پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷
۶
۰
نسخه چاپی
جاماندگان وام یک میلیونی یارانه بخوانند

آخرین مهلت ثبت نام وام یک میلیونی یارانه+جزییات آخرین پرداخت

جاماندگان وام یک میلیونی یارانه بخوانند
پرداخت وام یک میلیون تومانی یارانه از 27 فرودین ماه امسال آغاز شده است و حالا زمان واریز آخرین مرحله وام یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ پرداخت وام یک‌ میلیونی به خانوارهای یارانه‌بگیر یکی از برنامه‌های حمایتی دولت در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور است که متقاضیان دریافت این وام باید درخواست خود را پیامکی به وزارت رفاه اعلام کنند.

 وزارت رفاه از ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فروردین پیامکی با مضمون «سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره 6369 ارسال فرمایید.» به شماره همراه سرپرستان خانوار ارسال کرده است.

پس از ارسال پیامک‌ها، سرپرستان خانوار تا روز یکشنبه 7 اردیبهشت فرصت دارند فقط کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود به وزارت رفاه (6369) پیامک کنند. سرپرستان بعد از ارسال کد ملی به سرشماره 6369 پیامکی را با عنوان عملیات با موفقیت انجام شد دریافت می‌کنند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفته است: طبق برنامه‌ریزی 25 میلیون سرپرست خانوار یارانه نقدی دریافت می‌کنند که 88 میلیون پیامک به این تعداد ارسال می‌شود یعنی به‌تعداد سیم‌کارت‌های سرپرستان‌ پیامک ارسال می‌شود. برخی از سرپرستان چند سیم‌کارت دارند که برای تمام سیم‌کارت‌ها ارسال شده است. کل افرادی که سیم‌کارت ندارند 2.5 میلیون سرپرست هستند.

تمدید وام یک میلیونی یارانه تا 10 خرداد

قرار بود پایان اردیبهشت ماه پرونده وام یک میلیون تومانی حمایتی کرونا بسته شود که طبق آمار تا کنون 20میلیون و 184هزار  و 368 سرپرست خانوار وام را دریافت کرده اند و با توجه به اینکه تعداد سرپرست خانوار یارانه بگیر حدود 23میلیون نفر است حدود 2.8 میلیون نفر وام نگرفتند. 

بیشتر بخوانید: پرداخت وام ازدواج در بانک ها آغاز شد+جزییات و شرایط

پیش از این محمد شریعتمداری،  وزیر کار 9 اردیبهشت ماه اعلام کرد محدودیت زمانی برای دریافت وام یک میلیونی برداشته شد و  مادامی که کرونا ادامه دارد و خانواری باشد که کمک را دریافت نکرده باشد می تواند این تسهیلات را دریافت کند، خانوارهایی که بارها پیامک داده اند و تا کنون مشمول نشده اند با رسیدن پایان اردیبهشت ماه ناامید می شدند اما طبق اظهارات سخنگوی ستاد تسهیلات کرونا مهلت ثبت نام این وام تا 10خرداد ماه تمدید شد.

اعلام زمان آخرین پرداخت وام یارانه

وام یک میلیون تومانی
اعلام زمان آخرین پرداخت وام یارانه

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تسهیلات کرونا در مورد آخرین خبرها از وام یک میلیون تومانی یارانه‌بگیران که برای دوران کرونا پرداخت می‌شود، گفت: برای دریافت این وام تا 10 خردادماه فرصت است و متقاضیان یارانه بگیر می‌توانند با سیم‌کارت تلفن همراه که به نام سرپرست باشد، کد ملی سرپرست را به سرشماره 6369 ارسال کنند.

وی افزود: یک موعد از پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر باقی مانده است که در 22 خرداد 99 این وام یک میلیونی به حساب سرپرستان متقاضی واریز می‌شود.

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی گفت: تاکنون 20 میلیون و 184 هزار و 368 سرپرست خانوار تسهیلات یک میلیون تومانی یارانه‌ای گرفته‌اند و بقیه مانده‌اند که البته یکسری از این افراد تمایلی به دریافت وام ندارند و برخی نیز تقاضای خود را با ارسال کد ملی به سرشماره یاد شده اعلام کردند.

وی گفت: برخی نیز کد ملی خود را اشتباه وارد کرده یا با سیم‌کارت دیگری فرستاده‌اند که اینها قبول نیست و برخی نیز در پیامک خود نوشته‌اند من متقاضی وام هستم که بارها اعلام کردیم فقط 10 رقم شماره ملی سرپرست یارانه‌بگیر را با سیم‌کارتی که به نام او باشد به سرشماره 6369 ارسال کنند. باقی مانده وام یک میلیونی یارانه‌ای در 22 خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

شرایط بازپرداخت وام یک میلیونی یارانه

شرایط تسهیلات به شرح زیر است:

1-مبلغ  تسهیلات  برای هر خانوار یک میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و تعداد اقساط ۳۰ ماه متوالی خواهد بود.

2- اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ  35 هزار تومان است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر خواهد شد.

3-  گیرندگان تسهیلات، نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط ،تغییر دهند.

4- درخواست کننده تسهیلات با ارسال پیامک به سازمان هدفمند سازی یارانه ها، وکالت بلاعزل می دهد که بازپرداخت تسهیلات فوق را ماهانه از محل یارانه نقدی خود به نظام بانکی پرداخت نماید. این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل اعتراض و ابطال در محاکم قضایی نیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای فوری پذیره نویسی صندوق دارا یکم با کد بورسی و کد ملی

در مقابل سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا درباره جزئیات وام1 میلیون‌تومانی دولتگ فته است: مردم ابتدا صبر کنند تا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah پیامک دریافت کنند و سپس با سیم‌کارتی که به اسم سرپرست خانوار است، کد ملی سرپرست خانوار را به شماره 6369 پیامک کنند.

بر این اساس یکی از شروط اختصاص وام یک میلیونی این است که سیم‌کارت به اسم سرپرست خانوار باشد. پس اگر سرپرست خانواری شماره تلفن همراهی به نام خود ندارد باید 100 درصد تهیه کند، چرا که باید احراز هویت شود که سرپرست در قید حیات است. اگر می‌خواهد از این حمایت استفاده کند بلاشک باید سیم‌کارتی به اسم سرپرست خانوار باشد.

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 6
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری