پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۷ تیر ۱۳۹۹ ۲۰:۲۱
۹
۰
نسخه چاپی

قدرت درمانی سنگ دلربا!

قدرت درمانی سنگ دلربا!
سنگ دلربا از جمله سنگ هایی است که خیلی ها معتقدند خواص درمانی زیادی دارد در ادامه به این خواص می پردازیم.

تیتربرتر؛ سنگ دلربا از سنگ هایی است با درخشندگی همیشگی که هم کاملا طبیعی است و هم در زیر تابش مستقیم نور آفتاب درخشندگی اش بیش تر جلوه می کند. این سنگ زیبا را می شود به یقین با درخشندگی خیره کننده اش از زیباترین و محبوب ترین سنگ های قیمتی شناخته شده معرفی کرد.

اگرچه درون سنگ دلربا ناخالصی هایی از جنس هماتیت و گوتیت به صورت واقعی دیده شده است اما جلوه ی زیبای سنگ دلربا به گونه ای است که انگار ناخالصی از جنس طلا درون خود قاطی داشته باشد به همین دلیل به گلدستون هم مشهور شده است. در واقعیت دلربا از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده است که قابلیت انعکاس نور دارند و باعث درخشندگی طبیعی دلربا می شوند.

 سنگ دلربا  یا آونتورینسنگی نیمه‌شفاف تا مات با کمی درخشندگی است که خواصی از جمله کاهش اضطراب و احساسات قوی دارد.

سنگ دلربا چیست؟

سنگ دلربا چیست؟
سنگ دلربا چیست؟

 

سَنگِ دِلرُبا یا آونتورین (Aventurine) نام سنگی است که از کانی کوارتز به رنگ‌های سبز تا قهوه‌ای مایل به سرخ دیده می‌شود و بیشتر گونه‌های این سنگ بهادار، بهرنگ سبز است. این سنگ نیمه‌شفاف تا مات با کمی درخشندگی و دارای ناخالصی‌های هماتیت و گوتیت است که به رنگ‌های سبز و آبی در آن دیده می‌شوند. سنگ دلربا در جواهرسازی کاربرد دارد و تشخیص نوع ساختگی آن از نوع طبیعی کمی مشکل است.

 رنگ سنگ دلربا به علت وجود عناصر مسکویت کرم دار در کوارتز بی رنگ است. مسکویت کرم دار گونه‌ای غنی از کروم مسکویت است. سنگ دلربا اغلب شامل مسکویت کرم دار بوده که در گونه‌ی سنگ‌ها و نه مواد معدنی قرار می‌گیرد. با وجود این ویژگی، سنگ دلربا هنوز توسط افرادی که معتقدند مسکویت کرم دار تنها یک ناسرگی در کوارتز است، در زمره‌ی کوارتز شناخته می‌شود.

مشخصات سنگ آونتورین 

مشخصات سنگ آونتورین 
مشخصات سنگ آونتورین 

 

  • فرمول شیمیایی: SiO ۲
  • سیستم تبلور: شش‌گوش، تا دمای ۵۷۳ درجه
  • شکل بلورها: منشوری - دوهرمی - شبه مکعب
  • اشکال ظاهری: بلوری - آگرگات دانه‌ای - توده‌ای
  • رده‌بندی: اکسید
  • جلا: شیشه‌ای - صدفی
  • رخ: ناقص - مطابق با سطح ۱۰۱۱
  • شکستگی: صدفی - تراشه‌ای خشن
  • سختی: ۷
  • وزن مخصوص: ۲٫۶۵
  • میزان شفافیت: غیرشفاف - نیمه کدر
  • رنگ: قهوه‌ای تیره، سبز
  • رنگ اثر خط: سیاه
  • ژیزمان: کمیاب؛ هند، برزیل، روسیه، اسپانیا و چین
  • پاراژنز: فلدسپات‌ها، میکاها، آمفیبول‌ها، پیروکسن‌ها
  • تشابه کانی شناسی: آپاتیت - پولوسیت - بریل - توپاز - فناکیت
  • منشا تشکیل: ماگمایی- پگماتیتی - گرمابی - دگرگونی - رگه‌های تیپ آلپی - دگرسانی‌ها - رسوبی
  • محل پیدایش: هند

درخشندگی سنگ دلربا

میزان وضوح کوارتز سنگ دلربا از نیمه شفاف تا مات متغیر است. گونه‌های مات اغلب به دلیل فراوانی بسیار ناسرگی‌های مسکویت کرم دار پدید می‌آید. کوارتز سنگ دلربا پس از برش و جلا، درخشندگی کدر تا شیشه‌ای دارند، اما سنگ‌های سخت‌تر بافت دانه‌ای دارند.

مطالب مرتبط:

شکل سنگ دلربا

سنگ دلربا تقریبا همیشه به شکل کوژ برش می‌خورد و به عنوان اشیای تزیینی برش خورده یا حکاکی می‌شود. سنگ دلربا اغلب به شکل مهره‌های جواهری در می‌آید.

اشکال و برش‌های آن نیز اغلب گرد، بیضی، گنبدی و بسیاری از اشکال فانتزی همچون تریلیون، گلابی و قلبی شکل هستند.

خواص درمانی سنگ آونتورین 

خواص درمانی سنگ دلربا
خواص درمانی سنگ دلربا

 

سنگ دلربا یا آونتورین با عنوان سنگ شانس شناخته می‌شود. سنگ دلربای سبز به نظر نسبت به سایر رنگ‌های موجود از قدرت‌های بیشتر برخوردار است. سنگ دلربا رویا‌ها را برآورده ساخته و بر روی توانایی‌های فیزیکی آثار مثبتی به جا می‌گذارد. احساس تندرستی را قوت بخشیده و در نظر افرادی که از آن استفاده می‌کنند، احساس مثبت نسبت به زندگی ایجاد می کند.

سنگ دلربا سبب کاهش اضطراب و احساسات قوی خواهد شد. سنگ دلربا در تصمیم گیری‌های احساسی تاثیرگذار است، الهام بخش خلاقانه بوده و در افراد شجاعتی برای زندگی (رنگ‌های سبز تیره تا روشن سنگ دلربا) ایجاد می کند. آرامش بخش بوده و سبب ایجاد تعادل می‌شود.

سنگ دلربای سبز خالص دارای قوی‌ترین انرژی شفابخش است. بسیاری بر این عقیده اند که توانایی آرامش روحیه‌ و ایجاد صلح داخلی در سنگ دلربا وجود دارد. به طور خلاصه، سنگ دلربا نماد آرامش، صبر و خلاقیت است. به لحاظ فیزیکی، سنگ دلربا روند روان درمانی را تسهیل می‌سازد. این سنگ در درمان اختلالات قلبی و تنفسی موثر است.

سنگ دلربا همچنین در روند بهبود بینایی تاثیرگذار است. این سنگ با سیاره‌ عطارد و همچنین چاکرا‌های ششم و هفتم (چاکرا‌های ابرو و تاج) مرتبط است. سنگ دلربا سنگ برج سرطان بوده و سنگ مه تولد متولدین برج ثور و قوس محسوب می‌شود. لازم به ذکر است؛ خواص و نیرو‌های درمانی کریستال دگرگون و متافیزیکال نباید به عنوان نسخه پذیرفته شوند.

فرهنگ سنگ جواهر متافیزیکال، تشریفاتی و سنتی از منابع مختلفی جمع آوری می‌شوند. این اطلاعات جایگزین نسخه‌ی پزشک نخواهد بود. در صورت بروز مشکلات پزشکی به متخصص مراجعه کنید. این مطالب در هیچ شرایطی تضمین کننده‌ هیچگونه ادعا در درمان و نیرو‌های سنگ تولد ناست.

نحوه نگهداری از سنگ دلربا

نحوه نگهداری از سنگ دلربا
نحوه نگهداری از سنگ دلربا

 

سنگ دلربا را می‌توان به راحتی با آب گرم و صابون و یک پارچه‌ی نرم یا مسواک تمیز کنید. کوارتز سنگ دلربا بسیار با دوام و با سختی نسبتا خوب (۷ در سنجه‌ی موس) است، با این حال باید در برابر سنگ هی سخت‌تر از آن به خوبی مراقبت شود. درست مانند سایر سنگ‌های جواهر، هنگام نگهداری یا تمیز کردن سنگ دلربا باید از مواد شیمیایی خانگی قوی پرهیز کنید. از قرار دادن این سنگ به مدت طولانی در گرمای شدید به دلیل ایجاد آسیب‌های جدی، اجتناب کنید.

برای نگهداری از سنگ دلربا، آن را درون یک جعبه‌ی پارچه‌ای یا پارچه‌ نرم قرار دهید. سنگ دلربا را باید برای جلوگیری از آسیب و خراش به طور جداگانه از سایر جواهرات نگهداری کنید. بهتر است پیش از هر گونه فعالیت جسمی شدید مانند ورزش این جواهرات را در جای مناسب قرار دهید.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری