پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ ۱۷:۳۶
۸
۰
نسخه چاپی

اپل و راهکارهایی برای مقابله با کرونا

اپل و راهکارهایی برای مقابله با کرونا
درپی شیوع کرونا و محدودیت‌های اپل برای تولید دستگاه‌های جدید، این شرکت محدودیت تعداد خرید را برای خریداران آیفون درنظر گرفته است. هر کاربر در هر نوبت خرید تنها می‌توانند دو دستگاه گوشی آیفون سفارش دهند.

اپل وب‌ساتش را به‌روزرسانی کرده است تا به دارندگان آیفون و آیپد و کامپیوترهای مک اطلاع دهد پاک‌کردن دستگاهشان با دستمال ضدعفونی‌کننده ایرادی ندارد. کوپرتینویی‌ها در حالی این خبر را اعلام کرده‌اند که شیوع مداوم ویروس کرونا، وارد مرحله‌ی وخیم‌تری در سطح جهان شده است. توصیه‌ی این غول فناوری آمریکایی به‌شرح زیر است:

با استفاده از پاک‌کننده‌های ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد یا دستمال‌های ضدعفونی‌کننده‌ی کلوراکس، می‌توانید به‌آرامی سطوح سخت یا غیرمتخلخل محصول اپلتان همچون نمایشگر یا کیبورد یا سایر سطوح بیرونی را پاک کنید. از سفیدکننده استفاده نکنید و نگذارید رطوبت وارد درز و شکاف‌ها شود و از قراردادن محصول داخل هرگونه ماده‌ی نظافتی خودداری کنید. [از پاک‌کننده‌ها] روی سطوح پارچه‌ای و چرمی استفاده نکنید.

پیش‌تر، اپل توصیه می‌کرد برای تمیزکردن محصولاتش از ماده‌ای جز آب استفاده نشود؛ زیرا برخی از شوینده‌ها سبب ازبین‌رفتن پوشش اولئوفوبیکی می‌شود که این شرکت برای محافظت دربرابر اثر انگشت روی بدنه و نمایشگر دستگاه تعبیه کرده است. هنگام پاک‌کردن محصولات الکترونیکی، حفظ بهداشت و ایمنی بسیار اهمیت دارد. با چنین گفته‌ای، روش‌هایی وجود دارد که کاربر با انجام آن‌ها می‌تواند هم از خودش و هم از دستگاهش مراقبت کند.

بهترین روش استفاده از ایزوپروپیل الکل است. مقدار کمی از محلول مذکور را روی پارچه‌ی نرمی با جنس میکروفیبر بزنید و دستگاهتان را با آن پاک کنید. درصورتی‌که پارچه‌ی میکروفیبر دراختیار ندارید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای ناچیز آن را تهیه کنید. بازهم اگر نمی‌توانید هزینه‌ای صرف خرید پارچه‌ی میکروفیبر کنید، با استفاده از تیشرتی کهنه اما تمیز تأثیر مشابهی دریافت خواهید کرد. از اسپری هرگونه محلولی به‌صورت مستقیم روی نمایشگر خودداری کنید. از دستمال کاغذی استفاده نکنید؛ زیرا سبب ساییدگی‌های کوچک خواهند شد. پس از پاک‌کردن گوشی‌تان، دست‌هایتان را به‌خوبی بشویید.

اپل در بخش پشتیبانی وب‌سایت خود، برای انواع محصولاتش دستورالعمل‌های متفاوتی ارائه کرده است. البته اساس تمامی روش‌ها یکسان است و تنها در جزئیات تفاوت دارند. دستورالعمل‌های شست‌وشو برای جدیدترین گوشی‌های آیفون با وجود درج متن به‌روزشده در بالای صفحه در وب‌سایت اپل به‌شرح زیر است:

تمامی کابل‌ها را جدا و آیفونتان را خاموش کنید.
از پارچه‌ای نرم و اندکی مرطوب و بدون پرز همچون پارچه‌های تمیزکاری لنز استفاده کنید.
اگر آلودگی از بین نرفت، از پارچه‌ی نرم بدون پرز و محلول آب‌گرم و صابون استفاده کنید.
نگذارید رطوبت وارد درز و شکاف‌ها شود.
از محلول‌های شست‌وشو و هوای فشرده‌شده استفاده نکنید.

خرید آیفون محدود می شود

شیوع کرونا در سراسر جهان برای کسب‌وکارهای مختلف مشکلاتی را به‌وجود آورده است. اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست. براساس آخرین اخبار، اپل قوانین و محدودیت‌های جدیدی برای خریداران گوشی آیفون اعمال کرده است. خریداران، تنها می‌توانند در هر نوبت خرید، تنها دو گوشی آیفون سفارش بدهند. این نخستین باری است که اپل از زمان تولید اولین گوشی آیفون در سال ۲۰۰۷ تاکنون، چنین تصمیمی گرفته است. 

بیشتر بخوانید:گوگل هم ویروسی شد

در حال حاضر این محدودیت در سراسر ایالات متحده، اروپا و چندین بازار آسیایی از جمله چین، هنگ کنگ، تایوان و سنگاپور اجرا می‌شود. اواخر اسفندماه خبری مبنی بر بازگشایی فروشگاه‌های اپل در چین، همگام با کاهش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور منتشر شد، اما کماکان فروشگاه‌های خرده فروشی اپل در خارج از چین بسته هستند. به‌علاوه، اپل با مشکلات دیگری نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌دنبال تعطیلی کارخانه‌های شرکای اصلی اپل، وضعیت چرخه‌ی تولید به حالت عادی برنگشته است و این شرکت همچنان در تلاش است تا وضعیت چرخه‌ی تولید خود را به شرایط عادی بازگرداند. اواخر اسفندماه گفته شد که شیوع ویروس کرونا روی تولید آیفون 11 تاثیر منفی داشته است و پرچمدار اپل با کمبود قطعات مواجه هستند. 

اواخر اسفندماه، اپل به کارمندان خود اعلام کرده بود که به‌دنبال‌ راهکارهایی است تا بتواند قطعات مورد نیاز جهت تولید گوشی‌های آیفون را تامین کند. اواسط اسفندماه گفته شد که اپل به‌علت شیوع کرونا لنز آیفون ۱۲ را از چند سازنده مختلف تأمین خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد با تدابیری که اپل در پیش گرفته، بتواند به‌تدریج به حجم تولید قبلی خود باز گردد.  



+ 8
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری