پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۳۶
۳
۰
نسخه چاپی

المپیک 2020 توکیو با حضور ترامپ!

المپیک 2020 توکیو با حضور ترامپ!
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در نظر دارد برای تماشای بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ به پایتخت ژاپن سفر کند.

به گزارش تیتربرتر؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است  برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ قصد سفر به ژاپن را دارد.

المپیک 2020 توکیو با حضور ترامپ!

المپیک 2020 توکیو با حضور ترامپ!
المپیک 2020 توکیو با حضور ترامپ!

 

رئیس جمهور ایالات متحده در اینباره به رسانه‌ها گفت: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از او برای حضور در این بازی‌ها دعوت کرده است

.مطالب مرتبط : شائبه دوپینگ بهروز هدایت و فرار از تشک قهرمانی

المپیک 2020 توکیو از شروع تا پایان

المپیک 2020 توکیو از ۰۳ الی ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می گردد. 

المپیک تابستانی ۲۰۲۰ به نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و دوم» شناخته می‌شود، مراسمی ورزشی است که از تاریخ ۲۴ جولای تا ۹ آگوست سال ۲۰۲۰ که به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد. پیشتر بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴ نیز در توکیو برگزار شده بود.

المپیک 2020 توکیو بدون شک بزرگترین  پدیده ورزشی سال ٢٠٢٠ در جهان است. بازی های المپیک محبوب ترین رویداد ورزشی چندگانه است که هر ٤ سال یک بار برگزار می گردد. این رویداد همچون آهنربایی سراسر جامعه ورزشی جهان را به همراه طرفداران آن از بیش از ٢٠٠ ملیت مختلف جذب می نماید.این رویداد نه تنها فرصت تبدیل شدن به قهرمانی جهانی را در اختیار ورزشکاران قرار می دهد، بلکه مجالی خواهد بود برای عام مردم و طرفدارن ورزشی در جهت شناخت فرهنگ های متفاوت، لذت بردن از برنامه های سرگرم کننده، ملاقات با ستارگان دنیای ورزش، و دنبال  کردن همزمان رویداد های ورزشی مختلف و همچنین یافتن فرصت های تجاری در کشور میزبان. توکیو، پایتخت وسیع و غنی ژاپن میزبان بازی های المپیک ٢٠٢٠ خواهد بود و هیجانات جدیدی را به دنیای ورزش معرفی خواهد کرد.

اهداف اصلی برگزاری بازی های این دوره: پذیرش و احترام به تفاوت ها در نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، سیاست و دیدگاه های دیگر، اصالت ملی و اجتماعی، دارایی ها، زادگاه، سطح توانایی ها و شرایط دیگری که برقراری صلح، توسعه و شکوفایی جامعه را امکان پذیر می نمایند. المپیک ٢٠٢٠ توکیو محیطی گرم و پذیرا را فراهم خواهد آورد و آگاهی را در زمینه تفاوت ها در میان ملیت های مختلف افزایش خواهد داد.

ماجرای حضور ترامپ در المپیک 2020

ترامپ که امروز به لس آنجلس (میزبان المپیک ۲۰۲۸) سفر کرده بود، موافقت نامه‌ای را مبنی بر حمایت دولت از بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۸ در این شهر  ایالت کالیفرنیا امضا کرد.

در این مراسم وقتی از ترامپ در مورد برنامه هایش و حضور در المپیک توکیو سئوال شد، او گفت: ما در این باره تصمیم خواهیم گرفت. هنوز تصمیم نگرفته ایم. ممکن است (به توکیو) برویم،  قصد داریم اگر بتوانیم، امتحان کنیم. "

لازم به ذکر است بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بین ۲۴ ژوئیه تا ۹ آگوست برگزار می‌شود و اگر ترامپ تصمیم به سفر بگیرد، این به معنای وقفه در مبارزات انتخاباتی او پیش از انتخابات ریاست جمهوری امسال است. این مقام جمهوری خواه برای حضور در دوره دوم و چهارساله آخر ریاست جمهوری در انتخابات ماه نوامبر تلاش می‌کند.

بیشتربخوانید: بازار داغ حواشی کشتی ایران در آسیا

حضور ایران در المپیک 2020

45 سهمیه ایران قطعی است

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تابستانی از حدود شش ماه دیگر به میزبانی کشور ژاپن و در شهر توکیو آغاز خواهد شد؛ بازی‌هایی که کاروان کشورمان نهمین حضورش در این رویداد را تجربه خواهد کرد.

مسئولان کمیته ملی پارالمپیک برای این دوره از بازی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که کاروان ایران با 103 ورزشکار در 12 رشته شامل 89 ورزشکار مرد و 14 ورزشکار زن در پارالمپیک 2020 توکیو شرکت کند.

تاکنون کسب 45 سهمیه محقق شده است که این تعداد سهمیه مربوط به 8 رشته می‌شود. آخرین سهمیه بدست آمده برای رشته تیراندازی است که رقیه شجاعی در جریان مسابقات قهرمانی جهان در استرالیا موفق به کسب آن شد. پیش از آن همه تیم فوتبال پنج نفره با نایب قهرمانی در آسیا، 10 سهمیه را به خود اختصاص داده بود.

بیشتربخوانید: اعلام برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال در المپیک ۲۰۲۰

اسامی رشته‌ها و سهمیه‌های کسب شده به شرح زیر است:

* وزنه‌برداری: 8 سهمیه در بخش مردان
* تیراندازی: 2 سهمیه در بخش مردان و 3 سهمیه در بخش بانوان، مجموع 5 سهمیه
* تیراندازی با کمان: 3 سهمیه در بخش مردان و 2 سهمیه در بخش بانوان، مجموع 5 سهمیه
* جودو: 2 سهمیه در بخش مردان
* پاراتکواندو: 2 سهمیه در بخش مردان
* والیبال نشسته: 12 سهمیه در بخش مردان
* فوتبال پنج نفره: 10 سهمیه در بخش مردان
* پارا کانو: یک سهمیه در بخش بانوان

با توجه به این تعداد سهمیه‌های کسب شده و طبق آخرین پیش‌بینی صورت گرفته، برای این 8 رشته 20 مدال شامل 8 طلا، 8 نقره و 4 برنز در نظر گرفته شده است.

باید به این نکته اشاره کرد که تعدادی از این سهمیه‌های کسب شده به نام فرد است، مانند سهمیه‌ای که شهلا بهروزی‌راد کسب کرده، اما سایر سهمیه‌ها به نام کشور خواهد بود، مانند سهمیه‌های تیراندازی یا والیبال نشسته که ملی‌پوشان اعزامی با نظر کادر فنی و فدراسیون‌های مربوطه مشخص خواهند شد.

به گفته رویترز، او قرار است امسال سفر‌های خارجی محدودی داشته باشد. ترامپ در مسابقات المپیکی که در دوره اول ریاست جمهوری اش برگزار شد، یعنی بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ کره جنوبی، شرکت نکرد و معاون خود مایک پنس و دخترش را به این بازی‌ها فرستاد.

گرداورنده: علی اکبر رضایی



+ 3
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری