پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ ۰۸:۵۵
۱۳
۰
نسخه چاپی

کرونا چه روزی از ایران می رود؟

کرونا چه روزی از ایران می رود؟
از ابتدای اسفند تا امزور هفتم نوروز 99 کشور ایران به همراه خیلی از کشورهای دنیا در گیر ویروس بسیار خطرناک کرونا شده اند که در کشور ما بیش از 2000 نفر بر اثر این ویروس فوت شده اند حال همه به فکر از بین بردن این ویروس هستند تیتربرتر به زمان خروج ویروس از کشور پرداخته است.

به گزارش تیتربرتر؛ همانطور که می دانید کرونا میهمان ناخوانده‌ای برای کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان شده که نشان داده میهمان آرامی هم نیست و با سرعت‌ بالای سرایت در حال جا باز کردن برای حضور دائمی خودش در کشورهای مختلف است. متخصصان نظرات تقریباً مشابهی دارند و خروج کرونا از ایران را مشروط به همکاری مردم می‌دانند.

پایان فروردین 99 پایان ویروس کرونا است؟

کرونا چه روزی از ایران می رود؟
کرونا چه روزی از ایران می رود؟

 

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی  در ارتباط با زمان تداوم گسترش شیوع کرونا، گفت: اظهارنظر درباره این‌که اپیدمی کرونا تا چه وقتی ادامه دارد باید از طرف متخصص اپیدمیولوژی صورت گیرد.

وی افزود: به‌صورت کلی می‌توان گفت ما در حال حاضر در اوج یا پیک این اپیدمی قرار داریم و اپیدمیولوژیست‌ها پیش‌بینی‌های مختلفی برای سرنوشت این اپیدمی داشته‌اند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این‌که می‌بایست در کنترل کرونا ویروس میزان مناسب دارو تأمین و همکاری مردم را داشته باشیم، گفت: در خوش‌بینانه‌ترین وضعیت اگر بیماری به نحو مطلوب کنترل و دمای هوا بالا رفته و مواردی ازاین‌دست در آن لحاظ شود تا اوایل فروردین‌ماه درگیر این بیماری خواهیم بود.

مردانی ادامه داد: در شرایط بدبینانه حداقل یک سال با این بیماری درگیر خواهیم بود به این معنا که این بیماری رفتاری مشابه بیماری‌های بومی خواهد داشت و از این تب‌وتاب فعلی خارج خواهد شد.

برای غلبه بر کرونا لازم است تجمعات متوقف شود

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت هم در ارتباط با زمان تقریبی غلبه بر کرونا گفت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا عید و در بدبینانه‌ترین حالت تا پایان اردیبهشت و حتی خرداد ممکن است این بیماری به طول بیانجامد؛ فلذا این موضوع دلیلی برای توقف تجمعات است.

وی با بیان این‌که از نهادهای مرتبط با ورزش خواسته‌ایم که ورزش‌های داخل سالنی در شرایط فعلی برگزار نشود، اظهار کرد: تاکنون سایر بازی‌های ورزشی بدون حضور تماشاگر انجام شده، اما به نظر شخص بنده همین بازی‌ها نیز باید متوقف شود.

 معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اعلام بی‌اطلاعی از این‌که آیا توقف بازی‌ها به شکل رسمی در نامه‌ای به وزارت ورزش منتقل شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: مقاومتی از سوی وزارت ورزش در این خصوص وجود ندارد، اما باید از دفتر وزارتی در وزارت بهداشت ارسال چنین درخواستی را پیگیری کنم.

جان بابایی بابیان این‌که معتقد است هر شرایطی که سبب تجمع مردم شود را باید در حال حاضر کنار بگذاریم، گفت: رعایت هر چه بیشتر این موضوع سبب می‌شود دوره این بیماری در کشور نیز کوتاه شود.

بیشتر بخوانید : چه کار کنیم ریه های سالمی داشته باشیم؟

زمان از بین بردن ویروس کرونا به چه چیزهایی بستگی دارد؟

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران درباره زمان پایان این ویروس خطرناک توضیح داد و گفت: زمان پایان کرونا به مردم بستگی دارد و تنها راه آن شکستن چرخه بیولوژیک ویروس با افزایش بهداشت همگانی است.

آخرین آمار کرونا در ششم فروردین 99

وزارت بهداشت شمار جان باختگان ویروس کرونا طی بیست و چهار ساعت گذشته را ۱۴۳ نفر اعلام کرد. با این حساب تعداد کل قربانیان بیماری کووید ۱۹ در ایران تا ظهر روز چهارشنبه ۶ فروردین به ۲۰۷۷ نفر افزایش یافته است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ طی روز گذشته تاکنون در کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان به این بیماری به ۲۷ هزار و ۱۷ نفر رسیده است.

به گفته آقای جهانپور تاکنون ۹ هزار و ۶۲۵ نفر از مبتلایان به بیماری همه گیر کووید ۱۹ در سراسر کشور از این بیماری بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین با تشویق مردم به مشارکت در طرح غربالگری و بسیج ملی مقابله با کرونا اعلام کرد تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند:



+ 13
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری