پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۸:۵۶
۱۵
۲
نسخه چاپی

ماجرای فرد ضدکرونایی که ضریح امام رضا(ع) را لیس می زند! +فیلم

ماجرای فرد ضدکرونایی که ضریح امام رضا(ع) را لیس می زند! +فیلم
در روزهای اخیر ویدیویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن فردی با رویکردی ضدکرونایی ضریح مطهر امام رضا(ع) را با زبان لیس می زند که با واکنش هایی زیادی روبرو شد.

به گزارش تیتربرتر؛ این روزها که کشور در وضعیت قرنطینه خانگی قرار دارد و متخصصان هشدار می دهند که اماکن پرتراکم به عنوان کانون های شیوع و انتقال بیماری کرونا باید تعطیل شوند و مسئولان نسبت به رعایت بهداشت در اماکن مذهبی از سوی زائران تاکید می کنند، یک شهروند در اقدامی عجیب بدون توجه به هشدارها شروع به بوسیدن و حتی لیسیدن ضریح یکی از اماکن متبرکه می‌کند.

انتشار این ویدیو در فضای مجازی با واکنش های بسیاری روبرو بوده است و باعث آزردگی خاطر بسیاری زائران و دلباختگان حرم مطهر امام رضا (ع) شده است.

این فرد مدعی است که خاصیتی ضدکرونایی دارد و هیچ ویروسی به وی منتقل نمی شود. به طوری که حین بوسیدن و لیسیدن ضریح مطهر اعلام می کند که تمام ویروس های کرونایی به سمت من بیایید!

متاسفانه این فرد؛ بوسیدن و لیسیدن ضریح را به یک چالش تبدیل کرده است و در این راستا کودکان را ضمن دعوت به چالش مجبور به انجام دادن این حرکت نامتعارف و گرفتن فیلم و ویدیو می کند.

بازداشت فرد زائرنما 

در پی انتشار فیلمی از اقدام غیر‌متعارف‌ فردی در حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) که واکنش‌های زیادی به همراه داشت، دادستان عمومى و انقلاب مرکز استان خراسان رضوى از بازداشت این فرد خبر داد.

براساس گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی انتشار ویدئویی مبنی بر اقدام غیر متعارف فردی نسبت به ضریح حرم علی ابن موسی الرضا (ع)، محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از بازداشت فرد مذکور خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر پرونده این فرد در شعبه ۳۰۱ بازپرسی مشهد در حال رسیدگی است و متهم بازداشت است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی اظهار کرد: تحقیقات تکمیلی پیرامون این پرونده ادامه دارد.

هویت فرد به ظاهر زائر چگونه لو رفت؟

کاظم شمس اللهی در صفحه شخصی خود در توییتر به فردی که ضریح را لیس زده است اشاره کرده است.

titrebartar.com

 

فردی که ضریح را لیس می‌زند؛ چه کسی است؟

رسانه ها مدعی شده اند؛ فردی که عمل سخیف لیسیدن را مرتکب می‌شود، از نزدیکان و پیروان فرقه سیدصادق شیرازی است که تحت حمایت انگلیس اقدام به راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای در لندن کرده و به فرقه «تشییع انگلیسی» شناخته می‌شود.

خوشبختانه این عضو فرقه تشیع انگلیسی بازداشت شده است.

واکنش ها نسبت به این رفتار نامتعارف

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبرکه گفت: پیگرد قضایی این موضوع منعی ندارد؛ هرچه که موجب تشویش اذهان عمومی و یا عبور از خط قرمزها باشد قطعا قابل پیگرد قضایی خواهد بود.

 یحیی کمالی‌پور در واکنش به برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبرکه با توجه شرایط فعلی کشور در زمینه ویروس کرونا گفت: در کشور ستادی برای مبارزه با این ویروس کرونا تشکیل شده است، دستگاه‌ها موظف هستند برای جلوگیری از هرگونه تشتت آراء و تشتت افکار در این باره صرفا از دستورالعمل‌های این ستاد تمکین کنند.

بیشتر بخوانید: جزییات احتکار ماسک توسط بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران

وی افزود: هر گونه اقدام و حرکتی که در فضای مجازی بخواهد مصوبات این ستاد را زیر سوال ببرد حکم عمل به عکس این مصوبات را دارد، همه مردم در کشور باید از این مصوبات تمکین کنند، قطعا نگاه مراجع محترم  تقلید و علما محترم نیز بر این است که از قانون تبعیت شود و شخصی هم مواضع غیرقانونی را قبول نمی کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: هرگونه اقدامی که به سوء استفاده و عدم توجه به دستورات این ستاد منجر شود منع قانونی دارد و می‌تواند قابل پیگرد قضایی قرار گیرد، در چنین شرایطی که کشور با بحران رو به رو است همه باید برای برون رفت از بحران به ستادها و مراجع قانونی کمک کنند؛ هرگونه تخطی از قوانین پیگرد قانونی خاص خود را داشته و دستگاه قضایی نیز وظیفه پیگیرد دارد.

کمالی پور در پاسخ به این سوال که انتشار تصاویر زیارت نامتعارف ضریح حرم‌های متبرکه می تواند به دلیل تشویش اذهان عمومی، اشاعه خرافات و ترویج طرق انتقال ویروس مورد پیگرد دستگاه قضا باشد یا خیر؟ اظهار کرد: منعی ندارد هرچه که موجب تشویش اذهان عمومی و یا عبور از خط قرمزها باشد قطعا قابل پیگرد قضایی خواهد بود.

در ادامه ویدیویی از به چالش کشیدن کودکان به حرکت نامتعارف لیسیدن ضریح حرم امام رضا(ع) را خواهید دید.




+ 15
مخالفم - 7
نظرات : 2
منتشر نشده : 0
 
de
+0
unlike
-0
عبدا... ۹۸/۱۲/۱۳ - ۲۳:۱۵
پاسخ
comments اینا بااین کارهای جاهلی شون یاازروی تظاهریاازروی جهالت فرق نمیکنه به حساب خودشون(البته خیر سرشون) دارن احترام به اولیاء خدا میزارند وبه ایشان عشق می ورزند وازایشان رَه رو وی وتَبَعیَّت میکنند درحالی که بیشتر بی احترامی میکنند واز حق نگذریم باید بگوئیم بی احترامیشان باداعش ووهابی های ناصبی تبار وآل سعود هیچ فرقی نمی کند چه بسا بیشتر هم باشد.یاعلی مدد.
 
 
ir
+0
unlike
-0
فرهاد صمدی نارمکی ۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۸:۰۴
پاسخ
comments اینگیلیس اگرمُرَوِّجِ یکتا پرستی هم باشد شک کنید زیرا در واقع هدف ومقصودش رواج کفر وشیطان پرستی ایست
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری