پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۵۲
۹
۰
نسخه چاپی

واکنش ها به خبر درگذشت محمدعلی کشاورز

واکنش ها به خبر درگذشت محمدعلی کشاورز
خبر درگذشت محمد علی کشاورز پدر سالار سینمای ایران اهالی هنر را باری دیگر داغدار کرد و این اتفاق با واکنش های دوستداران وی و چهره های سیاسی و هنرمندان همراه شد.

به گزارش تیتربرتر؛ محمدعلی کشاورز در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، زنده‌یاد داود رشیدی و زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آیند.

استاد کشاورز اوایل خرداد جاری به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد. پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. و در نهایت روز یکشنبه ۲۵ خرداد ماه جاری در سن نودسالگی سینمای ایران با درگذشت این هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون عزادار شد.

از آثار ماندگار استاد کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

آخرین پست صفحه اینستاگرام محمد علی کشاورز
آخرین پست صفحه اینستاگرام محمد علی کشاورز

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آن‌ها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.

اعلام زمان مراسم خاکسپاری محمدعلی کشاورز

طبق اعلام محمد طباطبایی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، مراسم به خاک‌سپاری این بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون ساعت ۹ روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد در قطعه هنرمندان بهشت زهراء (س) برگزار می‌شود.

طباطبایی افزود: با توجه به وضعیت جامعه برای برگزاری مراسم جمعی، طبق تصمیم خانواده کشاورز برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، مراسم تشییع جداگانه‌ای بجز خاکسپاری در قطعه هنرمندان برگزار نخواهد شد.

واکنش ها به خبر درگذشت پدر سالار سینمای ایران

واکنش ها به خبر درگذشت پدر سالار سینمای ایران
واکنش ها به خبر درگذشت پدر سالار سینمای ایران

 

با انتشار خبر درگذشت محمدعلی کشاورز اهالی هنر بار دیگر در غم فقدان یکی از پیشکسوتان این عرصه به سوگ نشستند.

واکنش علی نصریان به خبر درگذشت استاد کشاورز

واکنش علی نصریان به خبر درگذشت استاد کشاورز
واکنش علی نصریان به خبر درگذشت استاد کشاورز

علی نصیریان که دوستی صمیمی با محمدعلی کشاورز داشت پس از شنیدن خبر درگذشت محمدعلی کشاورز، در حالی که به شدت متاثر شده بود، با بغض گفت: «کشاورز یک جهان خاطره تئاتری و سینمایی از خود به یادگار گذاشته است.»

او در گفتگو با خبرآنلاین با بیان این که نمی‌تواند سخن بگوید، گفت: «یک دوست و همراه را از دست داده و به خانواده او و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.»

واکنش وزیر ارشاد درباره زنده‌یاد محمدعلی کشاورز

واکنش وزیر ارشاد درباره زنده‌یاد محمدعلی کشاورز

دکتر سید عباس صالحی نوشت: شصت سال با مردم و برای مردم. از نخستین حضور در تئاتر تا امروز. ‏خاطره هامان لبریز از عطر ماندگار اوست. دل‌مان برای اسطوره‌های نمایش و سینما تنگ می‌شود:  رشیدی،  انتظامی، مشایخی و از امروز ⁧ کشاورز⁩.

خداوند  نصیریان⁩ را به سلامت دارد! به ایشان و خانواده استاد کشاورز تسلیت می‌گویم

پیام تسلیت قالیباف در پی درگذشت استاد کشاورز

در پیام تسلیت "محمدباقر قالیباف" به‌مناسبت درگذشت مرحوم "محمدعلی کشاورز"، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت هنرمند توانا و پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون، استاد محمدعلی کشاورز موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان چهره ماندگار و محبوب در نزد مردم ایران و در طول سال‌های عمر خویش در خدمت به فرهنگ و هنر کشور بوده و آثار به یاد ماندنی برجای گذاشته و نقش‌های مهمی را خلق و در ذهن مردم به یادگار گذاشتند که بدون شک در گنجینه هنر این مرز و بوم ماندگار و درخشان خواهد بود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این هنرمند گران‌قدر به جامعه فرهنگی و هنری کشور، خانواده آن مرحوم و مردم هنردوست ایران، برای این فقید سعید از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت مسئلت می‌کنم.
محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی.

تسلیت سید حسن خمینی درپی درگذشت محمدعلی کشاورز

همچنین، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی
درگذشت هنرمند با ارزش و گرامی کشورمان جناب آقای محمد علی کشاورز برای دوستداران هنر تأسف بار است.
اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان ایشان به خانواده گرامی شان و به جامعه هنری کشور به ویژه اهالی سینما و تئاتر برای ایشان رحمت الهی را مسألت می‌نمایم.

جهانگیری درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت محمدعلی کشاورز بازیگر و پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما را تسلیت گفت.

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت بازیگر پرآوازه و پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور استاد محمد علی کشاورز موجب تاسف و تاثر گردید. خدمات ارزنده این هنرمند بزرگ و مردمی به فرهنگ و هنر این مرز و بوم و نقش آفرینی‌های کم نظیر و ماندگارش در عرصه بازیگری، خاطره انگیز و فراموش ناشدنی است.
این مصیبت را به ملت ایران، اصحاب فرهنگ و هنر، علاقه‌مندان و بستگان به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسالت دارم.
اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور

واکنش رئیس سازمان صدا و سیما

عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما با صدور پیامی، درگذشت استاد محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت:

"درگذشت یکی از چهره‌های ماندگار عرصه هنر کشور، استاد محمدعلی کشاورز را که از ستارگان سینما، تئاترو تلویزیون بود و مردم با نقش‌های تاریخی او خاطره‌های بسیار دارند، تسلیت عرض می‌کنم. پدرسالار دوست داشتنی مخاطبان تلویزیون در آخرین روزهای بهار ۹۹ از این کره خاکی خداحافظی کرد، اما با نقش آفرینی ماندگار خود در چهل و پنج فیلم سینمایی، سی و هشت سریال تلویزیونی و ده‌ها تئاتر و تله تداتر، همواره در قلب و جان مردم ایران باقی خواهد ماند. از درگاه خداوند تعالی برای آن چهره ماندگار، علو درجات و برای بازماندگان صبر واجر مسئلت دارم. "

واکنش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

علیرضا تابش، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت:

"صفای نفس، خلوص، تواضع و فروتنی استاد فقید، مرحوم محمد علی کشاورز، میراث مانایی است از هنرمندی که با شرافتش، در گنجینه هنرهای نمایشی این آب و خاک، چون دری نایاب، تابنده خواهد ماند. فقدان این چهره بی مانند و ماندگار هنر را به تمامی هنردوستان ایران زمین، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و برای بازماندگان معزز، صبر جمیل و برای روح بزرگ این هنرمند پیشکسوت، علو درجات را از درگاه خداوند متعال آرزومندم. "

واکنش محمدعلی ابطحی از چهره های سیاسی

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب یکی از چهره‌های سیاسی بود که به درگذشت محمدعلی کشاورز واکنش نشان داد و در توییتی نوشت:

"وقتی نمادهای مردمی می‌میرند، غمی در نهان یک جامعه شکل می‌گیرد. محمدعلی کشاورز یکی از آنهاست. دهه هاست که مردم با او زندگی کرده اند و از او یاد گرفته اند. به جامعه هنری جهان تسلیت میگویم. یکی از هنرمندان در تراز جهانی بود. روحش شاد. "

همچنین محمدجواد آذری جهرمی و چند تن دیگر از اعضا کابینه نیز با انتشار پست‌هایی در اینستاگرام، درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفتند.

واکنش هنرمندان به خبر درگذشت محمدعلی کشاورز

واکنش هنرمندان به خبر درگذشت محمدعلی کشاورز
واکنش هنرمندان به خبر درگذشت محمدعلی کشاورز

 

هنرمندان در صفحات شخصی خود از محمدعلی کشاورز گفته‌اند.

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی در اینستاگرام خود آورده است:

"یکی دیگر از پنج تن سینما و تئاتر و تلویزیون ایران رفت...

امروز، ۲۵ خرداد، ما در گرمای ۵۵ درجه سیستان و بلوچستان که به همراه پهلوان، رسول خادم و بردیا کیارس، موسیقی دان عزیز کشورمان و دیگر دوستان برای توزیع تنورگازی برای مردم روستاهای زابل آمده بودیم، مردمی که منتظربادهای ۱۲۰ روزه هستند، خبر درگذشت استاد مسلم بازیگری، محمد علی کشاورز را شنیدم!

خیلی از شنیدن این خبر متأثر شدم، یکی دیگر از پنج تن سینمای ایران رفت...

استاد انتظامی، استاد داوود رشیدی، استاد جمشید مشایخی رفت و امروز هم استاد کشاورز...

خداوند استاد نصیریان، یادگار پنج تن سینما را برایمان حفظ کند. استاد کشاورز، شعبون خان استخونی، روحت شاد و یادت گرامی. "

پرواز همای

پرواز همای، خواننده مطرح کشورمان در صفحه شخصی خود این گونه نوشته است:

مرگ پایان زندگی انسان نیست. زندگی در دو راز خلاصه شده است، مردگانی که سالهاست زنده اند و زندگانی که سالهاست مرده اند.

کهبد تاراج

کهبد تاراج، هنرمند عرصه تئاتر، در اینستاگرامش آورده است:

"بدرود پدرسالار

محمدعلی کشاورز درگذشت. او همیشه گیل تئاتر ایران است. در چند دیداری که با او داشتم تواضع و فروتنی موج میزد. جمع علی حاتمی، جعفر والی، عزت ا… انتظامی، داوود رشیدی، جمشید مشایخی، رقیه چهره آزاد و محمد مطیع جمع شد. "

پویا امینی

پویا امینی، بازیگر تلویزیون، در صفحه شخصی خود نوشت: "استاد محمد علی کشاورز، هنر این مرز و بوم هیچگاه هنرنمایی شما را از یاد نخواهد برد و جای شما تا ابد خالی خواهد بود...

روحتون شاد و قرین رحمت پروردگار، آسمانی شدنتان مبارک"

کمند امیرسلیمانی

کمند امیر سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون، در اینستاگرامش آورده است: "‌آقای کشاورز عزیزم، خوشحالم که سال‌های سال افتخار داشتم اسم من کنار اسم شما برده شده. من از شما اخلاق حرفه ای و تعهد کاری یاد گرفتم و غصه خوردم که چرا باید در بستر بیماری باشید وما از هنرتون بی بهره. روحتون در آرامش. "‌

الهام پاوه نژاد

الهام پاوه نژاد، بازیگر تئاتر و تلویزیون در صفحه شخصی خود این گونه به مرگ این بازیگر واکنش نشان داده است: "چشم باز می‌کنم به این گوشی همراه و این فضای مجازی که فقط پیک خبرهای تلخ شده و غمی نو به مبارک بادم می‌آید.

تمام جمعه‌هایی که از هیبت و جبروت شعبون بی مخ پای تلویزیون میخکوب بودیم، از هندوانه و کله پاچه اش مشمئز، یا وقتی از اقتدار ترسناک و تعصب خشک پدرسالار نگران بودیم، آخرش می‌فهمیدیم پشت ظاهر قلچماق و متلک اندازش در مادر، قلبی مهربان با ستاره‌ای طلایی برق میزنه که لحظه لحظه حضور و نقش را زندگی کرد… حیف که روزهای طلایی زیست شما بر صحنه به عمر کوچک ما نرسید… خوش به حالتون که عمرتون مفید بود و گران قدر و نامتان همیشه بر پیشانی هنر این وطن می‌درخشد. سفرت به سلامت استاد که به بهار زمینی شدین و بهار تمام نشده آسمانی.."

سعید سهیلی

سعید سهیلی، کارگردان سینما، در اینستاگرام خود نوشت: "بزرگی دیگر رفت… بغض تئاتر ترکید… قلب سینما شکست… خدایا او را قرین رحمت فرما"

پولاد کیمیایی

پولاد کیمیایی، بازیگر و کارگردان، در صفحه شخصی خود این گونه آورده است: "در باغ‌های پریشانی خداوند، جز زمستان، فصل دیگری نیافریده است. خدا رحمتش کند و یادش همیشه گرامی. "

تهمینه میلانی

تهمینه میلانی، کارگردان سینمای ایران، در اینستاگرامش نوشته است: با نهایت تأسف، هنرمند برجسته بازیگری، محمد علی کشاورز درگذشت. استاد کشاورز ظهر امروز بعد از مدتی که در بیمارستان بستری بودند، دار فانی را وداع گفت. درگذشت این هنرمند را به مردم ایران، جامعه هنری و خانواده ایشان تسلیت می گویم. یادش گرامی باد.

بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، به جمله کوتاهی در صفحه شخصی خود اکتفا نمود: "می دونم که الان تو آسمونها هم دارید همینطوری شیرین می خندین."

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی، بازیگر سینما، در اینستاگرامش آورده است: "از روحتان در نقش‌های ماندگار سینمای ایران دمیدید و در قلب و جان ما ماندگار ماندید. روحتون شاد مرد بزرگ، قلبمون بدجوری گرفت. تسلیت میگم به خانواده عزیز کشاورز، سینمای ایران و مردم هنردوست ایران. "

لیلا اوتادی

لیلا اوتادی، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی خود آورده است: "خاطره‌ها داریم از هنرنمایی هاتون در دایی جان ناپلئون، سربداران، پدرسالار، سلطان و شبان و… روحتون قرین آرامش، جایگاهتون سبز. "

آرام جعفری

آرام جعفری، بازیگر تلویزیون، در اینستاگرام خود نوشت: "استادم، آقا جون مهربانم، به خدا قسم که تمام خوبیها در شما یکجا بود و افسوس که این عید لعنتی نگذاشت روی ماهتان را دوباره ببینم. تسلیت به جامعه هنری و تسلیت و تسلیت … استاد محمد علی کشاورز از بین ما پر کشیدند. "

امیر جعفری

امیر جعفری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، در صفحه شخصی خود این گونه نوشته است: "یک ایران و خاطره و هنر از شما داریم… هنرتان چون دری ناب در تئاتر و تلویزیون و سینما تابنده خواهند ماند… روحتان شاد استاد. "

بهمن فرمان آرا

بهمن فرمان آرا، کارگردان نامدار سینمای ایران، در اینستاگرام خود آورده است: "روزگار بدی است. مرگ مرتب دوستان ما را می‌رباید. محمد علی کشاورز، دوست قدیمی و وفادار بود که همیشه جایش خالی خواهد بود".

حسن فتحی

حسن فتحی، کارگردان سینما و تلویزیون، در صفحه شخصی خود نوشت: "استاد محمد علی کشاورز، یکی از درخشان‌ترین چهره‌های بازیگری تاریخ سینمای ایران درگذشت. روحش قرین آرامش ابدی و یادش گرامی باد".

علی اوجی

علی اوجی، بازیگر و مجری طرح سینما و تلویزیون، در اینستاگرام خود با انتشار ویدئویی از بزرگداشت این بازیگر آورده است: "بزرگداشت محمد علی کشاورز در هفدهمین جشن حافظ. روح محمد علی کشاورز در آرامش، به راستی این بزرگواران جایگزین ندارند… محمدعلی کشاورز نقش‌های ماندگاری را در حافظه و قلب ما شکل داد… او یکی از مهم‌ترین بازیگران تاریخ سینمای ایران است. یادش گرامی…"



+ 9
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری