پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳
۶
۰
نسخه چاپی

خودروهای پرطرفدار طرح پیش فروش یکساله ایران خودرو و سایپا

خودروهای پرطرفدار طرح پیش فروش یکساله ایران خودرو و سایپا
برندگان طرح پیش فروش یکساله ایران خودرو و سایپا با قرعه کشی مشخص شدند اما نتایج گویای آن است که تعدادی از محصولات عرضه شده این خودروسازان طرفداران بیشتری داشتند.

به گزارش تیتربرتر؛ طرح پیش فروش یکساله محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و  سایپا به منظور ایجاد فرصتی دوباره برای خریداران خودرو و کسانی که در مرحله اول فروش فوق العاده این شرکت های خودروسازی برنده نشده اند، کلید خورد.

در این راستا  طرح فروش فوق العاده 11 محصول جدید شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا به میزان ۲۵ هزار دستگاه خودرو به مناسبت عید سعید فطر کلید خورد و در این ایام 7 محصول سایپا و 4 محصول ایران خودرو در این فروش عرضه شدند و اسامی برندگان این طرح از طریق قرعه کشی در روزهای 17 و 18 خرداد ماه اعلام شد.

حالا بعد از این مرحله، طرح پیش فروش یکساله خودرو در شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا کلید خورده است و در روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 خرداد ماه جاری اسامی برندگان از طریق قرعه کشی اعلام شد.

برای مشاهده نتایج قرعه کشی طرح پیش فروش یکساله خودرو به لینک های زیر مراجعه کنید:

میزان استقبال از طرح پیش فروش خودرو

میزان استقبال از طرح پیش فروش خودرو
میزان استقبال از طرح پیش فروش خودرو

یک میلیون و ۶۲۷ هزار نفر برای شرکت در طرح پیش‎‌فروش ایران خودرو هفته گذشته در سایت این شرکت ثبت نام کردند. آمار‌ها نشان می‌دهد ۱۶ هزار نفر از این تعداد در هر دو طرح پیش فروش ایران خودرو و سایپا شرکت کرده بودند و برای همین از قرعه‌کشی ایران خودرو کنار گذاشته شدند.

همچنین در بین ثبت‌نامی‌ها حدود ۹۷ هزار نفر پلاک فعال داشتند و مجاز به شرکت در قرعه‌کشی نبودند. با این حساب نهایتا قرعه‌کشی برای پیش‌فروش ۴۵ هزار خودرو بین یک میلیون و ۵۱۵ هزار نفر انجام شد که شانس هر کدام از شرکت‌کننده‌ها برای برنده شدن حدود یک به ۳۴ است.

از طرف دیگر حدود ۲۸۳ هزار نفر برای شرکت در طرح پیش‌فروش خودرو‌های سایپا ثبت نام کردند تا مجموع متقاضیان خرید خودرو از دو شرکت ایران خودرو و سایپا به حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برسد. از ۲۸۳ هزار نفری که در طرح پیش فروش سایپا شرکت کردند، نهایتا ۲۴۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. با توجه به اینکه سایپا ۴۰ هزار خودرو در این طرح عرضه می‌کند، می‌توان گفت شانس هر شرکت‌کننده برای برنده شدن در قرعه کشی یک به شش است.

مقایسه تعداد شرکت‌کنندگان در طرح پیش‌فروش ایران خودرو با طرح فروش فوق‌العاده که هفته گذشته برگزار شد، نشان از استقبال نسبتا سرد مشتریان از طرح پیش‌فروش دارد.

پرطرفدارترین محصولات در طرح پیش فروش ایران خودرو

پرطرفدارترین محصولات در طرح پیش فروش ایران خودرو
پرطرفدارترین محصولات در طرح پیش فروش ایران خودرو

دنا پلاس پرطرفدارترین محصول عرضه شده توسط ایران خودرو در طرح پیش‎فروش بوده است. از مجموع یک میلیون و ۵۱۵ هزار نفری که در این طرح ثبت نام کردند، حدود ۳۳۳ هزار نفر متقاضی خرید دنا پلاس بودند. ایران خودرو در طرح پیش فروش سه هزار و ۷۰۰ خودرو دنا پلاس را عرضه کرده و این یعنی شانس هر شرکت‌کننده برای برده شدن در قرعه‌کشی این خودرو، یک به ۹۰ است.

پژو پارس TU۵ با ۳۱۸ هزار متقاضی در رتبه دوم پرطرفدارترین خودرو در طرح پیش‌فروش قرار دارد. ایران خودرو برای این تعداد متقاضی حدود هشت هزار و ۱۸۰ خودرو را عرضه کرده و این یعنی شانس هر شرکت‌کننده برای برنده شدن پژو پارس TU۵ حدود یک به ۳۹ بوده است.

پژو ۴۰۵ SLX در طرح پیش فروش ایران خودرو حدود ۱۶۴ هزار نفر مشتری داشته است. ظرفیت در نظر گرفته شده برای فروش پژو ۴۰۵ SLX در این طرح سه هزار و ۲۰۰ خودرو بوده و هر شرکت‌کننده برای برنده شدن در قرعه کشی با ۵۱ نفر رقابت کرده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دیگر محصول پرطرفدار در طرح فروش ایران خودرو به حساب می‌آید. شش هزار و ۴۵۰ خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در این طرح عرضه شدند و حدود ۱۴۱ هزار نفر با شانس یک به ۲۲ برای خرید این خودرو ثبت نام کردند.

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در رتبه پنجم پرطرفدارترین خودرو طرح پیش فروش قرار دارد. ۱۳۸ هزار نفر برای خرید دو هزار و ۸۶۰ خودرو پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ثبت نام کردند و هر کدامشان برای برنده شدن در قرعه‌کشی دیروز شانس یک به ۴۸ داشتند.

پژو ۲۰۷ با دنده دستی حدود ۱۳۱ هزار نفر مشتری را در طرح پیش‌فروش جذب کرده است. ایران خودرو هشت هزار و ۷۵۰ خودرو پژو ۲۰۷ را عرضه کرده و شانس هر شرکت‌کننده برای برنده شدن در قرعه کشی یک به ۱۵ بوده است.

پژو پارس سال سنگین‌ترین رقابت را در طرح پیش فروش داشته است. ایران خودرو تنها ۳۰۰ دستگاه پژو پارس را در این طرح عرضه کرده و در طرف مقابل حدود ۸۶ هزار نفر برای خرید این خودرو ثبت نام کردند. شرایط قرعه‌کشی پژو پارس سال تقریبا مشابه قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده بوده و هر شرکت‌کننده برای برنده شدن در قرعه‌کشی با حدود ۲۸۸ نفر رقابت کرده است.

سمند سورن در طرح پیش‌فروش ایران خودرو حدود ۵۳ هزار متقاضی داشته و ظرفیت در نظر گرفته شده برای آن حدود دو هزار و ۲۲۰ خودرو بوده است. با این حساب هر شرکت‌کننده برای برنده شدن سمند سورن با ۲۴ نفر رقابت کرده است.

رانا پلاس بیشترین شانس را برای برنده شدن در قرعه کشی به مشتریانش داده است. در این طرح حدود ۴۵ هزار نفر برای خرید رانا پلاس ثبت نام کردند. با توجه به ظرفیت پنج هزارتایی در نظر گرفته شده برای این خودرو، کسانی که برای خرید رانا پلاس ثبت نام کردند، بیشترین شانس را برای برنده شدن در طرح پیش‎فروش ایران خودرو داشتند. طوری که شانس پیروزی آن‌ها در قرعه‌کشی یک به ۹ بوده است.

دنا با ۳۵ هزار متقاضی در رتبه دهم پرطرفدارترین محصول ایران خودرو قرار دارد. سمند EF۷ در این طرح ۳۴ هزار و ۷۰۰ خریدار داشته و سمند LX با ۳۳ هزار و ۷۰۰ متقاضی، به عنوان کم‌طرفدارترین محصول ایران خودرو به حساب می‌آید.

رتبه

خودرو

تعداد متقاضی

 ظرفیت در نظر گرفته شده

شانس برنده شدن در قرعه‌کشی

کل طرح پیش‌فروش

۱,۵۱۵,۲۹۶ نفر

۴۵,۰۰۰ خودرو

یک به ۳۴

۱

دنا پلاس

۳۳۳,۵۲۹ نفر

۳,۷۰۰ خودرو

یک به ۹۰

۲

پارس TU۵

۳۱۸,۲۷۸ نفر

۸,۱۸۰ خودرو

یک به ۳۹

۳

پژو ۴۰۵ SLX

۱۶۴,۵۳۹ نفر

۳,۲۰۰ خودرو

یک به ۵۱

۴

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۱۴۰,۶۲۰ نفر

۶,۴۵۰ خودرو

یک به ۲۲

۵

پژو ۲۰۶ صندوقدار

۱۳۸,۴۷۹ نفر

۲,۸۶۰ خودرو

یک به ۴۸

۶

پژو ۲۰۷ دستی

۱۳۱,۶۱۲ نفر

۸,۷۵۰ خودرو

یک به ۱۵

۷

پارس XU۷

۸۶,۵۴۳ نفر

۳۰۰ خودرو

یک به ۲۸۸

۸

سورن

۵۲,۹۰۱ نفر

۲,۲۲۰ خودرو

یک به ۲۴

۹

رانا پلاس

۴۴,۷۲۵ نفر

۵,۰۹۰ خودرو

یک به ۹

۱۰

دنا

۳۵,۵۹۱ نفر

۹۵۰ خودرو

یک به ۳۷

۱۱

سمند EF۷

۳۴,۷۶۹ نفر

۲,۱۰۰ خودرو

یک به ۱۷

۱۲

سمند LX

۳۳,۷۱۰ نفر

۱,۲۰۰ خودرو

یک به ۲۸

پرطرفدارترین محصولات در طرح پیش فروش سایپا

پرطرفدارترین محصولات در طرح پیش فروش سایپا
پرطرفدارترین محصولات در طرح پیش فروش سایپا

ساینا اس با حدود ۷۹ هزار متقاضی پرطرفدارترین محصول سایپا در طرح پیش فروش است. سایپا در این طرح هشت هزار خودرو ساینا اس را برای اولین بار عرضه کرده و شانس هر شرکت کننده برای برنده شدن در قرعه‌کشی آن یک به ۱۰ است.

شاهین به عنوان محصول جدید سایپا که قرار است تحویل آن از دی‌ماه آغاز شود، ظرفیت ۱۰ هزارتایی در طرح پیش‌فروش سایپا داشته و یک چهارم محصولات عرضه شده در طرح پیش فروش را تشکیل می‌دهد. در مجموع حدود ۵۹ هزار نفر برای خرید این ۱۰ هزار خودرو شاهین ثبت نام کردند که شانس هر کدام آن‌ها برای پیروزی در قرعه‌کشی یک به شش بوده است.

کوییک اس به عنوان سومین محصول سایپا که برای اولین بار به بازار عرضه می‌شود، ۲۸ هزار متقاضی را به خود جذب کرده است. در طرح پیش فروش ظرفیت کوییک اس پنج هزار خودرو است و هر متقاضی برای برنده شدن در قرعه‌کشی با شش نفر رقابت می‌کند.

کوییک دنده‌ای چهارمین محصول پرطرفدار سایپا در طرح پیش فروش بوده و حدود ۲۸ هزار نفر برای خرید آن ثبت نام کردند. از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر موفق به خرید خودرو خواهند شد و این یعنی شانس برنده شدن در قرعه‌کشی کوییک دنده‌ای برای هر نفر یک به پنج است.

کوییک آر در طرح پیش فروش سایپا ۱۷ هزار متقاضی داشته و با توجه به ظرفیت شش هزار و ۷۰۰ تایی در نظر گرفته شده برای این خودرو، از هر سه شرکت کننده یک نفر موفق به خرید خودرو خواهد بود. شانس پیروزی در این قرعه‌کشی بالای ۳۰ درصد است.

چهار محصول وانت نیسان زامیاد دوگانه سوز با ۱۴ هزار متقاضی، سایپا ۱۵۱ با ۱۳ هزار، زامیاد بنزینی با سه هزار و زامیاد دیزل با دو هزار متقاضی، در قعر جدول پرطرفدارترین خودرو‌ها در طرح پیش فروش قرار گرفته‌اند.

رتبه

خودرو

تعداد متقاضی

 ظرفیت در نظر گرفته شده

شانس برنده شدن در قرعه‌کشی

کل طرح پیش‌فروش

۲۴۳,۱۹۴ نفر

۴۰,۰۰۰ خودرو

یک به شش

۱

ساینا اس

۷۹,۰۵۷ نفر

۸,۰۰۰ خودرو

یک به ۱۰

۲

شاهین

۵۹,۵۵۲ نفر

۱۰,۰۰۰ خودرو

یک به شش

۳

کوییک اس

۲۸,۰۰۳ نفر

۵,۰۰۰ خودرو

یک به شش

۴

کوییک دنده‌ای

۲۶,۶۱۴ نفر

۵,۵۰۰ خودرو

یک به پنج

۵

کوییک آر

۱۷,۲۹۴ نفر

۶,۷۰۰ خودرو

یک به سه

۶

زامیاد دوگانه‌سوز

۱۴,۳۹۶ نفر

۱,۰۰۰ خودرو

یک به ۱۴

۷

سایپا ۱۵۱

۱۳,۰۷۹ نفر

۲,۰۰۰ خودرو

یک به هفت

۸

زامیاد تک‌سوز

۲,۹۲۴ نفر

۵۰۰ خودرو

یک به شش

۹

زامیاد دیزل

۲,۲۷۵ نفر

۱,۳۰۰ خودرو

یک به دو

 

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 6
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری