پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۵۹
۱۲
۰
نسخه چاپی

بازیگر نقش فرزانه در سریال پرگار کیست؟

بازیگر نقش فرزانه در سریال پرگار کیست؟
سریال پرگار از چند روز گذشته به روی شبکه یک سیما رفته است و کم کم قصه این سریال داغ و داغ تر می شود؛ تیتر برتر در ادامه به معرفی یکی از بازیگران این سریال پرداخته است.

تیتربرتر؛ سریال پرگار از جمله سریال هایی است که چند سال پیش فصل اول آن به نام آسمان همیشه ابری نیست ساخته شد اما در فصل دوم آن با نام پرگار از شبکه یک سیما در حال پخش است یکی از بازیگران این سریال تیما رحمانی پور است که در نقش فرزانه ایفای نقش می کند.

بیوگرافی فرزانه در سریال پرگار

تیما رحمانی پور در سریال پرگار
تیما رحمانی پور در سریال پرگار

 

تیما پور رحمانی متولد 10 خرداد 1366 در تهران، بازیگر است.

تحصیلات تیما رحمانی پور

تیما رحمانی پور در سریال پرگار
تیما رحمانی پور در سریال پرگار

 

تیما رحمانی پور فارغ التحصیل فوق لیسانس ادبیات نمایشی است، بجز بازیگری تجربه گویندگی را هم دارد، هدفش رسید به قله های موفقیت در عرصه ملی و جهانیست.

بیشتر بخوانید: فریبا کوثری بازیگر سریال پرگار را بیشتر بشناسید

خانواده تیما رحمانی پور

تیما رحمانی پور یک برادر بزرگتر از خود دارد.

ازدواج تیما رحمانی پور

تیمار رحمانی پور در سریال پرگار
تیمار رحمانی پور در سریال پرگار

 

تیما پور رحمانی 31 ساله هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

شروع فعالیت تیما رحمانی پور

تیما رحمانی پور اولین تجربه بازیگری اش در سال 1371 وقتی 5 ساله بود با مجموعه خاله سارا شروع شد سپس سالها بعد بصورت آکادمیک و تئاتر جدی پیگیری شد،بازیگری را به صورت آکادمیک در دانشگاه آموختم و همچنین بازی در تئاتر که بهترین دانشگاه بوده و کماکان هست.

بیشتربخوانید: بازیگر نقش سیامک در سریال آخر خط کیست؟

بازی تیما رحمانی پور در سریال پرگار

تیمار رحمانی پور در سریال پرگار
تیمار رحمانی پور در سریال پرگار

 

تیما پوررحمانی که در سریال پرگار نقش فرزانه را بازی کرده است در این باره گفته: در سریال پرگار نقش فرزانه، دختر خانواده را بازی می‌کنم که با موقعیت‌هایی رو‌به‌رو می‌شود. همان‌طور که به علاقه‌ام اشاره کردم، معتقدم تصویر محدودیت به همراه دارد و نمی‌گذارد اتفاق بزرگی رقم بخورد، اما تئاتر این‌طور نیست و بازیگر خیلی جای کار برای نقش دارد. در سریال پرگار، فرزانه دختر مثبت خانواده است که یک جاهایی در ضمیر ناخودآگاهش دوست دارد به سمت خاکستری رفتن حرکت کند، اما نوع تربیت خانوادگی‌اش مانع این موضوع می‌شود.

داستان سریال پرگار

تیما رحمانی پور در سریال پرگار
تیما رحمانی پور در سریال پرگار

 

سریالی که در ۲۹ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای، نحوه برخورد با فرزندان را آموزش می‌دهد؛ زیرا قصه‌اش به خانواده‌ای برمی‌گردد که برای ادامه تحصیل دختر بزرگشان در مقطع دکتری راهی تهران و خواسته یا ناخواسته درگیر موضوعاتی می‌شوند.

یکی از جذابیت‌های این سریال، علاوه بر آموزشی و کاربردی بودن موضوع و سوژه‌اش، حضور برخی از بازیگران پیشکسوت و کاربلد تلویزیون است. این روزها بازیگران پیشکسوت و کاربلد تلویزیون کمتر این ریسک را می‌پذیرند هر فیلمنامه‌ای را قبول کنند و جلوی دوربین هر کارگردانی بروند.

بیشتربخوانید: سرنوشت هستی در سریال پرگار!

مصداق بارز آن فریبا کوثری است که بارها اعلام کرده یا فیلمنامه‌ها تکراری‌اند و یا سوژه‌ها و نقش‌ها کمتر درگیرش می‌کنند؛ به همین‌خاطر در تلویزیون کم‌کار شده است. او در این سریال تلویزیونی نقش مدیر مدرسه‌ را بازی می‌کند که بخشی از قصه به زندگی کاری و شخصی او مربوط می‌شود.

تیما رحمانی پور
تیما رحمانی پور

 

در فصل نخست (آسمان همیشه ابری نیست) این سریال لیلا بلوکات، تیما پوررحمانی، سپند امیرسلیمانی، حدیثه تهرانی، سمیرا حسینی، کاوه خداشناس، جعفر دهقان، مهران رجبی، امیرحسین رستمی، آتنه فقیه نصیری، ناصر ممدوح، فریبا نادری و … بازی می‌کردند. آن سریال رویکرد اجتماعی داشت و به دغدغه‌های پنج دوست و همکلاسی در برهه نوجوانی و جوانی پرداخت و حالا در سریال “پرگار” – بخش دوم – دغدغه‌ها به سمت موادمخدر در مدارس، آسیب‌های استفاده از فناوری در خانواده و مدرسه، جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان و عشق بازیگری بین جوانان و نوجوانان خصوصاً دختران رفته است. در واقع غیرمستقیم و هنرمندانه، نحوه برخورد با فرزندان آموزش داده می‌شود.

فصل اول سریال همیشه ابری نیست
فصل اول سریال همیشه ابری نیست

 

بازیگران سریال پرگار

مرجانه گلچین ، فریبا کوثری ، بابک کریمی ، فریبا جدیکار ، بهرنگ علوی ، علی عمرانی و تیما پوررحمانی از بازیگرانی‌اند که در این سریال نقش آفرینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهرنگ علوی بازیگر سریال پرگار را بیشتر بشناسید

سوابق هنری تیما رحمانی پور

تیمار رحمانی پور در سریال پرگار
تیمار رحمانی پور در سریال پرگار

تیما رحمانی پور به بازیگری در تئاتر مشغول شد و تجربیات زیادی اندوخت. او بیشتر علاقه دارد روی صحنه برود تا این‌که جلوی دوربین بازی کند. خودش گفته است: من بیشتر دوست دارم روی صحنه تئاتر باشم، زیرا تئاتر من را به چالش دعوت می‌کند، اما تصویر این ویژگی را ندارد. به همین دلیل بیشتر علاقه‌مند به تئاتر هستم تا بازی در تصویر.

تیما رحمانی پور بانوی هنرمند در سال 89 در سریال آسمان همیشه ابری نیست بازی کرد و یک سال بعد در فیلم سینمایی «578 روز انتظار» به کارگردانی احمد عبدالهیان بازی کرد. این فیلم در رابطه با عملیات بزرگ بیت المقدس و فتح خرمشهر است؛ در این فیلم قبل و زمان آزادسازی به تصویر کشیده شده است.

بازی در سریال بی قید و شرط از دیگر تجربیات این هنرمند است. ضمن این‌که تیما پور رحمانی علاوه بر بازیگری، تجربه گویندگی و دوبله نیز دارد.

علاقه مندی های تیما رحمانی پور

​  تیمار رحمانی پوردر سریال پرگار
​ تیمار رحمانی پوردر سریال پرگار

 

با تمام وجودم آرزو می کنم که فرهنگ تئاتر و تئاتر دیدن در کشورمون رشد بکنه و همچنین آرزوی قلبیم اینه که مردم منو بپذیرند و بتونم جایگاه مناسبی در جامعه داشته باشم. هدفم اینه که در کنار ادامه تحصیل بتونم به جایگاهی برسم که بتونم نه تنها در کشور خودم بلکه در عرصه های جهانی حرف هایی برای گفتن داشته باشم و با حرفه و هنر خودم مردم سرزمینم رو سرافراز کنم.

جز بازیگری کار گویندگی انجام میدم و این کار هم شیرینی های خاص خودش رو برام داره اما در کل بازیگری تئاتر که بزرگترین کلاس درس بوده همیشه اصلی ترین فعالیت هنری ام است.

بیشتر بخوانید: علی عمرانی بازیگر سریال پرگار را بیشتر بشناسید

مجموعه کارهای تیما رحمانی پور

​  تیمار رحمانی پوردر سریال پرگار
​ تیمار رحمانی پوردر سریال پرگار

 

● سریال پروانه ای در باد

● سریال با من بمان مادر

● سریال عاطفه

● سریال آسمان همیشه ابری نیست

● فیلم ٥٧٨ روز انتظار

● فیلم بی خوابی

گردآورنده : مریم بالوی فیلی



+ 12
مخالفم - 16
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری