پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۸:۵۱
۱۳
۰
نسخه چاپی

کیش، کرونا را کیش و مات کرد!

کیش، کرونا را کیش و مات کرد!
در ادامه به آخرین وضعیت جزیره کیش می پردازیم که آیا با وجود کرونا در کشور می تواند پذیرای گردشگر باشد؟یا خیر؟ با تیتربرتر همراه باشید.

به گزارش تیتربرتر؛ کیش یکی از نقاط گردشگری ایران است که هر ساله گردشگر زیادی را به خود جذب می کند، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا بیش از دو ماه تعطیلی حالا کم کم می تواند دوباره با توجه به رعایت پرتکل بهداشتی گردشگر بپذیرد.

ویروس کرونا در کیش ، مات شد

در کیش ،سخنگوی شورای سلامت کیش با اعلام خبر صفر شدن تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کیش افزود: بعد از گذشت بیش از ۶۳ روز، بخش بیماران تنفسی مشکوک به کوید ۱۹ در بیمارستان کیش امروز دوشنبه خالی از بیمار شد.

محمد رضا رضانیا در ادامه افزود: از بین نمونه های که این هفته به آزمایشگاه ارسال شده بود هیچ مورد جدید و مثبتی گزارش نشد ه و  شمار مبتلایان به ویروش کرونا در کیش از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون در مجموع ۵۲ دو نفر بوده که از  این تعداد ۵۰ بیمار مداوا و مرخص شده اند و  دو بیمار در هفته های نخست شیوع فوت شدند.

وی تصریح کرد: در هفته جاری  مورد جدید از ابتلای به کرونا در کیش گزارش نشده و در بخش تنفسی بیماران مشکوک به این ویروس در بیمارستان کیش بستری نداریم  که امیدواریم این روند طی روهای آینده تثبیت شود و کادر درمان این بیمارستان بتوانند فرصتی برای استراحت داشته باشند.

سحنگوی شورای سلامت کیش، با اشاره به آغاز فعالیت محدود در بازارهای کیش، خواستار رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاریهای اجتماعی و رعایت پروتکلهای مربوطه شد و از مردم خواست تا به منظور قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا از تجمع در فروشگاهها و مراکز خرید پرهیز کنند.

لازم به ذکر است از یکم اردیبهشت با هماهنگی و دستور شورای سلامت کیش بسیاری از مشاغل جزیره کیش با رعایت کامل دستورالعمل های بهئاشتی کار و عالیت خود را آغاز کرده اند و به نوعی زندگی و کار و تلاش در کیش جریان گرفته است .

مطالب مرتبط : هزینه سفر به کیش چقدر است؟

مناطق دیدنی کیش برای گردشگری

حریره در کیش

حریره در کیش بعد کرونا
حریره در کیش بعد کرونا

 

شهر باستانی حریره سند تمدن و قدمت کیش است. اگرچه کیش در سال‌های اخیر مدرن شده اما اصالتش به سال‌ها قبل بازمی‌گردد. بازمانده‌های خانه‌های ویران‌شده حریره نشان می‌دهد که سال‌ها قبل مردم در این منطقه روزگار پرهیاهویی داشته‌اند. حریره از سه بخش اصلی تشکیل شده است. این بخش‌ها شامل خانه اعیانی، بخش کارگاهی و حمام می‌شود.

قدمت ساخت حریره را به حدود 1000 سال قبل نسبت می‌دهند. از سوی دیگر تاریخ‌نویسان بر این باورند که 6 قرن قبل این شهر متروکه شده است. سعدی که سفرهای فراوانش معروف بوده در گلستان به وجود حریره اشاره کرده است.

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش
باغ پرندگان کیش بعد کرونا

 

باغ پرندگان یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی کیش است. در باغ پرندگان کیش بیش از 50 گونه وجود دارد. گونه‌های مختلف طاووس، پلیکان و طوطی در این دیده می‌شود. علاوه بر این برخی از گونه‌های بومی پرندگان نیز در این باغ دیده می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست.

کمی که از بخش پرندگان دور می‌شوید به آکواریوم آب شور می‌رسید. انواع مختلف پستانداران دریایی مثل شیر دریایی در این آکواریوم دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: سفر به شهر تاریخی بندر کنگ هرمزگان

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی
جزیره هندورابی بعد کرونا

 

یکی از پیشنهادها برای گردش در اطراف کیش جزیره هندورابی است. مساحت هندورابی 23 کیلومترمربع و ارتفاع آن از سطح دریا 29 متر است. با ساخت و سازهایی که در کیش انجام شده، طبیعت کیش دچار تغییرات فروانی شده است. اما شما با رفتن به هندورابی از طبیعت بکر و زیبای آن لذت خواهید برد. علاوه بر طبیعت بکر، بافت سنتی هندورابی نیز حفظ شده است. بیشتر مردم بومی هندورابی از ماهیگیری امرار معاش می‌کنند.

این جزیره در قرن پانزدهم در اشغال پرتغالی‌ها بوده است. بقایای توپ‌های جنگی قدیمی یادگار آن دوران است.

برای رفتن به جزیره هندورابی می‌توانید از قایق های چارتری که در اسکله ماهیگیری کیش وجود دارند، استفاده کنید

مراکز خرید کیش

مراکز خرید کیش
مراکز خرید کیش بعد کرونا

 

بسیاری از افراد هدف‌شان از سفر به کیش خرید است. خصوصا افرادی که برای چندمین بار به جزیره سفر می‌کنند دیگر کمتر به سراغ دیدنیهای جزیره کیش می‌روند. و از همان اول برنامه‌شان خرید است. اگر شما هم به همین منظور راهی سفر می‌شوید، هنگام رزرو هتل، به سراغ آنهایی بروید که به مراکز خرید کیش نزدیک هستند. به این ترتیب رفت و آمدتان راحت‌تر خواهد شد.

از مهم‌ترین مراکز خرید کیش می‌توان به بازار مروارید کیش، سارینا، پردیس، زیتون، رویال مال، مرجان، مریم و… اشاره کرد.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش
شهر زیرزمینی کاریز کیش بعد کرونا

 

یکی از جذاب‌ ترین جاذبه های گردشگری کیش شهر زیرزمینی کاریز است. این شهر در واقع یک قنات بسیار بزرگ است که مساحت آن حدود 10 هزار مترمربع است، از این رو به آن عنوان شهر داده شده است. عمق شهر زیرزمینی کاریز حدود 16 متر است. یعنی از سطح زمین باید 16 متر پایین بروید تا به آن برسید. ارتفاع خود کاریز حدود 8 متر است. تمام دیوارها و سقف هم با انواع صدف‌های زیبا پوشانده شده است.

اما شهر زیرزمینی کاریز همین طور به حال خود برای بازدید رها نشده است. وجود رستوران‌های سنتی و مدرن، موزه و بازارچه صنایع دستی از جمله امکاناتی است که در این شهر فراهم شده است. بنابراین حتما بازدید از شهر زیرزمینی کاریز را در لیست دیدنی های کیش قرار دهید.

از جمله اقدامات پیشگیرانه مثبت  سازمان منطقه آزاد کیش طی دوماه گذشته می توان به توزیع رایگان ارزاق عمومی در بین اقشار آسیب‌پذیر، راه‌اندازی پویشهای  مردمی، برگزاری کلاس‌های آموزشی از راه دور برای دانش‌آموزان، افزایش ۸۶ تخت بیمارستانی و تامین بیمارستان پشتیبان جزیره با ۳۳ تخت و ۲۲ دستگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده، راه‌اندازی پزشک آنلاین، رونمایی از دستگاه تست کرونا ظرف ۳ ساعت در بیمارستان کیش، تهیه و ساخت چهار دستگاه تونل تمام اتوماتیک ضدعفونی در مبادی اصلی ورودی  کیش توسط بخش خصوصی، بازگشت کیشوندان از سفر با اجرای ضوابط قرنطینه خانگی و سازمانی و اختصاص ۸ قرارگاه توسط ناحیه مقاومت بسیج میتوان اشاره نمود.

سفر در روزهای کرونایی

همچنین از جمله نکات قابل توجه و مثبت ۲ ماه مبارزه بی امان  ساکنین و مسئولین این جزیره مرجانی با ویروس کرونا، تشکر و قدردانی معاون اول رییس‌جمهوری از اقدامات منطقه آزاد کیش در دیدار اخیر خود با دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از جزیره زیبای کیش بعنوان الگویی برای کشور نام برد و از روند فعالیت شورای سلامت، بهره گیری از توانمندی دستگاههای مختلف، مشارکت بخش خصوصی در میدان مبارزه با کرونا و حفظ ثبات و ایجاد امنیت اجتماعی میان اقشار مختلف جامعه در جزیره کیش تجلیل نمود .

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 13
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری