پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ ۲۳:۳۹
۵
۰
نسخه چاپی
اعتراض به لغو المپیک:

پشت پرده المپیک کرونایی

اعتراض به لغو المپیک:
با توجه به پایان قرارداد ایگور کولاکوویچ با فدراسیون والیبال ایران در سال 2020، مشخص نیست او در المپیک روی نیمکت تیم ملی خواهد بود یا خیر.

به گزارش سرویس ورزشی تیتربرتر؛ چند هفته قبل بود که فدراسیون جهانی والیبال از به تعویق افتادن لیگ ملت های 2020 خبر داد و فدراسیون ایران هم بر همین اساس برنامه ریزی خود برای شروع اردوها را یک ماه به تاخیر انداخت.

در شرایطی که فدراسیون تصور می کرد المپیک 2020 به موقع برگزار می شود، خوش خبر از شروع اردوها از نیمه اردیبهشت خبر داد و کولاکوویچ هم خودش را آماده سفر به ایران در آن مقطع می کرد.

با توجه به اینکه قرارداد کولاکوویچ تا پایان المپیک 2020 امضا شده بود، حتی برخی این ابهام را داشتند که این مربی در لیگ ملت ها هم روی نیمکت ایران خواهد بود یا باید قرارداد جداگانه ای برای این مسابقات بین دوطرف امضا شود.

حالا که المپیک یک سال به تعویق افتاده، به نظر می رسد در چند ماه پیش رو تیم ملی والیبال هیچ مسابقه ای نخواهد داشت و کولاکوویچ تا پایان قراردادش هیچ اردویی را برگزار نخواهد کرد!

این موضوع به یک دردسر بزرگ برای فدراسیون والیبال و شخص داورزنی تبدیل شده که برای نگه داشتن کولاکوویچ باید یک سال اضافه تر به او حقوق پرداخت کنند و احتمالا قرارداد جدیدی نیز باید امضا شود.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که برخی پیش بینی می کردند المپیک 2020 پایان راه ایران و کولاکوویچ باشد و فدراسیون بعد از این رقابت ها سراغ مربی ایرانی برود.

حالا مشخص نیست داورزنی و همکارانش در فدراسیون والیبال با توجه به فرصت 15، 16 ماهه تا المپیک سراغ مربی جدیدی خواهند رفت یا قرارداد کولاکوویچ حداقل یک سال دیگر تمدید می شود.

مهم ترین مشکلات تیم ملی والیبال ایران

روزهای پرماجرا والیبال

ایگور کولاکوویچ که پس از صعود به المپیک با نشان دادن هیس به منتقدان حرف و حدیث های زیادی ایجاد کرده بود و موجب دلخوری خیلی از اعضای خانواده والیبال شده بود، چندی پیش در مصاحبه ای اظهار داشت: من یک شومن یا مجری نیستم که بخواهم ژنرال یا امپراطور باشم. فکر می‌کنم این القاب هم برای من کمی بزرگ باشد. برخی مواقع همکارانم من را با عنوان ناپلئون خطاب می‌کند، چون همیشه دوست دارم پیروز باشم؛ البته این یک شوخی بین خودمان است و نمی‌توانم این اسم را به صورت واقعی برای خودم استفاده کنم.

در این بین خبرهایی هم درباره شرایط نامشخص رییس فدراسیون والیبال نیز به گوش می رسد که ماجرا را پیچیده تر کرده. داورزنی که خود قرارداد کولاکوویچ را در بدو ورود به ایران امضا کرده بود، روزگاری در صندلی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعتقاد داشت که کولاکوویچ مربی خوبی است اما نحوه تعامل و مدیریت وی در روزگار بعد از او چندان حرفه ای نبوده و همین یکی از عوامل نتایج نه چندان راضی کننده والیبال ایران با ایگور بوده است.

داورزنی بعد از بازگشت به صندلی ریاست فدراسیون در واکنش انتقادات درباره عملکرد کولاکوویچ نیز تاکید کرد که در شرایط فعلی و با توجه به فاصله کوتاه باقی مانده تا المپیک منطقی نیست که کادر فنی را تغییر داد اما با توجه به تعویق یک ساله المپیک حالا بهترین فرصت پیش آمده تا عملکرد ایگور کاملا ارزیابی و بررسی شود و با توجه به شرایط درباره آینده نیمکت تیم ملی یک تصمیم منطقی اتخاذ شود.

همه اینها البته منوط به آن است که ریاست فدراسیون دوباره دستخوش تغییرات غیرقابل پیش بینی نشود؛ آنچه زمزمه های آن دوباره مطرح شده است. فراموش نکنیم که والیبال در دو سال اخیر از عدم ثبات در مدیریت بیشترین لطمه را خورد و این نابسامانی حتی صعود تیم ملی به المپیک را به اما و اگر انداخت و حالا بعد از انتخابات پرماجرای ماه های پایانی سال گذشته و بازگشت داورزنی، این امید وجود داشت که ثبات دوباره به والیبال بازگردد آنچه با شایعات روزهای اخیر دوباره مورد تهدید قرار گرفته است.

والیبال در شوک المپیک و کرونا

باید منتظر ماند و دید تا در روزهای آینده شرایط تیم ملی والیبال، سرنوشت قرارداد سرمربی تیم ملی و از مهمتر ریاست فدراسیون به کجا خواهد انجامید. به نظر می رسد والیبال روزهای پرمشغله ای را پیش رو خواهد داشت.

پیام روحیه بخش خولیو ولاسکو به مردم ایران

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران در پیامی خطاب به مردم ایران گفت: شرایط سختی در جهان حکمفرماست اما تسلیم نخواهیم شد.

خولیو ولاسکو در پیامی ضمن تبریک نوروز به داورزنی و مردم ایران، تاکید کرد که شرایط سختی در جهان به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا حکمفرماست اما مردم تسلیم نخواهد شد و این بیماری را شکست خواهند داد.

وی در ادامه پیام خود آورده است: «این روزها، روزهای خیلی سختی برای همه در جهان است، مخصوصا برای مردم ایران و ایتالیا. با این حال امیدوارم شما و خانواده بزرگ والیبال ایران، در صحت و سلامتی بوده و نوروز خیلی خوبی داشته باشید. چالش سختی پیش روی ماست، اما می‌توانیم پیروز شویم و تسلیم نخواهیم شد.»

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال در پایان افزود: «من عاشقانه ایران و مردمش را دوست دارم. حال همه ما خوب است و در قرنطینه خانگی به سر می‌بریم. اما به کارم ادامه می‌دهم و از طریق اسکایپ، جلساتم را با مربیان برگزار می‌کنم و فایل ویدیویی برای بازیکنان می‌فرستم تا در خانه تمرین کنند.»

تاریخچه نتایج تیم ملی والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران ایران تاکنون در رقابت‌های جهانی شامل بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی، جام قهرمانان بزرگ جهان و لیگ ملت‌ها (لیگ جهانی سابق) و رقابت‌های آسیایی شامل قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و کاپ آسیا حضور داشته‌است و در این رقابت‌ها به مصاف رقبای مختلفی از ۵ کنفدراسیون والیبال قاره‌ای رفته‌است. در ذیل نتایج ایران در برابر حریفان به تفکیک قاره‌ها درج شده‌اند.

تیم ملی ایران تاکنون با رقبای زیادی از قاره آسیا رو به رو شده‌است. با این وجود رقبای اصلی ایران در این قاره تیم‌های استرالیا، چین، ژاپن و کره‌جنوبی هستند لذا در این بخش تنها به نتایج ایران در برابر این چهار تیم اشاره شده‌است (از نتایج ایران در برابر سایر تیم‌های آسیایی اطلاعات جامع و کافی در اختیار نیست).

ایران تاکنون با ۶ کشور آفریقایی رو در رو شده‌است با این توضیح که به جز سال ۲۰۰۵ در دیگر ادوار بازی‌های همبستگی اسلامی تیم ب یا جوانان به نمایندگی از ایران در این مسابقات حضور یافته‌اند اما به هر حال این نتایج نیز در تاریخ رویارویی تیم‌ها به ثبت رسیده‌است.



+ 5
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری