پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۱۳
۱۲
۰
نسخه چاپی

وضعیت ترافیکی جاده ها در ایام تعطیلات عید فطر

وضعیت ترافیکی جاده ها در ایام تعطیلات عید فطر
سفرهای تابستانی به صورت زودهنگام و در سایه کرونا همزمان با ایام تعطیلات عید فطر آغاز شده است و وضعیت ترافیکی برخی از استان ها پرتردد اعلام شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ با شروع ایام عید فطر و تعطیلی چند روزه در کشور، سفرها در شرایط کرونایی آغاز شده است و جاده های شمالی و استان های مناطق کوهستانی کشور با هجوم مسافران روبرو شده اند.

این در حالی است که هنوز وضعیت کرونا در بسیاری از شهرها قرمز است و استان های سفید چندان زیاد نیستند.

البته گرمای هوا در روز‌های اخیر نیز مزید بر علت شده و اکثریت مسافران ایام عید فطر از استان های تهران و کرج به شمال کشور و مسافران استان های جنوبی به شهرهایی همچون اردبیل، همدان، تبریز و غیره سفر کردند.

وضعیت تردد خودروها در جاده های کشور

وضعیت تردد خودروها در جاده های کشور
وضعیت تردد خودروها در جاده های کشور

سردار سید تیمور حسینی درباره وضعیت جاده‌های کشور به ایسنا گفت: گزارش‌های ما حاکی از آن است که در حال حاضر تردد در تمامی جاده‌های کشور به طورکلی روان است و وضعیت جوی مناسبی هم داریم. خوشبختانه شرایط به گونه‌ای نیست که بگوییم در نقطه‌ای ترافیک سنگین یا گره ترافیکی وجود دارد.

وی  درباره افزایش میزان سفر‌ها نیز اظهارکرد:‌طبیعی است که با توجه به تعطیلات چند روزه میزان تردد در جاده‌های کشور در مقایسه با هفته گذشته افزایش داشته باشد. پلیس راه نیز در این ایام از آماده‌باش بیشتری برخوردار است و با موارد تخلف رانندگی به خصوص تخلفات رانندگی حادثه‌ساز برخورد خواهد کرد. ضمن اینکه همچنان به مردم توصیه می‌کنیم که از تردد و سفر غیرضروری پرهیز کنند.

فرمانده پلیس راه کشور درباره اعمال محدودیت تردد در جاده‌های کشور نیز گفت: در هیچ یک از جاده‌های شمالی محدودیت ترددی برای امروز نداریم و جاده چالوس هم که قبلا اعلام شده بود یکطرفه می‌شود، با توجه به وضعیت ترافیکی که دارد، امروز یکطرفه نخواهد شد و تردد به شکل دو طرفه در آن انجام خواهد شد.

حسینی درباره ممنوعیت تردد در برخی از استان‌های قرمز از نظر کرونا نیز گفت: تاکنون از ما برای اعمال محدودیت تردد در استانی خاص درخواستی نشده و تردد در تمامی محور‌های مواصلاتی در حال انجام است.

جاده‌های ورودی مازندران مملو از خودرو‌های غیربومی 

جاده‌های ورودی مازندران مملو از خودرو‌های غیربومی 
جاده‌های ورودی مازندران مملو از خودرو‌های غیربومی 

بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهر‌های استان در وضعیت سفید و زرد است و در صورت عدم رعایت مردم، باید در انتظار وضعیت قرمزی نظیر استان‌های خوزستان و اصفهان از بیماران کرونایی باشیم.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز در جلسه اخیر شورای اداری مازندران با اشاره به کنترل بیماری منحوس کرونا در استان، در عین حال مقوله سفر گردشگران در ایام کنونی به استان مازندران را امری بدیهی قلمداد کرد و گفت: از مسافران و گردشگران می‌خواهیم از سفر‌های گروهی به استان خودداری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

وی با تاکید بر پرهیز از سفر‌های غیرضرور به استان، افزود: بخش اعظمی از زندگی روزمره مردمان غرب استان از طریق خدمات گردشگری صورت می‌گیرد بنابراین مردم و مدیران تاسیسات گردشگری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، میزبان مسافران باشند.

سرهنگ پاسدار علیرضا قدمی، فرمانده پلیس راه مازندران نیز دقایقی پیش با اشاره به تراکم ترافیکی در مبادی ورودی استان، افزود: ترافیک در محور‌های کندوان و هراز مازندران به صورت پرحجم و روان است و ورودی مسافران به استان روند افزایشی دارد.

وی بیان کرد: به دلیل ترافیک سنگین، جاده کندوان از ظهر امروز از طرف کرج به سمت شمال یک طرفه شد که این محدودیت از ساعت ۱۷ لغو و کندوان دوطرفه شد.

قدمی افزود:در حال حاضر جاده هراز حدفاصل پلور دارای ترافیک سنگینی است که رفت و آمد به کندی انجام می‌شود.



+ 12
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری