پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ ۱۶:۲۸
۱۱
۰
نسخه چاپی
رئیس‌جمهوری در نشست کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا تشریح کرد

جزئیات و شرایط پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا

رئیس‌جمهوری در نشست کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا تشریح کرد
رئیس‌جمهوری در نشست کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به صدمه دیدن برخی بنگاه‌ها و کسب‌وکارهای تولیدی و خدماتی از شیوع ویروس کرونا، از برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به این بنگاه‌ها خبر داد. به گفته حسن روحانی، 75 هزار میلیارد تومان اعتبار با نرخ سود 12 درصد برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده که کارگران خود را اخراج نکرده‌اند در نظر گرفته شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ رئیس‌جمهوری با اشاره به اثرگذاری ویروس کرونا بر بسیاری از کسب‌وکارها گفت: اولین تصمیم امروز ما این است که کسب‌وکارهای صدمه‌دیده، مشروط به اخراج نکردن کارگران، تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت کنند که وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت رفاه جدول آن را مشخص می‌کنند.

حسن روحانی، امروز (پنج‌شنبه) در نشست کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: 75 هزار میلیارد تومان برای این کار مدنظر قرار دادیم که بانک مرکزی با همکاری بانک‌ها آن را عملیاتی خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری، نرخ ترجیحی تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای بنگاه‌های صدمه‌دیده از کرونا را ۱۲ درصد با مدت‌زمان پرداخت ۲ ساله اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: مراحل پرداخت بسته حمایتی کرونا

روحانی از تشدید مقررات برای فاصله‌گذاری اجتماعی در ۲ هفته آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا بیستم فروردین از قطع زنجیره شیوع کرونا اطمینان بیشتری حاصل شود.

یک میلیارد دلار برای بخش درمان و بیمه بیکاری

رئیس‌جمهوری در نشست کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا گفت: حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین بیمه بیکاری در سه ماه پیش رو در نظر گرفته‌ایم. بخش بهداشت و درمان کشور هم به بودجه بیشتری نیاز دارد که مجموع آن به همراه رقمی که برای بیمه بیکاری نیاز داریم، مبلغی حدود یک میلیارد دلار است.

او ادامه داد: برای برداشت این مبلغ از صندوق توسعه ملی، امروز نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کرده‌ایم که امیدواریم با آن موافقت کنند تا مبلغ یک میلیارد دلار را از این صندوق برداشت کنیم. برای تجهیز بیمارستان‌ها و تأمین هزینه بهداشت و درمان به این بودجه نیاز داریم.

رئیس جمهور گفت: علاوه بر آنچه در زمینه فعالیت‌های بهداشتی و درمانی انجام دادیم لازم بود در زمینه اقتصادی هم برای معیشت و زندگی مردم و نیز برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده آنان فکری کنیم به نحوی که هیچ یک فدای دیگری نشود یعنی در زمینه بهداشت و درمان وظایفمان را صددرصد انجام می‌دهیم و در بخش اقتصادی نیز در حد توان انجام وظیفه خواهیم کرد تا سختی‌ها برای مردم در حد ممکن سهل‌تر شود.

بیشتر بخوانید: جزییات مرخصی و دورکاری کارمندان ادارات

 روحانی افزود: تصمیماتی که در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ کردیم علاوه بر تصمیمات جلسه اقتصادی قبلی است که مقرر شد تسهیلاتی در اختیار چهار میلیون نفر قرار داده شود و نیز بسته‌ای معیشتی برای سه میلیون نفر درنظر گرفتیم.

رئیس جمهور گفت: در چارچوب این مصوبات بود که نخستین اقدام در هفته پایانی اسفند انجام شد و در ادامه نیز استمرار می‌یابد برای اجرای این اقداماتی اعتباری حدود ۶ هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه به هموطنان اطمینان می‌دهم هیچ نگرانی در خصوص تامین منابع مورد نیاز بخش‌های اقتصادی وجود ندارد، گفت: تمام تلاش دولت برای تامین منابع مورد نیاز برای تامین سلامت مردم در کنار توجه به چرخش اقتصاد و تولید است و هم اکنون تولید وضعیت مناسبی دارد.

رئیس جمهور از وجود ذخایر کافی کالاهای اساسی در انبارها خبر داد و افزود: با وجود فشارهای تحریم، تمامی اقلام مورد نیاز مردم در فروشگاه‌ها موجود است و این وضعیت از بسیاری از کشورها که نه تنها با تحریم مواجه نیستند بلکه از منابع مالی فراوانی برخودار هستند، بهتر است.

آماده‌سازی نقاهتگاه‌های اضطراری

او افزود: با یک فرض بدبینانه بسیاری از مکان ها را برای نقاهتگاه آماده کردیم، تخت‌های بیمارستانی زیادی داریم که هنوز از آن‌ها استفاده نشده است

به گفته روحانی، ده‌ها هزار تخت نقاهتگاهی در سراسر کشور آماده است و این تخت‌ها برای شرایط بسیار بدبینانه در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور گفت: ۴ هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح را آماده کردیم که تاکنون از این تخت‌ها استفاده نشده است.

روحانی افزود: فکر نمی‌کنم هیچ کشوری شرایط ایران را داشته باشد، در سخت‌ترین شرایطی که کشور با آن مواجه است، ما ۲۰ هزار تخت خالی بیمارستانی خالی در اختیار داریم.

او گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که پرستاران می توانند طبق معمول کار خود را انجام دهند، کار پزشکان و پرستاران فداکارانه و مجاهدانه است و از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

روحانی شرایط موجود کشور در شرایط تحریم را مایه افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد: به لطف خدا و همراهی مردم هرچه سریعتر از این بلیه عبور خواهیم کرد.



+ 11
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری