پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵
۱۳
۹
نسخه چاپی
ساعت و زمان واریز یارانه معیشتی اسفند 98 اعلام شد

آخرین جزئیات یارانه معیشتی و یارانه نقدی اسفند 98

ساعت و زمان واریز یارانه معیشتی اسفند 98 اعلام شد
عده‌ای اعتراض خود را نسبت به عدم دریافت یارانه معیشتی ثبت کرده‌اند. اما با مراجعه به سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی، مشمول دریافت یارانه معیشتی قرار نگرفتند. این در حالی است که در مشاهده شناسنامه اقصادی خانوار با آمار و ارقام عجیبی از درآمد سالیانه خانوار رو برو شدند.

به گزارش خبرنگار تیتربرتر؛ طرح یارانه معیشتی که با نام " بسته حمایت معیشتی" کلید خورد و نخستین مرحله یارانه معیشتی 27 آبان 98 واریز شد و برای واریز  مراحل بعدی طبق اعلام دولت  واریز یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز  انجام می شود.

زمان واریز یارانه معیشتی اسفند 98

چهارمین مرحله از یارانه معیشتی ساعت ۲۴ شنبه ۱۰ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.

مهدی قمصریان اعلام کرد، چهارمین مرحله حمایت معیشتی ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ اسفند و بر اساس بعد خانوار به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. در این مرحله تعداد ۲۸۶۱۴۹ خانوار جدید که درخواست بررسی مجددشان تأیید شده به فهرست خانوار‌های دریافت‌کننده اضافه شده‌اند و هرچهارمرحله را یکجا دریافت خواهند کرد.

جزئیات یارانه معیشتی اسفند ماه 1398

جزئیات واریز یارانه معیشتی

یارانه معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت می‌شود به گونه‌ای که برای خانوار‌های تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

به گفته مهدی قمصریان سخنگوی سازمان برنامه و بودجه قرار بوده است در این مرحله ۷۵۷ هزار و ۳۲۴ خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آن‌ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تایید شده، یارانه معیشتی مرحله اول و دوم و سوم را همزمان دریافت کنند که بدین ترتیب مجموع خانوار‌های دریافت کننده حمایت معیشتی به ۱۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۹۶ خانوار می‌رسد.

به گفته وی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان در حال ارزیابی سایر درخواست‌ها بوده و امکان تایید تعداد بیشتری از این خانوار‌ها در ماه‌های آتی وجود دارد و در هر مرحله که خانوار‌ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مورد تایید قرار بگیرند یارانه معیشتی از مرحله نخست برای آن‌ها محاسبه و واریز خواهد شد.

شرط واریز یارانه معیشتی به متولدین جدید

سخنگوی ستاد حذف یارانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: متولدین جدید به شرطی که خانوار آن‌ها مشمول یارانه معیشت باشد، واریز خواهد شد.

حسین میرزایی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که مشمول یارانه معیشت هستند آیا متولدین جدید آن‌ها نیز مشمول این یارانه خواند شد، اظهار کرد: موالید جدید به شرط اضافه شدن در لیست یارانه بگیران، به لیست معیشتی بگیران هم اضافه خواهند شد.

سخنگوی ستاد حذف یارانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد خانواده‌هایی که درحال‌حاضر مشمول یارانه معیشت هستند، گفت: در صورتی که خانوار آن‌ها مشمول یارانه و مشمول معیشتی باشد، متولدین جدید نیز به لیست اضافه خواهد شد که آمار آن از سوی سازمان ثبت احوال ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر خانواده، تازه متولد شده مشمول یارانه نقدی و معیشت نباشد عملا مشمول نخواهد شد.

درحال‌حاضر ۱۸ میلیون خانوار مشمول طرح معیشت هستند. همچنین طبق پیشنهاد کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ قرار است منابع یارانه نقدی و معیشت ادغام و به حدود ۷۶ میلیون نفر یارانه پرداخت شود.

ماجرای شرایط جدید یارانه معیشتی

چرا تجمیع یارانه نقدی و معیشتی مصوب نشد ؟

 در حالی که قرار بود یارانه نقدی و کمک معیشت با هم ادغام شود برخی نمایندگان تبلیغ کردند که یارانه ۴۵ هزار و 500 به ۷۲ هزارتومان افزایش پیدا می‌کند.

درماه گذشته کمیسیون تلفیق چند مانور رسانه‌ای انجام داد و اخبار ادغام تجمیع یارانه نقدی و معیشتی را با نقص بیان کرد.

حال روز گذشته سعیدی عضو کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد: در نشست امروز صبح کمیسیون علاوه بر تخصیص ۶۰ لیتر بنزین برای ایام نوروز به هر خودرو، موضوع تجمیع یارانه‌های نقدی و معیشتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به تصویب اعضای کمیسیون نرسید.

در حالی که قرار بود یارانه و کمک معیشت باهم ادغام شود برخی نمایندگان تبلیغ کردند که یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ به ۷۲ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند، اصل ماجرا این نبود وقصد تجمیع و کاهش دریافتی مردم بود.

حال که انتخابات تمام شد و در دو روز پیش کلیات بودجه تأیید نشد و قرار به بررسی مجدد آن در کمیسیون تلفیق شد اولین خروجی مخالفت با تجمیع یارانه‌ها است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹  همچنین اظهار داشت: در نشست امروز صبح کمیسیون تلفیق علاوه بر تخصیص ۶۰ لیتر بنزین برای ایام نوروز به هر خودرو، موضوع تجمیع یارانه‌های نقدی و معیشتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به تصویب اعضای کمیسیون نرسید.

از طرفی دادن بنزین سفر از وظایف مجلس و به‌ویژه تلفیق نیست و این از اختیارات دولت است و سال‌ها پیش در دولت مهرورزی در دوره مشایی وبعد بقایی برای پیشرفت گردشگری و بها دادن به آن به‌ویژه گردشگری داخلی این پیشنهاد مطرح شد.

حال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید کمیته کشوری مقابله با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر و ماندن درخانه و اعلام استانداران گیلان و مازندران و استان‌های مذهبی مبنی بر نیامدن مردم و کاهش مشکلات مردم آن استان‌ها اساساً پیشنهاد دادن بنزین سفر برای عید چه معنایی دارد؟ و دولت با این طرح مخالفت می‌کند زیرا مخالف سیاست‌های مقابله باکرونا است.

خبرنگار:امیرحسین بذلی



+ 13
مخالفم - 8
نظرات : 9
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
داراب شهبازی ۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۳:۵۹
پاسخ
comments من مددجوی بهزیستی هستم. یارانه معیشتی اسفندخودوخانواد ه تحت تکفلم واریز نشده است. بررسی شود.
09903197230
09135905021
 
 
ro
+0
unlike
-0
داراب شهبازی ۹۹/۰۱/۰۳ - ۱۳:۵۵
پاسخ
comments من مدد جوی بهزیستی هستم. یارانه معیشتی خود و خانواده تحت تکفلم واریز نشد. بررسی شود
09903197230
09135905021
 
 
ir
+0
unlike
-0
ع ۹۸/۱۲/۲۹ - ۰۰:۱۹
پاسخ
comments یارانه ۲۰ اسفند ۹۸واریز نشده ماکه نه خونه ای داریم نه ماشین این چه وضعیتی هست خاهشا پیگیری کنین
 
 
ir
+0
unlike
-0
منصور ابرقویی ۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۴:۱۸
پاسخ
comments یارانه معیشتی من در بهمن ماه در تاریخ 8 بهمن پرداخت شد ولی اسفند ماه پرداخت نشد گویا گفته بودند 10 پرداخت میشود تمامی رسید ها در موبایل موجود اشت به چه طریق میتوانم اعتراض کنم یک باز نشسته هستم با حقوق پایین با سپاس
 
 
ir
+0
unlike
-0
ر_م ۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۳:۵۳
پاسخ
comments با سلام.بنده چندین بار ثبت اعتراض کردم شماره حساب و زندگیمم اعلام کردم برای وارسی و کنترل که یه موقع خدای نکرده آقایان مسئولان در وارسی و کشف دارایی و اموال نداشتم به مشکل نخورن و هر دفعه هم کاملا واضح عرض داشتم 48سالمه یه دختر 2.5ساله دارم از ناحیه هر دو پا مصدوم و ناقصم کاملا بیکارم صددرصد مستاجرم و ساکن روستایی در حومه ورامین که در عین حال نمیدونم دولت چی از ما دیده که در اسفند ماه هم مشمول دریافت یارانه و کمک معیشتی هم نشدیم این هم از شماره تماسم اگه غیرت داره مسؤول مربوطه تماس بگیره تا دعوتش کنم بیاد و از نزدیک ببینه یا جواب بده تا بفهمم از کی تا حالا سرمایه دار بودیم که خودمون خبر نداشتیم.مرد باش و تماس بگیر 09389901411.ممن ونم از عوامل سایت
 
 
de
+0
unlike
-0
علی ابراهیمی ۹۸/۱۲/۱۱ - ۱۵:۱۵
پاسخ
comments یارانه معیشتی مبخواستیم
 
 
de
+0
unlike
-0
علی ابراهیمی ۹۸/۱۲/۱۱ - ۱۵:۱۴
پاسخ
comments ما یارانه معیشتی میخواییم
 
 
ir
+0
unlike
-0
غمگین ۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۲:۳۵
پاسخ
comments عامو چرا آی یارانه مارو واریز نکردن پس . ای رسم مردی مروت نیس . شیش تا پسر دارم چهار تا دختر . بی کارم . دو تا بچه آخرم هنوز شیر خورند . زنمم چهار ماهه آبستنه . خو تو بگو از کجا بیارم . بسوزی زندگی که پیرم کردی هی
 
 
de
+0
unlike
-0
شادی ۹۸/۱۲/۱۰ - ۲۲:۳۸
پاسخ
comments خیلی مسخرهس ک تو این بلبشوی گرونی و مریضی و بحران اقتصادی که تو جامعه ما بیداد میکنه یه یارانه معیشتی شاملمون نمیشه واقعا مایه تاسفه
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری