پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ۲۱:۵۰
۱۰
۰
نسخه چاپی
خریداران خودرو بخوانند:

خودروی جدید تویوتا کرولا را بیشتر بشناسید

خریداران خودرو بخوانند:
شرکت تویوتا موتورز در استرالیا شماری از خودروی جدید تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۰ خود را تحت تاثیر نقص فنی در سیم کشی چراغهای آن فراخوان داده است.

به گزارش تیتربرتر؛ شرکت تویوتا موتورز که بدون شک یکی از بزرگترین خودروسازان ژاپن و جهان به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده است که دارندگان خودروهای جدید تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۰ در هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی هر چه سریعتر به مراکز و نمایندگی های مجاز این شرکت در استرالیا مراجعه کرده و به برطرف کردن مشکلات مربوطه اقدام کنند.

مشخصات خودرو تویوتا کرولا 2020

نسل آتی تویوتا کرولا که قرار است نسل دوازدهم این خودروی محبوب و پر فروش تویوتا باشد، تغییرات بسیاری را به خود دیده و از آنجایی که تویوتا در انتشار تصاویر محصولات جدید خود محافظه کارانه عمل می کند، تا زمانی که طرح های توسعه خودروهایش کاملا عملی نشده باشند، تصاویری خودروهایش منتشر نخواهد کرد. تویوتا کرولا 2020 بر اساس نسل جدید معماری جهانی تویوتا یا TNGA توسعه یافته که باعث می شود خودروهای این شرکت مشترکات بیشتری با یکدیگر داشته باشند. تا کنون نسل جدید خودروهایی نظیر تویوتا کمری ، تویوتا آوالون و تویوتا CH-R بر اساس این پلتفرم توسعه یافته اند.

جذابیت های خودرو تویوتا کرولا 2020

به گفته تویوتا، استفاده از پلتفرم TNGA در ساخت نسل جدید کرولا باعث شده تا کابین آرام تری را نسبت به گذشته شاهد باشیم. با وجود آنکه فاصله بین دو محور نسل بعدی همچنان 2700 میلیمتر باقی مانده، طول خودرو اندکی کمتر شده و کرولای نسل بعد، از نسل فعلی خود اندکی کوتاه تر خواهد بود. اما در عرض، با افزایشی 22 و 12 میلیمتری در محورهای جلو و عقب روبرو هستیم، علاوه بر آن، سیستم تعلیق مولتی لینک را در محور عقب شاهد هستیم که با سیستم میله پیچشی نسل فعلی، جایگزین شده است.

تویوتا سعی کرده تا جایی که می تواند، روحیه کسل کنندگی نسل فعلی را از بین ببرد و خودرویی هیجان انگیز تر به مشتریان ارایه دهد. علاوه بر کلاس بندی های قبلی نظیر LE، L و XLE که در نسل فعلی تویوتا کرولا قابل انتخاب هستند و تمرکز آنها بر سواری نرم و راحت است، دو تیپ SE و XSE با تمرکز بر سواری اسپرت و روحیه ای تهاجمی ساخته خواهند شد. علاوه بر آن، طراحی جلو پنجره و سپر جلوی خودرو، LED های تیز و رینگ های هجده اینچی، تا میزان زیادی حس تهاجمی بودن را به بیننده القا می کنند.

تویوتا کرولا 2020

ویژگی های فنی خودرو تویوتا کرولا 2020

سه تیپ LE، L و XLE از یک موتور 1.8 لیتری بهره خواهند برد که 140 اسب بخار قدرت تولید می کند و در حال حاضر بر روی تیپ LE Eco نسل فعلی کرولا موجود است. تویوتا وعده داده که با بروزرسانی های مختلفی که بر روی این پیشرانه انجام داده، مصرف سوخت آن کاهش و راندمان آن افزایش یابد. دو تیپ بالاتر یعنی SE و XSE از یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با قدرت 169 اسب بخار بهره می برند. تیپ SE مجهز به گیربکس شش سرعته دستی بوده و از ویژگی های پیشرفته ایمنی بی بهره می ماند. این پیشرانه و جعبه دنده با نسخه پایه تویوتا RAV4 به اشتراک گذاشته شده است. اما تیپ XSE مجهز به جعبه دنده اتوماتیک CVT است که می تواند در حالت رانندگی اسپرت، به صورت مصنوعی ده دنده را در اختیار راننده قرار دهد. ویژگی های ایمنی همچون کروز کنترل هوشمند و سیستم نگهدارنده بین خطوط در این تیپ قابل دسترسی خواهند بود

بیشتربخوانید: راز موافقیت ام وی ام ۳۱۵ چیست؟

ایمنی خودرو تویوتا کرولا 2020

اما این به معنای نا ایمن بودن تمامی نسل های کرولا نیست. صرف نظر از پیشرانه و سیستم انتقال قدرت، هر تیپ از تویوتا کرولا 2020 با ویژگی های استانداردی همچون سیستم پیش گیری برخورد از جلو به همراه ترمز اتوماتیک، هشدار خروج از خطوط و چراغ های اتوماتیک عرضه می شود. یک سیستم سرگرمی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که در تمام تیپ ها عملکرد مشابهی دارد و تنها در سایز صفحه نمایش این سیستم تفاوت وجود دارد. تیپ پایه یا L با صفحه نمایش هفت اینچی و سایر تیپ ها با صفحه نمایش هشت اینچی عرضه می گردند. اگر خریدار دو تیپ بالای XSE و XLE را انتخاب کند، از ویژگی هایی همچون سیستم ناوبری و سیستم صوتی پرمیوم JBL نیز بهره مند خواهد گردید.

تویوتا کرولا 2020

ویژگی های داخلی خودرو تویوتا کرولا 2020

داشبورد دو نسخه سدان و هاچ بک تویوتا کرولا مشترک بوده و با تمرکز بر سهولت دسترسی طراحی شده است. طراحی داشبورد بسیار ساده و مینیمال بوده و صفحه نمایش در حالتی جدا از داشبورد کار شده است. تریم داخلی خودرو دو رنگ است و مجموعه نمایشگر دیجیتالی پشت آمپر با رنگ آبی تزیین شده است. فرمان طراحی مناسبی دارد و دکمه های کنترلی بسیاری بر روی آن قرار گرفته اند که باید در حین رانندگی به دقت از آنها استفاده نمود. به لطف جایگیری بهتر صندلی راننده، دید بهتری به اطراف مهیا شده و راننده تسلط بهتری به اطراف دارد.

تویوتا کرولا 2020

قیمت خودرو تویوتا کرولا 2020

انتظار می رود تویوتا کرولا 2020 در سال آینده میلادی وارد بازار شود و تیپ پایه قیمتی کمتر از بیست هزار دلار داشته باشد. نسل جدید در نسخه هاچ بک هم اکنون در اختیار خودرونویسان قرار دارد و تجربه ای که از رانندگی با آن بدست آمده، نشان دهنده ترکیب ماهرانه ای از کیفیت و آراستگی، کاهش ویژگی های نامطلوب و افزایش مشخصه های مطلوب در این سدان پر فروش است.

بیشتربخوانید: ویژگی های خودرو تیبا 2 پلاس

فراخوان خرید خودرو تویوتا کرولا در اوج کرونا

بر اساس گزارش وب سایت caradvice،  این فراخوان شامل آن دسته از مشتریانی که در تاریخ ۵ الی ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی خودروی مذکور را خریداری کرده‌اند، خواهد شد.

به گفته تویوتا به نظر می رسد که ۷۸۰ دستگاه از خودروی جدید تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۰ در هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی با مشکل و نقص احتمالی در سیستم سیم کشی برق و چراغ های معکوس مواجه است.

نویسنده: علی اکبر رضایی



+ 10
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری