پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۳:۱۶
۸
۰
نسخه چاپی
دیدنی ها:

روستاهای دیدنی که باید قبل از مرگ به آنجا سفر کرد

دیدنی ها:
معرفی روستا های دیدنی ایران که هر گردشگری را مجذوب خود می کنند.

تیتربرتر: در کنار جاذبه های طبیعی مانند کوه و رودخانه و غارها، روستاها نیز یکی از دیدنی‌ترین مناطق هر کشور محسوب می‌شود که می توانند سالانه تعداد زیادی توریست به خود جذب کنند اما ما چقدر از روستاهای کشورمان شناخت داریم و برای گردشگری آن ها را انتخاب می کنیم؟ما در این زمینه به شما کمک می کنیم تا روستاهای زیبای ایران را بهتر بشناسید.

روستای سلین

 روستای سلین
 روستای سلین

روستای سلین یکی از نقاط فوق‌العاده جذاب استان کردستان است که از مناطق دیدنی اورامانات محسوب می‌شود. این روستا در ۲۵ کیلومتری شهرستان پاوه قرار گرفته و به‌سبب پلکانی‌بودن از محبوبیت خاصی بین گردشگران برخوردار است. کوه‌های سنگی، مناظر سرسبز، چشمه‌های خروشان و مسیرهای پرپیچ‌وخم این روستا، چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند و همین به‌تنهایی برای جذب دوستداران طبیعت کافی است.به‌علت کمبود زمین در این منطقه، پشت‌بام هر منزل حیاط منزل پشتی محسوب می‌شود که محل بازی بچه‌ها و تفرجگاه والدین است. جاده رسیدن به روستای سلین مسیری پرپیچ‌وخم است که ما را به یاد جاده چالوس می‌اندازد. نمای این منطقه خیلی از عکاسان را به وجد می‌آورد.

روستای ایستا

روستای ایستا
روستای ایستا

روستای ایستا یکی از رمزآلودترین مکان هایی است که در استان البرز قرار دارد و در آن سبکی از زندگی قاجاریه و دور از مدرنیته را از بدو ورودتان به این آن مشاهده خواهید کرد. 

برای رسیدن به این روستای زیبا باید به شهرستان طالقان واقع در استان البرز سفر کنید. شهرستان طالقان در ۱۲۰ کیلومتری شمالی غربی شهرتهران قرار دارد. فاصله طالقان تا تهران با ماشین شخصی کمتر از ۲ ساعت است اما اگر شما بخواهید این مقصد زیبا را با اتوبوس های پایانه مسافربری طی کنید تا حداقل ۳ ساعت طول مسیر خواهید داشت.

زمانی که شما وارد این روستا می شوید هیچ نشانی از عبور و مرور خودروها را در آن مشاهده نخواهید کرد و مردم روستای ایستا در طالقان آنچنان بر روی رعایت آداب و رسوم گذشته ی خود پا فشاری می کنند و که ممکن برای بازدیدکنندگان این امر خیلی عجیب به شمار بیاید اما این در حالی است که برای افراد روستا این موضوع کاملا عادی محسوب می شود. اهالی این روستا نه تنها شب ها پای تلویزیون نمی نشینند بلکه شب زنده داری هم نمی کنند. این افراد عروسی و عزا ندارند و مراسمی چون جشن تولد، سالگرد ازدواج و… برای آنان مفهومی ندارد. با شرط اینکه زنی به روستای آنها وارد نشود، افرادی مهمان ‌نواز نیز هستند؛ به عبارت دیگری می توان گفت که ورود زنان به روستای ایستا در طالقان ممنوع است.

مطالب مرتبط: دیدنی ترین غار های جهان کجا هستند؟

روستای برغان

روستای برغان
روستای برغان

روستای برغان از مناطق دیدنی و زیبای استان البرز بوده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شود.یکی از راه‌های دسترسی به برغان از کیلومتر ۲۰ اتوبان کرج – قزوین و پس از خروجی کردان یا کرج – باغستان – خروجی برغان است. این منطقه جزء مناطق شهرستان ساوجبلاغ محسوب می‌شود  و آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد است.رودخانه‌های شاهرود و سنج از کنار روستای برغان عبور می‌کنند و این باعث شده زیبایی‌های این منطقه دو چندان شود.

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان
روستای برگ جهان

روستای برگ جهان از توابع دهستان لواسان کوچک بخش لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهران است که با مختصات جغرافیایی ۵۱ درجه و ۴۴ دقیقه طول شرقی و ۳۵ درجه و ۵۰ دقیقه عرض شمالی، در شمال شرقی دهستان لواسان کوچک و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز واقع شده‌است. این روستا در یازده کیلومتری مشرق روستای افجه و در سیزده کیلومتری شهر لواسان مرکز بخش لواسانات قرار دارد.رودخانه برگ جهان، از ارتفاعات اطراف روستای برگ جهان سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رودخانه رودبار به سد لتیان می‌ریزد.

ارتفاع روستای برگ جهان از سطح دریا ۲۰۲۶ متر است. آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است. برگ جهان از جمله روستاهای قدیمی منطقه لواسانات است. سفال‌های به دست آمده از لایه زیرین این روستای کوهستانی نشانگر قدمت تاریخی این روستاست. طی چند دهه اخیر بناهای قدیمی این روستا تخریب و به جای آن‌ها ساختمان‌های جدیدی احداث شده و بافت قدیمی روستا دگرگون شده‌است. محلات سر ده، پا ده، روبار و شاهان کالبد روستای برگ جهان را تشکیل می‌دهند که متأسفانه از نظر معماری هویت آن‌ها دگرگون شده‌است. 

گردآورنده: فرحان مرادی



+ 8
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری