پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۱۹
۹
۰
نسخه چاپی

سفری به دیدنی ترین دهکده های جهان

سفری به دیدنی ترین دهکده های جهان
دهکده های دیدنی در سراسر جهان از مراکز جذب توریست هستند.

به گزارش تیتربرتر: گردشگری در شهر های کوچک و بزرگ خلاصه نمی شود بلکه یک دهکده دیدنی می تواند به مرکز توریستی یک کشور تبدیل شود. در ادامه با دیدنی ترین دهکده های سراسر جهان آشنا می شویم.

سینک تِرا، ایتالیا

سینک تِرا، ایتالیا
سینک تِرا، ایتالیا

سینک تِرا به معنی «پنج سرزمین» است. در این نقطه، پنج دهکده ماهیگیری متفاوت دست‌به‌دست هم داده‌اند و به­همراه مسیر ساحلی خیره‌کننده، دنباله‌های کوهستانی بی‌نظیر و معماری‌های کلاسیک زیبا، یک جاذبه بی‌همتا را به وجود آورده‌اند.

سینک تِرا با داشتن سواحل ناهموار و منطقه شهری رمانتیک، احساس زندگی در ایتالیا واقعی را به گردشگران منتقل می‌کند. به همین خاطر هم هست که نامش در بین زیباترین دهکده های جهان قرارگرفته و افراد زیادی عاشق دیدنش هستند.

مرریکویل، کانادا

مرریکویل، کانادا
مرریکویل، کانادا

نام مستعار این دهکده، جواهر ریدو بوده که عنوان زیباترین دهکده کانادا توسط جوامع بلوم به این دهکده اختصاص داده شده بود. تعداد ساختمان های میراثی مشخص شده این دهکده نسبت به سایر جامعه انتاریو بسیار بیش تر است که از این میان می توان به کلیسا های گوتیک دوست داشتنی، خانه های سنگی تاریخی و خانه های ویکتوریایی بزرگ اشاره کرد. بیش تر این ساختمان ها به مغازه های پر رونق هنری که محل فروش صنایع دستی، عتیقه جات و آثار هنری تبدیل شده اند. کانال ریدو از میان این دهکده می گذرد و زیبایی خاصی را به آن می افزاید. این کانال، یکی از مهمترین مسیر های کشتی رانی بوده که در حال حاضر یکی از محبوب ترین مکان ها برای کایاک رانی و کانو است.

گوریمی، ترکیه

گوریمی، ترکیه
گوریمی، ترکیه

دهکده‌ی گوریمی (Göreme) که با ستون‌هایی از رسوبات آبرفتی (در زمین‌شناسی به آن‌ها «دودکش جن» می‌گویند) احاطه شده‌ است، در منطقه‌ی کاپادوکیه (Cappadocia) قرار دارد. این روستای بسیار تاریخی امروزه به عنوان یکی از بهترین موزه‌های طبیعیِ جهان شناخته می‌شود و در آن، غارهای باستانی، بقایای کلیساها و صومعه‌های قدیمی، در حالیکه به خوبی از گزند زمان حفظ شده‌اند، دیده می‌شوند.

مطالب مرتبط: روستاهای دیدنی که باید قبل از مرگ به آنجا سفر کرد

 اویا، یونان

 اویا، یونان
 اویا، یونان

عکس‌های گرفته‌شده از یونان را که نگاه کنید، یک جاذبه متفاوت را می‌بینید. خانه‌هایی سفیدرنگی که سقف‌های گنبدی شکل آبی‌رنگ دارند. خانه‌هایی که با تمام ساختمان‌هایی که تابه‌حال دیده‌اید متفاوت هستند. اینجا همان دهکده اویا است.

جالب است بدانید که خورشید مهمان بالکن یا ایوان این خانه‌های برفی است؛ بنابراین موقع اقامت در یکی از این خانه‌ها، می‌توانید خودتان را به یک حمام آفتاب جانانه دعوت کنید.

از جاذبه‌های این دهکده زیبا می‌توان به گالری‌های هنری آن اشاره کرد. البته طی کردن پله‌های مارپیچی و دیدن مغازه‌های اویا هم خالی از لطف نیست.

این جاذبه‌ها، با چشم‌انداز بندر عمودی (port Ammoudi) و کوه آتش‌فشانی سانتورینی (Santorini volcano) کامل می‌شود.

علت پیدایش زادگاه این دهکده زیبا، کوه آتش‌فشانی سانتورینی و فعالیت‌های بی‌وقفه آن در گذشته بوده است. به همین خاطر هم است که جزیره‌ای که این دهکده در آن قرار دارد، به‌عنوان جزیره سانتورینی شناخته می‌شود.

بورانو، ایتالیا

بورانو، ایتالیا
بورانو، ایتالیا

بورانو (Burano) یکی از جزایر تالاب ونتزیا (Venetian Lagoon) است که به خاطر رنگ‌های شاد و فانتزی خانه‌هایش شهرتی جهانی دارد. جالب اینجاست که رنگ خانه‌ها باید از قبل توسط دولت ایتالیا تایید شود! اگر به دنبال عکس‌هایی جذاب و رنگارنگ در سفرتان هستید، این دهکده قطعاً باید از مقاصد اصلی‌تان باشد.

گردآورنده: فرحان مرادی



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری