پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۸ تیر ۱۳۹۹ ۲۲:۱۶
۱۸
۰
نسخه چاپی

ماجرای ازدواج دختر سردار سلیمانی/شوهر زینب سلیمانی کیست؟

ماجرای ازدواج دختر سردار سلیمانی/شوهر زینب سلیمانی کیست؟
⁩⁩زینب مُغنیه، دختر عماد مغنیه با انتشار یک استوری در اینستاگرام از ازدواج زینب سلیمانی با پسر سیدهاشم صفی‌الدین،خبر داد.

به گزارش تیتربرتر: ⁩⁩زینب مُغنیه، دختر عماد مغنیه، فرمانده ‌نظامی ارشد و پیشین حزب‌الله لبنان، با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود از ازدواج زینب سلیمانی با پسر سیدهاشم صفی‌الدین، معاون اجرایی حزب‌الله لبنان خبر داد.

ازدواج زینب سلیمانی دختر سردار سلیمانی

ازدواج زینب سلیمانی دختر سردار سلیمانی
ازدواج زینب سلیمانی دختر سردار سلیمانی

از شب گذشته، خبر ازدواج دختر سپهبد قاسم سلیمانی با یکی از مقامات حزب‌الله لبنان با واکنش‎های گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی همراه بود. سایت عربی مداپست در گزارشی به خبر این ازدواج پرداخت و نوشت: انتشار خبرهایی از ازدواج زینب سلیمانی دختر قاسم سلیمانی فرمانده فقید سپاه قدس ایران با یک مرد عرب با موجی از جنجال در شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

این رسانه عربی در ادامه نوشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی فارسی و عربی یکشنبه شب با اخبار ازدواج زینب سلیمانی دختر قاسم سلیمانی با یکی از مسئولان حاضر در حزب‌الله لبنان مواجه شدند. یکی از کاربران عرب در توییتی در حساب کاربری خود در توییتر در این باره نوشت: زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی با «رضا هاشم» پسر «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان ازدواج کرد.

کاربران توییتر فارسی نیز اقدام به انتشار تصویری از استوری صفحه اینستاگرام زینب مغنیه، خواهر عماد مغنیه از فرماندهان شهید حزب‌الله لبنان کردند. در این استوری، زینب مغنیه ازدواج زینب، دختر قاسم سلیمانی با یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان را اعلام کرد.

در تصویری که از این ازدواج منتشر شده است، نام دو شخص که با رنگ طلایی نوشته شده، در بالای آنها شمع و در میان آنها کلمه عشق به زبان انگلیسی قرار دارد، دیده می‌شود. زینب مغنیه اقدام به نوشتن نام کامل این دو شخص کرده و نوشت: رضا هاشم صفی‌الدین و زینب قاسم سلیمانی.

سایت لبنانی اللوا نیز در گزارشی به خبر ازدواج زینب سلیمانی با یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت: تصویری از جشن ازدواج رضا صفی‌الدین پسر هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با زینب، دختر قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. هنوز هیچ رسانه فارسی یا عربی این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده است.

مطالب مرتبط: جاسوسی که مسیر تردد سردار شهید سلیمانی را لو داد کیست؟

شوهر زینب سلیمانی کیست؟

شوهر زینب سلیمانی کیست؟
پدر رضا صفی‌الدین

در نخستین اخباری که از ازدواج زینب سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، عنوان داماد، پسر مقام عالی حزب‌الله ذکر شده بود: رضا صفی‌الدین پسر هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان.

رسانه‌های عربی اما درباره هویت داماد و عنوان او نوشتند که رضا صفی‌الدین، خود نیز یکی از مسئولان ارشد حزب‌الله لبنان است.

جزئیات بیشتری از رضا صفی‌الدین در رسانه‌های عربی ذکر نشده است و حتی تصویری نیز از او وجود ندارد.

اما سیدرضا صفی‌الدین فرزند سیدهاشم صفی الدین است که خیلی ها او را بعد از سیدحسن نصرالله نفر دوم حزب الله می دانند. وی ویژگی های مشترک زیادی با دبیر کل حزب الله داشته و روابط صمیمی با افراد مقاومت و مسئولان از رده بالا گرفته تا آنها که در میدان کار فعال هستند دارد.

بیش از ۵۰ سال سن دارد و مسئول شورای اجرایی حزب الله است که قوه مجریه حزب به حساب می آید و تمام مؤسسات پشتیبانی و مردمی حزب الله را اداره می کند.

وی همواره در میان افراد حزب الله است. به همین جهت از محبوبیت بالایی در میان آنها برخوردار است. ویژگی های فردی سیدهاشم صفی الدین به او این امکان را می دهد که شخصیت متحرکی در میدان عمل حزب الله باشد؛ ولی از آنجا که اسرائیل همواره در کمین وی بوده است، مجبور است مسائل امنیتی را رعایت کرده و کم تر در میان مردم ظاهر شود.

بهمن سال گذشته حجت‌الاسلام سید‌هاشم صفی‌الدین رئیس‌ شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی(ره) دیدار و گفت و گو کرده بود.

بیوگرافی زینب سلیمانی

بیوگرافی زینب سلیمانی
بیوگرافی زینب سلیمانی

از سن و تحصیلات زینب سلیمانی اطلاعاتی در دست نیست. او یکی از چهار فرزند سردار شهید سلیمانی است و یک خواهر و دو برادر به نام های حسین و محمدرضا دارد.

زینب سلیمانی در میان فرزندان شهید سلیمانی از شهرت بیشتری برخوردار است. او بعد از شهادت پدرش سردار سلیمانی در دی ماه سال ۹۸، به دلیل حضور فعال رسانه ای اش در کانون توجه قرار گرفت.

بعد از شهادت سردار، زینب سلیمانی چندین سخنرانی در مراسم های مختلف ایراد کرد، از جمله مراسم تشییع پیکر پدرش در دانشگاه تهران که از تلویزیون ایران به صورت زنده پخش شد. او در بخشی از این سخنرانی گفته بود: «با خون پدر شهیدم در میدان نبرد حریف می طلبم.»

سلیمانی در گفتگوی خود با شبکه ی لبنانی المنار گفته بود «می‌ دانم عموی عزیزم سید حسن نصرالله انتقام پدرم را می‌گیرد»، صحبتی که از نزدیکی خانواده ی سلیمانی با دبیر کل حزب الله لبنان حکایت داشت.

یکی از اتفاقاتی که نام زینب سلیمانی را به شدت بر سر زبان ها انداخت، واکنش او به اظهار نظر یکی از بازیگران درباره ی ماجرای سحر خدایاری، معروف به دختر آبی بود.

ماجرا از آن قرار بود که یکی از بازیگران زن به نام صبا کمالی در پستی اینستاگرامی، در دلنوشته ای خطاب به امام حسین نوشته بود که دختر آبی از او هم مظلوم تر است. این مقایسه واکنش تند زینب سلیمانی را به دنبال داشت و او در یک استوری صحبت های صبا کمالی را مورد انتقاد قرار داد.

بعد از این اتفاق، اینستاگرام زینب سلیمانی از دسترس خارج شد و گفته شد این شبکه اجتماعی صفحه ی او را مسدود کرد.

چندی قبل هم در اردیبهشت سال جاری، خبر انتصاب زینب سلیمانی به ریاست بنیاد شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی منتشر شد. حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها در نامه‌ ای که رسماً منتشر شد انتصاب سلیمانی به این پست را اعلام کرد و تبریک گفت.

زینب سلیمانی در حال حاضر با آدرس zeinab___soleimany@ در اینستاگرام فعال است و بیشتر از ۲۸۰ هزار دنبال کننده دارد.

گردآورنده: فرحان مرادی



+ 18
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری