پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ۲۲:۳۹
۳
۰
نسخه چاپی
وضعیت آشفته در انتظار جوانان:

اشتغال در سال جهش تولید

وضعیت آشفته در انتظار جوانان:
درآمد مالی خوب قطعا یکی از اهداف هر فردی در طول زندگی است. البته درست است که داشتن یک درآمد سرشار و کافی برای خوشبختی کافی نیست اما قطعا شرط لازمی است.

به گزارش گروه اجتماعی تیتربرتر؛ معمولا باگذشت زمان بعضی شغل‌ها در بعضی مکان‌ها اوج می‌گیرند و بعضی دیگر کنار می‌روند. این موضوع به‌خاطر این است که در هر زمان نیازها و فرصت‌های هر جامعه متناسب با زمان تغییر می‌کند.

عدالت از نوع اشتغال زایی در ایران

اشتغال زایی دستگاه پدال ضدعفونی کننده در بحران کرونا

پرسیاوش مخترع دستگاه پدالی ضدعفونی کننده و شستشو کننده مکانیکی، استفاده از بانک اطلاعاتی ایده ها و ابتکارات نخبگان را اولین گام در راستای تحقق جهش تولید دانست و گفت: صادرات دستگاه پدال ضدعفونی کننده به سایر استان های کشور ، علاوه بر خدمت رسانی به مردم برای 4 نفر نیز در اوج بحران کرونا، ایجاد شغل کرد.

 استفاده از بانک اطلاعاتی ایده ها و ابتکارات نخبگان اولین گام در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید است، چراکه موسسات مختلف در حوزه های گوناگون بانک کاملی از ایده ها و ابتکارات و اختراعات را گردآوری کرده اند که که حمایت دستگاه های اجرایی می توان با عملیاتی کردن آن علامه بر خودکفایی کشور در آن بخش، به مردم خدمت رسانی کرده و علاوه بر جهش در تولید شاهد جهش علمی کشور نیز شد.

اثر بخشی و اشتغال زایی در جوانان

در سال 99 چه شغل هایی پردر آمد خواهند بود؟

دانستن این‌ نکته که در هر سال چه شغلی ترند است می‌تواند کمک زیادی به افزایش درآمد شما داشته باشد. با خواندن این مقاله و یا هر مقاله دیگری که شغل‌ های پردرآمد را معرفی می‌کنند، قرار نیست که شما هر چند سال یک‌بار، به دنبال تغییر شغل خود باشید، بلکه شغل‌هایی که در این نوع مقاله‌ها بیان می‌شوند تا چندین سال و حتی چند ده سال آینده می‌توانند جز شغل‌های پردآمد برای شما باشند. البته به‌یاد داشته باشید که برای داشتن یکی از این شغل‌های پردرآمد می‌بایست زمانی را برای کسب مهارت در آن‌ها صرف کنید و لطفا همین الان از یک فکر این‌که یک‌شبه آن مهارت را کسب کنید بیرون بیایید.

شغل ‌های پردرآمد ممکن است به‌صورت محلی و جغرافیایی باشند بدین معنی که در بعضی شهرها یا کشورها شغل پردرآمدی باشد اما در منطقه‌ای دیگر شغل پرد‌رآمدی نباشد؛ همان‌طور که گفته شد میزان درآمد یک شغل در هر منطقه براساس نیازهای هر زمان متفاوت است. همان‌طور که می‌دانید داشتن یک شغل خوب با درآمد خوب می‌تواند تا حد زیادی امنیت شغلی شما را نیز تامین کند.

آمار اشتغال و بیکاری در سال 98

بستر جهش تولید در حوزه معدن کشور فراهم است

خداداد غریب‌پور با بیان اینکه رونق تولید شعار محوری سال گذشته بود، افزود: در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ چهار بار صنایع معدنی کشور از قبیل الکترود، کک سوزنی، پودر آلومینیوم، مس، طلا، آهن وآلومینیوم مورد تحریم قرار گرفت، اما خوشبختانه سال گذشته با وجود همه این تحریم‌ها و فشارهای بین المللی، رشد خوبی در حوزه تولید، صادرات و اشتغال در مجموعه‌های معدنی کشور تجربه شد.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های جدی متوجه صنایع فلزی و معدنی ایران شد دلیل این تحریم‌ها نیز مشخص است، چون حوزه توانمندی کشور بود.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: سال گذشته بیش از ۳,۵ میلیارد دلار طرح در حوزه معدن و صنایع معدنی از جمله در زیر مجموعه‌های گل گهر، مس، مبارکه، چادرملو، آلومینیوم جنوب و ... با اشتغال افزایی بالای ۱۰ هزار نفر به بهره برداری رسید. ضمن اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی در سال گذشته به بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

غریب پور افزود: سال گذشته در برنامه‌های سازمان ایمیدور ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده بود که این رقم با افزایش ۱۰۵۰ میلیارد تومانی به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسید که جای مباهات دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموعه‌های فولاد مبارکه و مس بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه گذاری داشتیم که امسال هم در چادرملو و گل گهر این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: افزایش سرمایه یعنی رشد سرمایه گذاری در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و معنایش این است که بخش معدن و صنایع معدنی منابع لازم را برای توسعه خود به تنهایی در اختیار دارد.

وی افزود: منابع بین المللی تامین مالی برای اجرای طرح‌ها در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران با اعمال تحریم‌ها به شدت دچار آسیب شده و منابع بانکی داخلی هم خیلی جوابگوی این حجم سرمایه گذاری نیست از این رو سود بنگاه‌های اقتصادی در حال حاضر صرف توسعه معدن و صنایع معدنی در کشور می‌شود.

مشکل جوانان در مورد اشتغال چیست

عوامل موثر بر جهش تولید در همه حوزه‌ها معین شود

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، به نتیجه رساندن مصوبات سفرهای شهرستانی، اجرای طرح‌های نیمه تمامی همچون مسکن روستایی، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی، امکانات زیرساختی حمل و نقل از جمله مواردی است که باید در اولویت برنامه‌های سال جدید قرار گیرد.

نشست معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در شورای معاونان و مدیران کل ستادی استانداری عنوان کرد: اتکا به تولید داخلی موجب افزایش قدرت کشور و قطع وابستگی به خارج می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال «جهش تولید» تاکید کرد: جهش تولید، کاهش نرخ بیکاری، افزایش درآمد و کاهش وابستگی به خارج را به دنبال دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مزیت‌های استان گفت: لازم است عوامل موثر بر جهش تولید در همه حوزه‌ها معین شود و در همین راستا برنامه‌های عملیاتی استان برای سال جدید مشخص شوند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سال ۹۸ عنوان کرد: نواقص و نارسایی‌های سال قبل احصا شده و برای رفع کامل بررسی شوند.

معتمدیان افزود: اولویت‌ها، برنامه‌ها و پیشنهادهای اجرایی برای سال ۹۹ تدوین و ارایه شود تا جهشی در برنامه‌های سال جدید داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، به نتیجه رساندن مصوبات سفرهای شهرستانی، اجرای طرح‌های نیمه تمامی همچون مسکن روستایی، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی، امکانات زیرساختی حمل و نقل از جمله مواردی است که باید در اولویت برنامه‌های سال جدید قرار گیرد.

وی بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی تاکید کرد و توانمندسازی پیمانکاران بومی را از اولویت‌های سال ۹۹ برشمرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تفاهم نامه‌ها و سندهای توسعه شهرستانی تصریح کرد: در سال جدید توان خود را برای اجرای این موارد خواهیم گذاشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹، سال جدید را «جهش تولید» نامگذاری و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.



+ 3
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری