پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸
۹
۰
نسخه چاپی

بهره وری شاه کلید فرایندهای مدیریت مصرف 

بهره وری شاه کلید فرایندهای مدیریت مصرف 
اصفهان- دیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق اصفهان یکی از راه های موثر در کاهش هزینه های برق را مدیریت مصرف در زمانهای پیک و عدم استفاده از دور تند کولرآبی و تنظیم درجه 24 برای کولرهای گازی برشمرد

به گزارش تیتربرتر؛ به مناسبت روز ملی بهره وری وبهینه سازی مصرف به سراغ مهندس مرسل صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق اصفهان رفتیم تا تعریف بهره وری و بهینه سازی مصرف را در حوزه صنعت برق جویا شویم. 

وی اعمال مدیریت مناسب و همراهی جامعه از منابع عظیم انرژی برق به نحو مناسب را مهمترین شاخص در حوزه مدیریت مصرف عنوان کرد و گفت: سه اصل  اساسی در بهینه‌سازی مصرف انرژی وجود دارد که شامل پیشگیری از اتلاف انرژی، جلوگیری از اسراف و استفاده غیرمنطقی و دیگر آموزش بهینه سازی مصرف است که اگر در هر کدام از اصول اقدامات درستی انجام گیرد نسل آینده دیگر نگران کمبود انرژی نخواهند بود و سرمایه ملی نیر حفظ خواهد شد . 

وی به فعالیت های فرهنگی ، ترویجی و مدیریتی مصرف و بهره وری انرژی  که توسط شرکت توزیع برق اصفهان در حوزه های گوناگون در سال گذشته صورت گرفت اشاره کرد و گفت: آموزش مباحث مدیریت مصرف در 160 مدرسه به همراه تعداد 40 هزار دانش آموز و آموزش به  1100 بانوی خانه دار ، بر گزاری همایش مدیریت مصرف با حضور مشاوران بانوان دستگاههای اجرایی استان، ایراد سخنرانی در خطبه های پیش از نماز جمعه وجماعات  در مساجد اصفهان ،معرفی رابطین بسیج ادارات شهر اصفهان با عنوان همیارانرژی بازدید روزانه از ادارات سطح شهر در ساعات پیک و ابلاغ اخطار به مشترکین پرمصرف در این ساعات؛ برگزاری جلساتی با  معاونین، مدیران شرکت نفت و توزیع به منظور تسهیل دریافت سهمیه سوخت، تدوین و اجرای دستورالعمل تخصیص سوخت به مشترکین همکار دیزل مطابق بخش نامه و دستورالعملهای ابلاغی با همکاری شرکت نفت ، نصب بنر و پوستر با موضوع مدیریت مصرف در کلیه ساختمان های شرکت توزیع و در سطح شهر و ایستگاههای مترو ، پیاده سازی نرم افزار یکپارچه مدیریت انرژی(نیما) به منظور مانیتورینگ بار و کنترل عملکرد مشترکین در اوج بار، سنکرون سازی مولد های دیزلی مشترکین ، آموزش مدیریت مصرف در کلیه مدارس  وفرهنگسراهای سطح شهر اصفهان و ... از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است و با این اقدامات خاموشی تابستان سال 98 به صفر رسید.  

وی تصریح کرد: در سال گذشته، 19 درصد از مشترکین خانگی پرمصرف بودند و بیش از 300 کیلووات.ساعت در ماه مصرف کردند که علاوه بر جریمه 7 درصدی در نظر گرفته شده مشمول 16درصد جریمه اضافی نیز شدند.  

وی افزود: در سال 98، از تعداد کل مشترکین خانگی، 905 هزار و 472 نفر، 81 درصد مشترکین مطابق الگو مصرف کردند و 172 هزار و 40 نفر بالاتر از الگو مصرف نمودند که مشمول جریمه 23 درصدی شدند؛ در این میان 262 هزار و 587 مشترک خانگی پاداش دریافت کردند. 

وی یکی از راه های موثر در کاهش هزینه های برق را مدیریت مصرف در زمانهای پیک و عدم استفاده از دور تند کولرآبی و تنظیم درجه 24 برای کولرهای گازی برشمرد و گفت: خانواده هایی که مصرف برق ماهیانه آنها زیرالگوی مصرف بوده و در بازه زمانی خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش دهند، مشمول تخفیف بهای برق به میزان مصرف کاهش یافته خواهند شد 

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شهرستان اصفهان با اشاره به سهمیه کاهش پیک بار در سال جاری اظهار داشت: امسال 115 مگاوات برای کاهش پیک بار به برق شهرستان اصفهان تکلیف شده است که 67 مگاوات در بخش صنعتی، 25 مگاوات در بخش کشاورزی، 3 مگاوات در بخش تجاری، 10 مگاوات در بخش اداری و سی. ان. جی و 10 مگاوات هم برای دیزل در نظر گرفته شده که در جهت نیل به شعار سال و  طی تفاهم نامه های مکتوب همکاری در جهت مدیریت مصرف اتفاق خواهد افتاد..



+ 9
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری