اجرایی انتخابات شهرستان اسلام شهر بر لزوم تعطیلی کامل ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در روزهای پنجشنبه و جمعه تاکید کرد.

مهلت "ثبت‌نام نمایندگان نامزدهای انتخابات" برای حضور در شعب أخذ رأی تمدید شد

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات برای حضور در شعب اخذ رأی تا آخر وقت امروز چهارشنبه (۳۰ بهمن ۱۳۹۸) تمدید شده است.

بررسی صلاحیت جدید نداریم

عباسعلی کدخدایی هم در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در هتل لاله تهران در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به پایان مهلت تبلیغات، گفته بودید احتمال بررسی مجدد صلاحیت برخی نمایندگان هست و حاشیه سازی ها نسبت به شورای نگهبان،  گفت: در خصوص بحث بررسی صلاحیت ها زمان قانونی اش گذشته است و ۲۲ بهمن بود که نظر نهایی را اعلام کردیم. با توجه به ثبت نام ۱۶ هزار نفر ممکن است اشکالاتی صورت گرفته باشد که اندک است‌. چند مورد بود که تاچند روز گذشته به وزارت کشور دادیم و بعد از آن خیر، بررسی جدیدی نداریم و شایعات کذب است.‌

تکذیب دیدار انتخاباتی جهانگیری با فعالان اقتصادی

دفتر معاون اول رییس جمهوری در اطلاعیه‌ای، اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر جلسه اسحاق جهانگیری با فعالان اقتصادی درباره انتخابات مجلس در روز ۳۰ بهمن را تکذیب کرد.

بیشتربخوانید: علت بسیاری از ردصلاحیت‌های نمایندگان اقتصادی نیست

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری بالاخره به وحدت رسیدند

اصولگرایان هم پس از جلسات چند روز اخیر نهایتاً به لیست واحد رسیدند.

لیست کاندیداهای جبهه متحد مستقلین برای انتخابات مجلس در تهران اعلام شد

لیست داوطلبان مورد تایید جبهه متحد مستقلین ایران برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران اعلام شد.

هر ایرانی که ایران قوی می‌خواهد در انتخابات شرکت می‌کند

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: ایران قوی بدون مجلس قوی آرزویی دست نیافتنی است. در نظام مردم سالار دینی مشارکت سیاسی تنها مسیر ایجاد مجلس قوی است. هر ایرانی که ایران قوی می‌خواهد در انتخابات شرکت می‌کند.

باید در انتخابات شرکت کرد

صادق خرازی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه نباید صندوق رای را رها کرد، معتقد است: بر اساس تحلیل‌های نادرست آمریکایی‌ها دچار توهم سیاسی شدند؛ در این شرایط نباید صندوق رای را رها کرد و علارغم همه بی‌مهری‌هایی که به اصلاحات شده، باید در انتخابات شرکت کرد.

بیشتربخوانید: آیا کسی با فشار تایید صلاحیت شده

عدم شرکت در انتخابات دشمن را خوشحال می‌کند

درهمین رابطه یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه شرکت در انتخابات را وظیفه‌ای شرعی برشمرد از همه مردم خواست که به این وظیفه شرعی عمل کنند و پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

عباسعلی پوربافرانی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی مجلس گفت: عدم شرکت در انتخابات دشمن را خوشحال می‌کند.

مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات پاسخ یاوه‌گویی‌های دشمنان را خواهند داد

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دشمنان نظام پاسخ یاوه‌گویی‌های خود را در روز دوم اسفندماه با مشارکت بالای مردم در انتخابات خواهند گرفت.

مردم با مشارکت در انتخابات به بهبود وضعیت کمک کنند

نماینده مردم شیراز در مجلس هم در گفت و گویی تاکید کرد: بنده فکر می کنم افرادی که دلسوز مردم و نظام هستند و دارای نگاه منطقی می باشند باید وارد صحنه شده و مردم را توجیه کنند که مشارکت آنان در انتخابات از بعد داخلی و خارجی چه میزان حائز اهمیت است.

بیشتربخوانید: در برخی کشورها رای ندادن مجازات دارد

قهر با انتخابات مشکل‌زا خواهد بود/ مردم دشمن را ناامید کنند

حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان نیز با تاکید بر این که «قهر با انتخابات مشکل زاست»، گفت: مردم برای ناامید کردن دشمن در انتخابات شرکت و تنور انتخابات را گرم کنند.

قانون در مورد هزینه تبلیغات انتخابات مجلس تعیین تکلیف کرده است

یک وکیل دادگستری هم در رابطه با ضرورت شفاف سازی هزینه‌های تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مشخص نبودن منشاء هزینه‌های تبلیغات انتخابات داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی و شائبه ورود پول‌های کثیف توسط افراد سودجو با اغراض و اهداف نامشخص به عرصه فعالیت تبلیغات انتخابات، باعث شد تا مجلس شورای اسلامی، قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی را به تصویب برساند.

هشدارهای مشاور روحانی درباره قهر با صندوق‌های رای

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به قهر با صندوق‌های رای هشدار داد.

اگر با انتخابات قهر کنیم چه‌ می‌شود؟

در فاصله چند روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم شاید برای برخی هنوز این پرسش مطرح باشد که چرا باید در این انتخابات شرکت کرد؟ که ایسنا در یادداشتی به این موضوع پرداخت.

یک مخاطب در کامنتی برای این گزارش نوشت: مردم رای دهید نگذارید تحجر و سیاهی کشور را بگیرد.

نمایندگان مجلس در چه صورت عصاره فضائل ملت هستند؟

به همین مناسبت در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گزارشی به اهمیت انتخابات مجلس و لزوم تعیین معیارها و شاخص‌های عمومی و اختصاصی آن از ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)پرداخته شد.

افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور عباسعلی کدخدایی قائم مقام و تعدادی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان افتتاح شد.

مهلت تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح اول اسفند به پایان می‌رسد

همچنین بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشوردر اطلاعیه شماره ۱۵، ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفند مهلت تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد.

شرایط رای دهندگان در انتخابات مجلس

براساس ماده 27 قانون انتخابات مجلس، رای دهندگان در یازدهیمن انتخابات مجلس شورای اسلامی باید دارای سه شرط باشند.



+ 7
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری