به گزارش تیتربرتر؛ در تماس های تلفنی ، لحن و تن صدا، ۸۴ درصد و کلمات، ۱۶ درصد در انتقال پیام در نقش دارند.
موارد مهم در آداب تماس های تلفنی:
۱- لحن ما باید محترمانه و دوستانه و و توام با همکاری و با لبخند باشد.
۲- همراه داشتن خودکار و کاغذ.
۳- بهترین زمان مکالمه در صبح ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و در بعد از ظهر ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ می باشد .مکالمات کوتاه صبح ها و مکالمات طولانی بهتر است بعد از ظهر ها انجام شود.
۴- تاثیر خوب گذاشتن (سلام کردن، وقت بخیر گفتن، و معرفی کردن خود)
۵- مطمئن شدن از اینکه با چه کسی صحبت می کنیم.
۶- در صورت قطع شدن تماس تلفنی شخصی که برای اولین بار تماس را برقرار کرده است وظیفه دارد مجدداً تماس بگیرد.
۷- آستانه تحمل افراد برای پشت خط ماندن حداکثر ۳۰ ثانیه می باشد.
۸- بدون اجازه شخص تلفن را روی حالت بلندگو قرار ندهیم.
۹- بلند و واضح صحبت کنیم و تمام حروف کلمه را دقیق ادا کنیم.
۱۰- در مورد تلفن های روی میزی برای شماره گیری از حالت بلندگو استفاده نکنیم.
۱۱- در مکالمات مهم و اورژانسی موضوع را دو بار تکرار کنید تا دقت کار بالا برود.
دکتر رضا همایونی- مدرس مهارتهای ارتباطی
پیج اینستاگرام: @dr.rezahomayouni
کانال تلگرام: @rezahomayouni
سایت: www.rezahomayouni.com