پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ ۱۸:۱۹
۱۱
۰
نسخه چاپی

جزییات برگزاری المپیک توکیو در تابستان سال 2021

جزییات برگزاری المپیک توکیو در تابستان سال 2021
کمیته بین المللی المپیک زمان برگزاری المپیک 2020 را بخاطر کرونا به تابستان سال 2021 به تعویق انداخت.

به گزارش تیتربرتر؛  در حالی که قرار بود سی و دومین دوره بازیهای المپیک در سال 2020 از ۳ تا ۱۹ مرداد سالجاری به میزبانی توکیو برگزار شود اما با توافق های انجام شده زمان برگزاری این رویداد بزرگ بخاطر شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای دنیا به تعویق افتاده است.

بخاطر بیماری کرونا این ویروس سریع الانتشار همه فعالیت های ورزشی و مسابقات ملی و بین المللی تعطیل شده است و عدم برگزاری المپیک 2020 توکیو در زمان مقرر نیز به عنوان یک خواسته جهانی مطرح است.

به طوری که در صفحات اجتماعی توییتر و اینستاگرام کمپینی با عنوان هشتگ توکیو ۲۰۲۱ راه اندازی شد. تعدادی از ورزشکاران با استفاده از این هشتگ خواستار تعویق یکساله بازی‌ها شدند.

از سوی دیگر لوگوی جدید المپیک هم در راستای فاصله گرفتن افراد از یکدیگر در جهت مبارزه با ویروس کرونا طراحی شد که در آن حلقه های المپیک که همواره پیوسته هستند از هم جدا شده اند.

براساس گزارش رویترز؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان و به خطر افتادن سلامت ورزشکاران، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از سوی فدراسیون‌ها و کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف تحت فشار قرار گرفته تا بازی‌های المپیک 2020 ژاپن را به تعویق بیندازد و به همین  دلیل تعویق این رقابت‌ها را در دست بررسی قرار داده است.

 لوگوی جدید المپیک توکیو
لوگوی جدید المپیک توکیو

 

کشورهای زیادی از IOC‌ خواسته‌اند که مهمترین رویداد ورزشی سال 2020 را به زمان دیگری موکول کنند و در این میان حتی دو کشور استرالیا و کانادا اعلام کرده‌اند در صورتی که المپیک به تعویق نیفتد، ورزشکاران خود را به این بازی‌ها نخواهند فرستاد.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت تیم ملی در روزهای کرونایی ۹۹

IOC با لغو کلی المپیک 2020 مخالف است اما هنوز به تعویق این مسابقات هم رضایت نداده، هر چند این سازمان به خودش مهلتی 4 هفته‌ای داده تا درباره این موضوع تصمیم‌گیری کند.

تعویق یکساله المپیک 2020

براین اساس در پی درخواست نخست وزیر ژاپن، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به طور رسمی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را یک سال به تعویق انداخت.

براساس گزارش آاِس اسپانیا و چمپیونات روسیه؛ توماس باخ با پیشنهاد شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن برای تعویق المپیک 2020 موافقت کرد. بر اساس توافق صورت گرفته قرار است المپیک توکیو به جای تابستان سال جاری در روزهای 24 جولای تا 9 آگوست 2021 میلادی (2 تا 18 مرداد 1400) برگزار شود.

بیشتر بخوانید: باشگاه پرسپولیس در سال ۹۹

همچنین شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به نزدیکانش اعلام کرد که توماس باخ، پیشنهاد رسمی او را برای تعویق المپیک 2020 پذیرفته است. آبه پیشتر در تماس تلفنی با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پیشنهاد داده بود تا میزبانی ژاپن از المپیک 2020 به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا یک سال به تعویق بیفتد.

واکنش مدیر اجرایی کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ 

پیش از این نیز توشیرو موتو در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی جهان اظهار داشت: لغو کامل المپیک 2020 به خاطر شیوع ویروس کرونا گزینه قطعی کمیته برگزاری این رقابت‌ها نیست اما در میان گزینه‌های احتمالی قرار دارد.

مدیر اجرایی کمیته برگزاری المپیک 2020 افزود: به طور کلی فقط گزینه لغو رقابت‌ها را مورد بررسی قرار ندادیم و اکنون سناریوهای مختلفی را در نظر گرفته‌ایم، البته باید اعلام کنم که هنوز تصمیم نهایی را درباره سرنوشت برگزاری المپیک 2020 توکیو اتخاذ نکرده‌ایم.

یوشیرو موری، رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن نیز گفت: ما درباره سناریوهای مختلفی برای المپیک توکیو به بحث و تبادل‌ نظر می‌پردازیم. امکان تعویق المپیک نیز وجود دارد.

ترامپ: برای تعویق المپیک مذاکره کرده‌ام

دونالد ترامپ گفت: با رهبران کشورهای عضو گروه G7 در کنفرانس ویدئویی برای تعویق المپیک ۲۰۲۰ در توکیو با توجه به شیوع ویروس کرونا صحبت کردم.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما هر تصمیمی که شینزو آبه (نخست‌وزیر ژاپن) درباره المپیک ۲۰۲۰ اتخاذ کند می‌پذیریم. این یک تصمیم مهم برای او خواهد بود. این شرایط بسیار سختی است. البته آبه به ما گفته هنوز تصمیمی نگرفته است. البته باید تاکید کنم ژاپن به نحو عالی برای میزبانی از المپیک تابستانی ۲۰۲۰ مهیا شده است. آنها مجموعه‌های ورزشی فوق‌العاده‌ای ساخته‌اند.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن نیز پیش از این گفته بود المپیک توکیو در موعد مقرر برگزار خواهد شد. وی در واکنش به این پرسش که آیا در خلال کنفرانس ویدئویی رهبران کشورهای G7 آیا بحث تعویق المپیک ۲۰۲۰ مطرح شده است پاسخی نداد.



+ 11
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری