پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۰۷
۱۱
۱
نسخه چاپی

بیمه بیکاری کرونا چه زمانی واریز می شود؟

بیمه بیکاری کرونا چه زمانی واریز می شود؟
از ابتدای اسفند تاکنون قرار بود بیمه بیکاری افراد بیکار تا قبل از عید فطر واریز شود، اما مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: بعید می‌دانم این واریزی انجام شده باشد.

به گزارش تیتربرتر؛ بیمه بیکاری ، یکی از چترهای حمایتی بیمه تامین اجتماعی است و سازمان تامین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر، به بیمه شدگانی که طبق مقررات قانون کار، شغل خود را از دست می دهند،مقرری بیمه بیکاری را بپردازد.

زمان واریز بیمه بیکاری در خرداد

در روز سه‌شنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که برای تمامی مقرری‌بگیرانی که در اسفند سال ۱۳۹۸ بیکار شده‌اند، ظرف ۲۴ ساعت آینده پیامکی ارسال می‌شود تا با مراجعه به سامانه درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانک های تعیین شده درج کنند.

پس از آن مسعود بابایی، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که تلاش می‌کنیم بیمه بیکاری مشمولان تا عید فطر واریز شود.

بنا بر این اظهارات باید تا امروز بیمه بیکاری این افراد واریز می‌شود اما بابایی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: ما لیست را به سازمان تامین اجتماعی داده‌ایم اما بعید می‌دانم واریز شده باشد.

همچنین صفحه اینستاگرام وزارت کار در پاسخ به مخاطبان خودش از احتمال قوی در پرداخت بیمه بیکاری فروردین ماه همزمان با اسفند ماه خبر داد.

اما مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری درباره پرداخت همزمان بیمه بیکاری اسفند و فروردین گفت: بیمه این دو ماه همزمان پرداخت نمی‌شود و فعلا فقط واریز بیمه کسانی که در اسفند ماه بیکار شده‌اند در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتربخوانید: مراحل دریافت دو ماه بیمه بیکاری

پرداخت بیمه بیکاری شروع شده؟

علی اصلانی درباره پرداخت بیمه بیکاری کرونا به کارگران مشمول دریافت گفت: علیرغم ثبت نام کارگران و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه تاکنون پولی به صندوق تامین اجتماعی واریز نشده و هیچ کارگری از مزایای بیمه بیکاری استفاده نکرده است.

وی گفت: هنوز اعتباری در اختیار صندوق تامین اجتماعی قرار نگرفته که روند واریزی ها آغاز شود و تنها پولی که در بحث تسهیلات حمایتی کرونا پرداخت شد، وام یک میلیون تومانی یارانه بود که به حساب بسیاری از کارگران واریز شد.

اصلانی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به لحاظ منابع از وضعیت خوبی برخوردار نیست و بعضا در تامین حقوق بازنشستگان دچار مشکل می شود، گفت: طی روزهای اخیر سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار مربوط به بیمه بیکاری را ابلاغ کرد ولی با توجه به آنکه واریز وجوهات مربوط به بیمه بیکاری هنوز آغاز نشده کارگران مشمول فعلا در انتظار دریافت بیمه بیکاری هستند.

وی از ثبت نام دریافت بیمه بیکاری خبر داد و گفت: پس از غربالگری نزدیک به ۱۸ هزار نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار گرفتند.

در هفته گذشته سازمان برنامه و بودجه تخصیص ۱۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار از محل بخشی از منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد که در آن عنوان شده تخصیص اعتبار مذکور به طور صد درصدی و از محل حساب خاص مربوط نزد خزانه داری کل کشور قابل پرداخت است. پیش از این وزارت کار در اطلاعیه‌ای از تمام مقرری بگیرانی که در اسفند ۹۸ بیکار شدند، خواسته بود تا پس از دریافت پیامک وزارت کار، نسبت به اعلام شماره حساب برای واریز بیمه بیکاری اقدام کنند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 11
مخالفم - 12
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
مخاطب ۹۹/۰۳/۰۷ - ۲۲:۴۵
پاسخ
comments سلام این بیمه بیکاری هم رقمی نیست اگه مثل ما کارگر بودید شاید بهتر درک می کردید
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری