پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ۲۰:۲۱
۹
۰
نسخه چاپی
افت شدید پروازهای ایران:

پروازهای ایران زیر سایه کرونا

افت شدید پروازهای ایران:
افت شدید قیمت بلیت هواپیما احتمال لغو برخی پروازها را تقویت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیتربرتر؛ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: افت شدید قیمت بلیت هواپیما احتمال لغو برخی پروازها را تقویت کرده است.

کاهش قیمت بلیت و احتمال لغو پرواز‌ها

مجید فرقانی افزود: با توجه به افت شدید قیمت بلیت هواپیما که ناشی از کاهش چشمگیر تقاضاست، شاهد وارد آمدن خسارت به شرکت‌های هواپیمایی هستیم.

وی ادامه داد: کاهش تقاضا باعث شده است بلیت پروازهایی که طبق مصوبه سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی بطور مثال ۹ میلیون ریال است، هم اکنون ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ریال به فروش برسد.

وی گفت: ادامه روند کاهش قیمت بلیت هواپیما احتمال لغو پروازها را به دلیل مقرون به صرفه نبودن در پی دارد.

فرقانی با بیان اینکه نرخ تمام‌ شده جابه‌جایی هر مسافر چندین برابر قیمت کنونی بلیت هواپیماست افزود: طبق برآوردهای سازمان‌های متولی، هر ساعت پرواز ۱۰۰ دلار هزینه دارد که این میزان در مسیرهای بین‌المللی متفاوت و بیشتر است.

وی ادامه داد: با توجه به لیست هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر شرکت‌های هواپیمایی شامل قطعات، سوخت، خدمات فرودگاهی و امثال آن، افت شدید قیمت بلیت هواپیما خسارات جبران ناپذیر وارد کرده است.

روزانه ۱۸۰ پرواز ورودی و خروجی در روزهای غیر پیک در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام می‌شود.

هم اکنون ۳۳۰ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان خراسان رضوی فعالیت دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها در مشهد دایر است.

ماجرای ممنوعیت پرواز هواپیماهای بویینگ

الزام ایرانی‌ها به داشتن فرم سلامت برای سفر به ۴ کشور

سازمان هواپیمایی کشور لبنان در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، درخواست کرد، حتماً فرم سلامت تکمیل شده را به همراه داشته باشند.

اطلاعیه ایران ایر در خصوص مسافران بیروت به شرح زیر است؛

سازمان هواپیمایی کشور لبنان در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، از مسافرانی که از ایران به این کشور مسافرت می‌کنند، شامل اتباع لبنانی و دارندگان کارت اقامت این کشور، درخواست کرد، حتماً فرم سلامت تکمیل شده را به همراه داشته باشند.

این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره)، توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌شود و مسافر باید آن را تکمیل و در زمان ورود به فرودگاه بیروت به کارکنان این فرودگاه ارائه کند.

همچنین در این ایام، مسافران عادی و ترانزیت در فرودگاه بیروت پذیرش نمی‌شوند.

اطلاعیه "هما" در خصوص مسافران به مقصد آمستردام

«در پی شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، مقامات بهداشتی کشور هلند از مسافران پرواز‌های "هما" به این کشور درخواست کردند در زمان ورود به فرودگاه آمستردام، حتماً فرم سلامت به همراه داشته باشند.

این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه، توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌شود و مسافران باید آن را تکمیل و در زمان ورود به همراه داشته باشد.

در صورت عدم تکمیل فرم سلامت توسط مسافران گرامی، مقامات فرودگاهی آمستردام از پیاده شدن مسافران جلوگیری خواهند کرد.

*اطلاعیه هما درباره مسافران باکو

مقامات بهداشتی کشور آذربایجان در اطلاعیه‌ای اعلام کردند، مسافران ورودی به این کشور، در زمان ورود به این فرودگاه حتماً فرم سلامت به همراه داشته باشند.

*اطلاعیه هما درباره مسافران لندن

سازمان هواپیمایی کشور انگلستان از مسافران عازم این کشور درخواست کرد در زمان ورود به فرودگاه لندن، حتماً فرم سلامت تکمیل شده را به همراه داشته باشند. این فرم در زمان پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره)، توسط کارکنان خدمات فرودگاهی "هما" به مسافر تحویل می‌شود و مسافر باید آن را تکمیل و در زمان ورود به فرودگاه لندن به کارکنان این فرودگاه ارائه کند.

مسافران با حقوق خود در صورت تاخیر یا لغو پروازها آشنا شوند

اختصاص شش پرواز برای بازگردادن مسافران مانده در امارات

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از اختصاص شش پرواز برای بازگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه آل مکتوم در امارات، خبر داد.

روز گذشته هواپیمایی ماهان دو پرواز تهران- مکتوم- تهران و هم چنین هواپیمایی هما یک پرواز تهران- مکتوم- تهران و هواپیمایی کیش ایر یک پرواز کیش- مکتوم - کیش را انجام داد و مسافران ایرانی را از امارات به کشور بازگردادند.

وی گفت: امروز نیز پرواز تهران- مکتوم- تهران توسط شرکت هواپیمایی ماهان و پرواز کیش- مکتوم- کیش با هواپیمایی کیش ایر باقی ایرانیان را به کشور باز می‌گرداند.

جعفرزاده تاکید کرد: چنانچه شرکت‌های مسافری ایرانی همچنان در امارات مسافر داشته باشند،نسبت به دریافت مجوز بیشتر اقدام خواهد شد.

به گفته جعفرزاده تمام این پروازها به صورت یکسر خالی و بدون مسافر تنها برای بازگرداندن ایرانیها از امارت انجام شده است.

سازمان هواپیمایی امارات روز ششم اسفند ماه پروازهای ایران را تعلیق کرد اما از روز گذشته اجازه داد تا هواپیمایی ایران ایر، کیش ایر و ماهان بدون مسافر، تنها برای بازگردادندن مسافران پرواز خود را به فرودگاه آل مکتوم انجام دهند و مسافران مانده در امارات را به کشور بازگردانند.



+ 9
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری