پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۰:۱۰
۷
۰
نسخه چاپی

خبر خوش برای دریافت کنندگان بیمه بیکاری

خبر خوش برای دریافت کنندگان بیمه بیکاری
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرد مشمولان بیمه بیکاری باید شماره حساب خود را اعلام کنند.

به گزارش تیتربرتر؛ خیلی از کارگران از کار بیکار شده به خاطر بیماری کرونا منتظر دریافت بیمه بیکاری هستند که امروز خبر دریافت بیمه بیکاری از بعد عید فطر در خبرگزاری ها منتشر شد.

زمان دریافت بیمه بیکاری 

 مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بیان کرد: طبق آخرین مذاکراتی که با سازمان تأمین اجتماعی داشتیم،شرایط برای درج حساب بانکی مهیا شده است. اگر متقاضیان در 6بانک حساب بانکی دارند اگر برایشان پیامک درخواست شماره حساب آمد, آنها تأیید شدگان نهایی هستند که بیمه بیکاری اسفند ماه به حساب آنها واریز می شود. 

بابایی با بیان اینکه 6بانک  ملی, ملت, صادرات, تجارت, رفاه و سپه اسامی بانک هایی است که مقرری بگیران باید در یکی از آنها حساب داشته باشند گفت:متقاضیانی که در یکی از این 6بانک حساب دارند باید به سایت بیمه بیکاری که امکان ویرایش اطلاعات را دارد مراجعه کنند و شماره حساب را ثبت کنند. اما حتماً‌باید پیامک شماره حساب برای متقاضیان آمده باشد. اگر تا قبل از عید فطر هم واریز نشود؛ طبق وعده دوستان تأمین اجتماعی در هفته آینده واریز خواهد شد. 

 وی گفت:اما متقاضیانی که در فروردین ماه بیکار شده اند اگر تا 31 فروردین ماه ثبت درخواست خود را  در سایت بیمه بیکاری کرده باشند در دو مرحله یعنی تا 15فروردین و 31فروردین برایشان پیامک ارسال شده است ، آن دسته از عزیزانی که مشمول نشده اند پیامک جداگانه رفته است و آنهایی که مشمول هم شده است برایشان پیامک جداگانه ارسال شده است. لیست فروردین ماه  در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است و بعد از پرداخت اسفند ماه به پرداخت فروردین ماه ورود می کنند. 

بیشتر بخوانید: چگونگی دریافت وام کرونا

مشمولان بیمه بیکاری شماره حساب را وارد کنند؟

 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع می رساند تمامی مقرری بگیرانی که در اسفند سال ۹۸ بیکار شده اند ظرف ۲۴ ساعت آینده پیامکی به شرح زیر دریافت می‌کنند: «متقاضی محترم، لطفا به محض دریافت این پیامک با مراجعه به سامانه «ثبت درخواست بیمه بیکاری» و در اسرع وقت( حداکثر ۱۲ ساعت) نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانک های تعیین شده در سامانه اقدام نمایید. بدیهی است مسئولیت اعلام صحت و سقم شماره حساب و انطباق آن با کد ملی بر عهده جنابعالی است.»

گفتنی است، فهرست افرادی که تاریخ بیکاری آنان در فروردین ماه سال جاری است نیز از سوی  سازمان تامین اجتماعی احصاء و در آینده ای نزدیک برای این افراد نیز پیامکی با مضمون فوق ارسال خواهد شد.

شیوه نامه اجرایی بیمه بیکاری کرونا

شیوه نامه اجرایی دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی که با شماره 248473 در تاریخ 98/12/27 ابلاغ شده بود از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تشریح شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، " حاتم شاکرمی " اظهار داشت: این شیوه نامه، برای تحت پوشش قراردادن کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حالشان می شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیر ارادی شناخته شده اند تدوین شده است .

وی گفت : بنابر این صرفا بیکاران غیر ارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

معاون روابط کار وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعی : در این شیوه نامه مشترک میان معاونت روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نحوه معرفی جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری ،چگونگی اطلاع ارسانی به ثبت نام شدگان مشمول قانون بیمه بیکاری که در سامانه بیمه بیکاری ثبت درخواست کرده اند و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند مشخص شده است .

پیش تر شاکرمی گفت بود : بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیر مترقبه ثبت نام شده در سامانه می توانند تا سه ماه ( اسفند ماه 98 لغایت اردیبهشت 99) بیمه بیکاری دریافت کنند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 7
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری